9 Reacties
één maand geleden
Mijn vriend is veel met onze peuter bezig en ik met de baby, deze verdeling is een beetje natuurlijk gegaan (ook omdat ik borstvoeding geef).
De nachtem met baby doe ik, maar blijf dan 's ochtends nog wat langer liggen terwijl hij met de peuter er uit gaat en mijn ontbijt maakt.
's Middags tijdens het middagslaapje van mijn zoontje, ga ik ook naar bed en neem ons dochtertje (de baby dus) mee, zo hebben we allemaal even tijd om uit te rusten. Als hij thuis is, kijk mijn vriend kijkt dan vaak tv in de woonkamer terwijl ik dus slaap.
Vaak neemt hij onze peuter daarna 's middags nog even erop uit om buiten te spelen oid zodat ik ook nog wat tijd alleen met de baby heb en dan doe ik meestal nog wat kleine huishoudelijke klusjes.
Naar bed brengen en boekje lezen wisselen we een beetje af of doen we gezamenlijk.
één maand geleden
Ik doe de nacht met de baby, mijn man staat stand by voor als de dreumes wakker wordt.
Vanaf 6 uur kan ik mijn man wakker maken en gaat hij met de baby uit bed.
Meestal rond 8 uur wordt de dreumes wakker, en ik probeer nog iets langer te slapen als het kan.
We hebben vaste taken in het huishouden, en nemen de dreumes daar zo veel mogelijk in mee. Ik geef volledig borstvoeding, dus ben daar veel mee bezig en kan dan vaak een boekje lezen met de oudste. En verder claimen we beide elke dag wat tijd voor onszelf. (Douchen en slapen tellen hier dus niet in mee.) Man gaat 3x per week sporten, ik ga straks 1x per week naar mamafit.
We doen ook zeker dingen samen. De maaltijden zitten we graag samen, en we gaan regelmatig wandelen of even op pad. Dan heb ik de baby, en rent hij achter onze dreumes aan.
Dreumes doet geen dut meer, en ivm borstvoeding breng ik haar altijd naar bed. Even tot rust komen en nog wat drinken, dan slaapt ze rond 19.30 terwijl mijn man de baby heeft. En daarna is het een beetje wisselend wie de baby heeft tot we samen naar bed gaan. Er zit nog geen ritme in de voedingen, dus dat is altijd maar even zien hoe het loopt.
één maand geleden
Ik doe vooral de zorg voor de baby en mijn man de dreumes. Die zorgt dat hij wordt aangekleed ,ontbijt en naar de opvang wordt gebracht als het een werkdag is en brent hem ook vaak naar bed maar soms doe ik het ook. Ik doe de nachten en we wisselen de avonden als ik meer rust nodig heb. Ik duik met de baby nog weer bed in na de eerste ochtend fles en pak zo nog wat slaap en indien nodig ook overdag. Woensdag is de enige dag dat ik beide kids alleen heb. Dan doet man sowieso de avond zodat ik wat bij kan komen en ga ik tegelijk met dreumes naar bed.
In het weekend proberen we tijd voor onszelf in te plannen maar lukt niet altijd. En qua huishouden doe ik nu wat meer omdat ik thuis ben en wat meer tijd heb en dat is voor nu ook prima. Als ik straks weer werk na verlof verdelen we weer meer huishouden.
één maand geleden
Wat grappig om in de reacties te lezen dat jullie allemaal de baby doen ‘s nachts en de man de peuter. Zo doen wij het ook, ik slaap nu tijdelijk op zolder met de baby omdat mijn man heel licht slaapt en we willen voorkomen dat we allebei gebroken nachten hebben. Ik merk alleen dat ik het behoorlijk moeilijk vind dat ik nu zoveel minder tijd heb voor de oudste en hij erg op papa gericht is, hebben jullie dat niet? Ik mis het om alle aandacht voor hem te hebben!
@ts: tijd voor jezelf wat is dat 🫣 wij zijn al blij als het ons allebei gelukt is om te douchen 😬 baby’tje is nu 5 weken oud.
één maand geleden
Wij verdelen het hoe het uitkomt. Man heeft nog verlof dus we hebben allebei veel tijd met de baby. Peuter gaat naar kdv overdag maar wanneer hij thuis is verdelen we het vooral afhankelijk van wat de peuter wil. Vandaag had hij een mama-dag, dan ben ik meer met hem en man meer met de baby. Maar als ie dan iets wil doen wat lichamelijk nog te zwaar is voor mij, dan neemt mijn man over en neem ik de baby. De baby krijgt een combinatie van borstvoeding en kunstvoeding dus dat geeft wat meer ruimte.
