26 Reacties
één maand geleden
Reactie op Hannekelalala
Pittig he! Ik ben daar een beetje huiverig voor omdat ik bang ben dat hij d ...
Ja klopt dat is wel weer zo want me tepel pakt hij dus niet. Maar met tepelhoedje drinkt hij mega goed. Probeer soms overdag paar keer tepel te doen maar de nachten en avond sowieso wel tepelhoedje. Het consultatie bureau zegt gewoon lekker met tepelhoedje doen hij drinkt goed en komt super goed aan dus geen probleem
één maand geleden
Wat fijn dat er veel meer moeder zijn die hier last van hebben 😅 je hebt al super goede tips gehad zie ik! Wat mijn helpt om iig mn tepels heel te laten is tepelzalf. Ik heb zelf van Medela. Het doet dan gewoon iets minder pijn. En overdag kijk ik ook gewoon naar de tijd. Als ik wacht tot ze zelf wakker word en honger krijgt is ze ook heel onrustig met drinken. Mini my is nu 4 weken dus iets jonger maar overdag dus 3 a 4 uur tussen de voeding en dan wakker maken. Ik merk juist dat ze wel goed wakker moet zijn waardoor ze beter aanhapt . Succes ermee!! Je doet het goed.
één maand geleden
Mijn zoontje lijkt ook een wat luie drinktechniek te hebben (tenminste, zo noemde de kraamhulp het ook). Hier bleek het wel met tongriempje te maken te hebben, maar de aanhap techniek is na het laseren niet per se verbeterd.
Wat ik zelf doe, wat ik leerde van de kraamhulp, is het corrigeren van de mond tijdens het drinken. Hij hapt dus niet goed aan, maar ik maak zijn mond tijdens het drinken groter door z'n kinnetje vlak na het "lui aanhappen" omlaag te trekken, waardoor de hap groter wordt (en de onderlip goed naar buiten gekruld is en niet alleen de tepel maar ook tepelhof in de mond gaan).
Geen idee of dit duidelijk overkomt met deze beschrijving 😅
één maand geleden
Reactie op Tinuss
Wat fijn dat er veel meer moeder zijn die hier last van hebben 😅 je hebt a ...
Je bent zeker niet de enige hoor! Dankjewel voor de tips. Mijn zoontje drinkt overdag echt vaak, meestal om de 1,5-2 uur. Soms valt hij in een echt diepe slaap en is hij 3-4 uur onder zeil. Dus helaas gaat wakker maken om de 3 of 4 uur hier niet werken. Maar ik snap helemaal dat voeden fijner is zonder mega honger, super fijn dat het werkt voor je!
één maand geleden
Reactie op JN1316
Mijn zoontje lijkt ook een wat luie drinktechniek te hebben (tenminste, zo ...
Bedankt voor de tip. Laat jouw kindje dan niet los als je de kin naar onderen trekt? Ik merk dat aanhappen wat beter gaat als ik rekening houd met ABC. A = armen van je kindje rondom je borst, B = buik tegen jouw buik en C = chin (kin) in je borst geduwd, waardoor het hoofdje van je kindje een beetje geknikt is. Vooral dat laatste zorgt voor dat je kind z'n mond goed wijd open doet, terwijl stimulatie van de bovenlip meer is dat je kindje een hap neemt (de tweede stap dus). Weet niet of ik het goed uitleg, maar anders even googlen. Die kin zit dus in mijn borst geduwd, ik kan er niet echt goed bij...