Mijn baby is nu bijna 5 weken en ik heb het vermoeden van verborgen reflux (herkauwen, kokhalzend geluid en veel slikken wanneer ik hem te snel neerleg na voeding). Soms zijn deze klachten er zelfs na een lange tijd nog, bijv een uur na de voeding. Ik probeer hem in ieder geval altijd een boer te laten doen na de voeding, want dat helpt wel iets, maar sowieso moet ik hem altijd een tijdje rechtop houden. En dan nog heeft hij de laatste paar dagen dat hij na wen paar minuten slapen ineens kokhalzend wakker wordt (en ik m opnieuw rechtop moet houden).
Nu geef ik om deze reden een schone luier vóór de voeding. Echter 9 van de 10 keer poept hij nog eens (of meerdere keren) tijdens of na een voeding (ik geef borstvoeding, dus veel gele spuitluiers). Dan moet ik dus alsnog de luier verschonen ná een voeding, want slapen met een vieze luier is ook geen optie (en vaak verschoon ik dan ná de eerste borst en vóór de tweede borst, in de hoop dat hij niet nóg een keer poept tijdens de tweede borst; maar ook dat gebeurt soms wel eens). Soms wacht ik ook met verschonen tot nadat hij helemaal uitgedronken is, maar als ik dan de luier verschoon is hij, naast de verborgen reflux klachten, ook te erg wakker.
Mijn vraag aan jullie die het probleem van verborgen reflux herkennen in combinatie met luier verschonen: hebben jullie tips? Hoe doen jullie dit? Want ik heb het idee dat de klachten alleen maar erger worden... ik heb sowieso dinsdag een afspraak bij het cb en vrijdag bij een osteopaat, maar ben benieuwd of er voor de komende dagen nog handige tips voor zijn.