104 Reacties
10 dagen geleden
Reactie op Dosi
Uit nieuwsgierigheid: Wat is dan uiteindelijk echt het verschil? In een cos ...
Mijn zoontje slaapt rustiger in bed dan in de cosleeper. En iedere keer als ik hem in de cosleeper leg, dan leg ik hem over de helft naar de verste kant. Iedere keer dat ik wakkker word ligt hij helemaal in het hoekje bij mij..
10 dagen geleden
Reactie op Dosi
Uit nieuwsgierigheid: Wat is dan uiteindelijk echt het verschil? In een cos ...
Het lichaamscontact is het grootste verschil. Veel babies worden er rustig van als ze hun ouder voelen tijdens het slapen. Misschien is het te vergelijken met of je náást je partner slaapt of tegen hem/haar aan (op een fijne manier). Dat draagt bij aan een geborgen, veilig en geliefd gevoel.
10 dagen geleden
Reactie op MamaVos1999
Mijn dochtertje slaapt mee met mij in bed, mee onder mijn donsdeken. Haar a ...
Even voelen aan haar nekje? Of idd is temperaturen... hier is het nu wel warmer als 15 graden maar als ze haar slaapzakje aan heeft en dan mee onder het deken ligt wordt ze echt bezweet wakker 😅
8 dagen geleden
Ohhh dit zou ik heel graag willen en ben me erin aan het verdiepen maar durf het niet.. er worden hier zulke enge waarschuwingen gegeven terwijl het eigenlijk zo natuurlijk is om te doen. Ik heb een co sleeper en wanneer ik hem terugleg na een voeding ga ik altijd even half bij hem in liggen zodat hij mijn aanwezigheid nog voelt en weet dat ik niet wegga. 's ochtends na de laatste voeding laat ik hem naast mij slapen in bed en blijf ik wakker. Ik merk vooral dat hij veel lekkerder slaapt bij mij.. veel minder last van het gekreun wanneer hij last heeft van darmpjes. Al heb ik dus soms ook het idee dat het gekreun/gejammer niet alleen van de darmpjes is maar ook van het ineens uren apart liggen. Overdag heb ik hem namelijk veel in de draagdoek en zit hij alleen apart tijdens het ontbijt en avondeten (wipstoel) of wanneer ik ga wandelen want dan ligt hij in de reiswieg
8 dagen geleden
Reactie op Marr_
Ohhh dit zou ik heel graag willen en ben me erin aan het verdiepen maar dur ...
Ik vind het boek van McKenna superfijn om te lezen. Het gaat niet alleen maar over het praktisch veilig samen slapen maar hij wijdt zijn halve boek aan het onderuit halen van de enge waarschuwingen waar jij het over hebt. Het helpt me niet alleen mezelf gerust te stellen maar ook een weerwoord te hebben als mensen afkeurend reageren als ik het vertel. Ik beloof je dat je het na het lezen van dat boek wel durft 🤗!
7 dagen geleden
Reactie op Marr_
Wat heeft jullie kleintje aan als hij/zij bij je slaapt, wat heb je zelf aa ...
Een romper met lange mouw en een slaapzak zonder mouwen. Het is het wel rond de 21 graden in onze slaapkamer. En hij slaapt dan op mij dus hij heeft ook warmte van mij. Geen dekentje verder.
7 dagen geleden
Reactie op Marr_
Hier is het best fris. Kleine slaapt in een 3tog slaapzak zonder mouwen. Met een dun pyjamatje er onder en een romper met lange mouw. Ik zelf heb alleen een topje aan waar compressen in zitten. En ik lig onder het puntje van mijn deken met de rest van de deken daar waar de baby niet ligt.
7 dagen geleden
Reactie op Marr_
Dochter van 7w heeft Hema slaapzak aan van 2,5-3 tog, met mouwen, daaronder romper met lange mouwen + pakje. Het wordt erg koud bij ons, dus dit voelt het fijnste. Ik heb nu nachts een basic met lange mouwen aan + velvet pyama en een fleece vest. Dekbed tot mijn middel. Ik wil een thermo set gaan kopen, want dit zijn wel heel veel lagen. Maar nog geen goede gevonden/tijd voor gehad
7 dagen geleden
Ik probeer mn slaapkamer nu op ong 19/20 graden te houden. Ik bevroor namelij😂. Heb zelf dan gewoon een pyjama aan met knoopjes. Ik had eerst geen deken maar nu heb ik een persoons deken en dan horizontaal alleen over mn benen. Mn zoontje heeft een ergopouch slaapzakje aan de dunste 0.2 tog en een merinowollen lange mouwen romper of een slaapzakje van merinowol ook en zomerslaapzakje en dan de romper.
4 dagen geleden
Meer mamas die samen slapen waarvan de baby de hele nacht krampjes heeft? Zo zielig en had gehoopt dat t nu toch wel over zou zijn. Hij ligt maar te spartelen en kreunen en scheten te laten naast mij. Geloof nooit dat hij goed slaapt.. en mama ook niet.
4 dagen geleden
Reactie op Rosalindem
Meer mamas die samen slapen waarvan de baby de hele nacht krampjes heeft? Z ...
Ja! Ik kom jouw naam vaker tegen en herken veel… overdag ook. Ik zeg net nog tegen mijn man is dit nog normaal? Het wordt eerder erger dan beter (nu 9 weken oud). Heb vrijdag een afspraak bij een osteopaat staan voor hem…
4 dagen geleden
Reactie op maria88x
Ja! Ik kom jouw naam vaker tegen en herken veel… overdag ook. Ik zeg net no ...
Jaa daar ben ik al 3x geweest niet perse hiervoor maar gwn alles eventjes bekijken. Had een hele snelle bevalling. De mijne is morgen 10 weken maar dacht zou toch wel keer klaar zijn. Hoe doen jullie dat snachts