27 Reacties
één maand geleden
Hi,
Ik verschoon mijn zoontje (7weken) voor elke voeding.. als ik dat niet doe heeft hij echt een hele zware volle luier! Haha..
Maar als jij dat niet ervaart en zij weinig plas heeft kan je het heus een keer over slaan in de nacht.. straks als ze doorslapen moeten ze er ook de hele nacht mee doen ;)
één maand geleden
Hier slaapt ze 7 uur achter elkaar door en dat gaat ook altijd goed. Ze is 6 weken
één maand geleden
Hi, wij doen in de nacht een maatje groter aan qua luier zodat deze niet gaat doorlekken. Dan hoeven we haar midden in de nacht geen schone luier aan te doen en kan ze lekker in haar slaapzakje blijven.
één maand geleden
Wij doen onze dochter (6 weken) wel verschonen in de nacht. Ze doet het erg goed met de bv waardoor haar pamper ontzettend vol is. Wel doe ik eerst bv geven, laten boeren en verschonen, en daarna opnieuw bv aanbieden. Anders valt ze na 10 min in slaap en dan komt ze na 3 uur weer 😅
één maand geleden
Hier niet , tegen 21u krijgt ze haar laatste propere pamper. Enkel als ze in de nacht kaka doet ververs ik haar pampertje. Heb dat bij men jongens ook nooit gedaan. En ze krijgt nog 3-4 keer borstvoeding snachts. Pamper is goed vol in de ochtend maar nog geen 1 keer doorgelekt , ik doe wel een ruim bodyke aan dat her niet te hard spant
één maand geleden
Ons zoontje slaapt door dus ik verschoon snachts zijn luier niet meer. Hij is nog nooit doorgekeken dus ik zou het gewoon een keertje overslaan.
één maand geleden
Wij doen bij onze kleine een grotere maat luier om, dan hoeven we bij de nachtvoeding niet te verschonen. Tenzij gepoept natuurlijk.
één maand geleden
Mijn zoon is ook 5 weken. Wij gaan rond 22u met hem naar bed en verschonen hem dan eerst, daarna voeden in bed. Dan komt hij ‘s nachts rond 2u vaak en verschoon ik hem ook voor de voeding. Om 5u komt hij dan weer en ik heb het verschonen om dit tijdstip de laatste week een paar keer over geslagen omdat hij meestal niet heel lang meer slaapt na die voeding.
Ik heb nu besloten dat ik het ga omdraaien en hem om 2u niet meer ga verschonen (tenzij hij echt heeft gepoept). Dan hoef ik er niet meer uit snachts en slapen we beiden sneller. Ik zou vooral kijken hoe vol de luiers zijn bij je dochter en of je het kan overslaan.
Betreft de slaapzak. Ik maak de rits los tot zijn borst en vouw ‘m dan om en leg hem daar bovenop. Zo hoef ik niet de hele slaapzak uit en aan te trekken. Is dat mogelijk bij de puckababy?
één maand geleden
Wij verschonen voor elke voeding. Wanneer ze 7 uur doorslaapt, lekt ze meestal door als ze in de ochtend ook nog eens in die volle luier poept. Dus wanneer ze doorslaapt verschoon ik haar tussendoor en ze slaapt dan door het verschonen heen.
Vind het ook een beetje sneu om haar in haar ontlasting te laten liggen slapen, zou ik bij mezelf ook niet doen.
één maand geleden
Wij gebruiken een nachtluier van happy bear. Zo hoeven we de hele nacht niet te verschonen! En ze krijgen er geen luieruitslag door.
Ze zijn wasbaar dus goed voor het milieu en aan te vullen met een extra inlegger voor absorptievermogen en wegwerpbaar inlegvel voor de poep.
Je kan er een overbroek over heen doen, wij gebruik een gelanoliseerde wollen overbroek.
één maand geleden
In het ziekenhuis hebben ze ons aangeraden om alleen te verschonen als ze gepoept heeft! Ze komt vaak rond een uur of 12/1 dan verschonen we haar voor we de nacht in gaan en dan erna rond 6 uur weer. De voeding die ertussen zit slaan we vaak over maar checken wel altijd even.. bij een hele volle luier gewoon even wisselen, ligt wel zo lekker denk ik 🫣
één maand geleden
Ik verschoon mijn dochter van 10 weken (gecorrigeerde leeftijd 6 weken) 1 keer midden in de nacht voor een voeding. Meestal is dit dan ook wel nodig. Verder probeer ik het niet te doen, zodat ik haar niet uit de swaddle hoeft te halen en haar slaap verstoor. Ze is daar gevoelig voor, maar dit verschilt per kindje natuurlijk.
één maand geleden
Ik verschoon haar voor we gaan slapen samen. Als ik haar in de nacht hoor scheetjes laten en ik ruik poep dan verschoon ik deze, ook als ik voel dat haar pamper toevallig al vol zit met pipi doe ik dit anders voed ik en slapen we gewoon terug verder. Meestal verschoon ik haar 1x in de nacht