Hoi lieve mama’s,
Ik zit even in onzekerheid en hoop dat iemand dit herkent of iets geruststellends kan delen.
Bij 10w+1 had ik een echo en toen zagen ze dat het nekplooi gebied wat verdikt was, ongeveer 2,8 mm. Ze zeiden dat het later misschien zou zakken.
Vandaag had ik met 11w+5 weer een echo en nu was de nekplooi 3,5 mm. De echoscopiste zei dat dit licht verhoogd is.
Daarnaast kon ze de hersenen van de baby niet goed zien. Ze kon de structuren niet goed beoordelen. Ze gaf aan dat het kan zijn dat dan over paar weken misschien het hartje van de baby stopt.. maar het kan alle kanten op.
Nu wordt ik doorverwezen naar een gynaecoloog met betere apparatuur om alles opnieuw te laten bekijken. Ik word maandag gebeld of ik maandag zelf kan komen, of anders donderdag.
Het wachten is zo zwaar… ik maak me echt zorgen.
Zijn er mama’s die dit ook hebben meegemaakt?
Een verhoogde nekplooi of dat de hersenen niet zichtbaar waren op een vroege echo?
Hoe liep het bij jullie af?
Alle ervaringen zijn welkom. ❤️
Ik niet, maar een vriendin van destijds wel. Uiteindelijk gewoon een gezond kindje gekregen.
Mijn echo’s waren allemaal goed. En uiteindelijk blijkt ons kindje een aanlegstoornis in zijn hersenen te hebben..