's Nachts nemen we allebei 1 voeding voor onze rekening, maar we helpen de ander als het niet onze voeding is door even een fles te maken of te verschonen.
één maand geleden
Wij hebben nog een zoon van 5,5 jaar oud! Mijn man is met 2 weken alweer gaan werken.. toen kon ik ook zelf onze zoon na schoon brengen fysiek ging dat wel...
Mijn man doet eigenlijk altijd het laatste flesje dan duik ik alvast mijn bed in.. snachts doe ik verschonen en de fles geven. Hij maakt wel altijd het flesje voor ons. Sochtends doet hij ontbijt maken voor onze oudste en de broodtrommel schilt mij weer... Ik breng mijn oudste na school enz.. Mijn man is nooit door de weeks met avond eten thuis maar zorgt wel dat hij er is om onze oudste op bed te brengen.. alle zwemles/logopedie lessen neemt hij nog op zich... Weeeekend heeft die vaak ook de oudste lekker mee na de boerderij enz. En tussendoor zorgt die ook voor onze kleine man en mij.
Ik probeer zelf ook een op een momenten te hebben met mijn oudste ook erg belangrijk vind ik. Hij snapt wel dat ik nog niet te lang kan buiten spelen of lopen ( fysiek is dat nog even te veel) maar betrek onze oudste ook in het flesjes geven aan ze broertje !
Verder het huishouden door de weeks doe ik en in weekend helpt mijn man..hij zegt ook doen niet te veel kan ik ook doen van weekend.
Ook als ik straks ga sporten weer dan let hij op en andersom .. we geven elkaar veel de ruimte om dingen te doen. En als niet kan dan niet. Ben enorm blij dat hij ondanks zijn drukke baan er altijd voor ons is. En eigenlijk moet dat ook normaal zijn want het zijn ook zijn kids..maar je hoort wel eens anders natuurlijk...
Vaak als ik moet douche doe ik snel sochtends als mijn man er nog is 🤣 omdat ik nog steeds last heb van dat vervelende nachtzweten wordt daar zo moe van...
één maand geleden
Reactie op maria88x
Wat grappig om in de reacties te lezen dat jullie allemaal de baby doen ‘s ...
Herken dit wat je zegt over 1 op 1 tijd met je oudste... Mijn oudste is sowieso erg op papa gericht denk ook omdat mijn man door de weeks pas thuis is als hij na bed gaat en ik eigenlijk altijd in ze buurt ben en na school enz breng.. probeer echt de kleine af en toe even in de box te leggen en dan spelletje te spelen met de oudste of gisteren hebben we samen sinterklaas film gekeken.. gaan ook binnenkort samen na de nieuwe film in de bios... Maar ook hem betrek ik er bij met flesje geven aan ze broertje of de wagen te duwen buiten met wandelen...
één maand geleden
Reactie op maria88x
Wat grappig om in de reacties te lezen dat jullie allemaal de baby doen ‘s ...
Ja, onze dreumes hoefde eerst niets meer van mij te weten. Bij alles meteen naar papa. In de kraamweek daar wel even traantje om gelaten met alle hormonen. Ik voelde mij zo schuldig dat ik ineens aandacht moest verdelen 🙃 dat is inmiddels wel weer bijgetrokken gelukkig en nu probeer ik ook echt wel een op een in te plannen met dreumes en man met baby.
Hier slapen we overigens nu ook even apart. Manlief snurkt en ik wil graag alle uurtjes slaap pakken in de nacht die ik pakken kan zonder geïrriteerd te raken en manlief kan doorslapen zodat hij ook genoeg slaap heeft en uitgerust is voor dreumes en werk.
één maand geleden
Man is gewoon 5 dagen aan het werk dus verdelen is er niet bij😅
Als hij wel thuis is, is het net hoe het uitkomt. Als ik aan het voeden ben, dan doet hij automatisch onze peuter. Maar verder gewoon spontaan. Ben niet zo van het vastleggen, allebei willen we graag tijd met allebei de kids, dus we zien het wel. Naar bed brengen van de peuter doen we samen met baby. Zoveel mogelijk met elkaar genieten. En als de baby erg huilt, dan gaat 1 van ons haar kalmeren en doet de ander de peuter naar bed.