26 Reacties
2 maanden geleden
Bedje al wat schuiner staan ??? Hielp bij mijn zoontje wel.. Mijn eerste had dit heel erg.. na elke voeding lange tijd goed recht op houden tussendoor goed proberen te laten boeren.... toen heb ik in overleg met cb op een gegeven moment Johannes broodpit meel gegeven... Miss doen jullie dit al allemaal al..
Mijn tweede nu spuugt ook ..en heb ze bedje schuiner staan.. vind dood eng als ze zo in eens spugen en na voeden ook lang recht op houden en tussen door met drinken even laten stoppen en proberen te laten boeren...
2 maanden geleden
Wij hebben dit gehad met onze zoon, nu 3 jaar. Als overbezorgde ouder zijn we steeds weggestuurd bij de kinderarts in het ziekenhuis. 24 uur per dag hadden we hem rechtop, mensen hebben geen idee wat dat met je doet, als je letterlijk dag en nacht je kind vast moet houden. Toen hij een keer bijna echt stikte in zn voeding, zijn hebben we contact gezocht met een baby therapeut. Hier mochten we snel komen en na de eerste keer sliep hij voor het eerst in de box. Na 3 behandelingen was het bijna weg! Slecht dat er niet wordt doorverwezen naar deze vorm van hulp, wanneer de artsen er niet uitkomen.
Je kan deze praktijk vinden op Facebook:
Ademruimte - voor rust en ruimte in lichaam en leven.
Succes!
2 maanden geleden
Reactie op Ma123
Wij hebben dit gehad met onze zoon, nu 3 jaar. Als overbezorgde ouder zijn ...
Zelfde hier! 3 jarige met toen die pas geboren was al binnen paar dagen last had van verborgen reflux, eczeem etc. Na 3 maanden 20 uur per dag te hebben gehuild zijn we eindelijk serieus genomen bij de kinderkliniek! wij zijn telkens weggestuurd!
uiteindelijk bleek het koemelkallergie te zijn en reflux is een symptoom daarvan. wij hebben omeprazol gekregen en PEPTI binnen 24 een ander kind!
je kan ook een lactase proberen in de melk als je flesvoeding geeft. misschien is het een beetje intolerantie. maar neem dit serieus en ga naar de huisarts.
2 maanden geleden
Reactie op Devke36
Wij zitten inmiddels bij een osteopaat, met een beetje geluk gaat dit werke ...
Fijn! Een osteopaat kan ook al veel betekenen.
Huisarts of cb: waar jij de beste klik hebt. Ik had niks met mijn vorige huisarts maar hele leuke mensen op het cb. Evt bij beide aan de bel trekken.
2 maanden geleden
Reactie op Devke36
Wij zitten inmiddels bij een osteopaat, met een beetje geluk gaat dit werke ...
beide! diagnose krijgen is moeilijk
2 maanden geleden
Reactie op dooortje
Hier ook het vermoeden van verborgen reflux. Ze is soms zo ontroostbaar, ec ...
Oh het is zo erg en zielig idd.. hoe was het bij de osteopaat. Ik ga morgen bellen..
Hier al sinds de vorige fles elke 5 min een speen in z’n mond aan het doen. Hij is doodmoe maar wordt continu wakker doordat je het omhoog hoort komen.. wat is reflux toch verschrikkelijk
2 maanden geleden
Reactie op baby1994
Oh het is zo erg en zielig idd.. hoe was het bij de osteopaat. Ik ga morgen ...
De osteopaat heeft haar behandeld voor haar nekje die helemaal vast zat.
Helaas niet voor de reflux, hopelijk kunnen ze jou wel daarmee helpen!
Ook krijgen we geen doorverwijzing naar de kinderarts.. vind dat best moeilijk.
Mijn moederhart kan dit niet aan om je kind zoveel verdriet/pijn te zien hebben 😢
2 maanden geleden
Laat je niet afwimpelen hoor! Ik ken precies je gevoel dat je het niet aan kan zien je kindje zoveel pijn te zien hebben! Dit had ik bij m’n eerste en 2e kind zo erg en nu begint het weer die kant op te gaan..
Gewoon nog een keer bellen, ik zei toen zelfs na een paar keer bellen dat ik niet wist wat ik zou gaan doen. Dat ik helemaal psychisch werd van het niet slapen en het huilen. Toen wel doorverwijzing gekregen
Heel veel mensen hebben echt geen idee hoe zwaar dit is en precies die last dat je ziet dat je kindje ongemakkelijk is en zelfs pijn heeft!
Hoe gaat het slapen Snachts bij jou?
2 maanden geleden
Reactie op baby1994
Laat je niet afwimpelen hoor! Ik ken precies je gevoel dat je het niet aan ...
Wij moesten het ook gooien op onze mentale welzijn om ‘gehoord’ te worden 💔
belachelijk!
2 maanden geleden
Reactie op baby1994
Laat je niet afwimpelen hoor! Ik ken precies je gevoel dat je het niet aan ...
Heb je je laten doorverwijzen door de huisarts of consultatiebureau? Ik word morgen (als ze tijd hebben 😓) teruggebeld door het consultatiebureau
Het is ook ongelofelijk zwaar, ik verwaarloos mezelf ook heel erg. Ik zit dag en nacht een baby te troosten
‘‘s nachts gaat het redelijk, maar we hebben het idee dat ze dan oververmoeid is na de hele dag.
Hoe gaan de nachten bij jou?
2 maanden geleden
Mijn dochter had het heel erg. Zij had koemelkallergie (en ei maar daar kwam de verborgen reflux niet van). Ik heb bij haar kort nexium gebruikt omdat ze al veel pijn had want ze was al 3 maanden en t begin de eerste week al. Maar zij huilde ook al vanaf dag 4 enorm en sliep amper. Mijn zoontje nu heeft het ook maar in veel mindere mate en heeft er vooralsnog minder last van. Voor nu doen we er niet veel mee. De kinderwagen schuin zetten en m wat schuiner laten liggen als ie last ervan heeft alleen.
één maand geleden
Reactie op dooortje
Heb je je laten doorverwijzen door de huisarts of consultatiebureau? Ik wor ...
Ik heb me toen laten doorverwijzen door de huisarts.
Wilde vanochtend voor deze baby de HA bellen, waren ze gesloten. Even wachten tot na t weekend…
Ja snap je helemaal met verwaarlozen. Het is echt vreselijk. Heel de dag en nacht staat in t teken van je kind te laten slapen.. nu ook heeel de avond elke 4/5 min huilen, speen in, in slaap vallen na een paar min weer wakker doordat je het omhoog hoort komen. Het is zo zielig ook en zo frustrerend.. het slaapt nu ook nog niet en kijk weer zo tegen deze nacht op. Er hangt zo’n donkere wolk boven m’n hoofd ook
één maand geleden
Reactie op baby1994
Ik heb me toen laten doorverwijzen door de huisarts.
Wilde vanochtend voor ...
Ja zo herkenbaar.. ik kan wel de hele dag met haar mee huilen. Vind het zo erg om je kindje pijn te zien hebben 😢
Wanneer werd het bij jouw andere kinderen minder na hoeveel weken?
Ik zie er nu al tegenop dat zij over 8 weken naar de opvang moet. Zij heeft dagen dat ze 12 tot 18 uur per dag huilt. Ik denk niet dat een opvang haar de hele dag gaat troosten?
één maand geleden
Reactie op dooortje
Ja zo herkenbaar.. ik kan wel de hele dag met haar mee huilen. Vind het zo ...
Bij mijn zoontje is het niet ‘zomaar’ voorbij gegaan. de verborgen reflux lag aan zijn koemelk allergie.. met medicijnen (omeprazol) en pepti werd hij HELEMAAL rustig! ik had eindelijk een vrolijke baby.
Als je je gesprek hebt met je huisarts vertel ook dat je je zorgen maakt om zijn/haar ontwikkeling als zij/hij de hele dag blijft huilen. Je kan bijvoorbeeld niet echt tummy time met hem/haar doen, je kan niet even de deur uit, je kan niet even gezellig met haar/hem knuffelen of even kletsen..
dat was ook de doorslag voor een verwijzing vanuit onze HA