27 Reacties

één maand geleden

Reactie op Lilalo

Slaapt door? Hoeveel weken en hoeveel uur slaapt hij dan?
Hij is 7 weken en slaapt vanaf 11 uur tot ergens tussen 6 en 7.

één maand geleden

Hij krijgt hier op de avond (vaak tussen 23-00)bij de laatste voeding schone luier. Maatje groter en voor zekerheid romper op 1 knoopje vast zodat luier genoeg ruimte heeft en dan sla ik nachtvoeding over, tenzij hij heeft gepoept. Dan pas tegen ochtend weer schone luier.

één maand geleden

Wij doen voor élke voeding verschonen. Of t nou overdag of midden in de nacht is. Ik zou het zelf ook niet prettig vinden als men me in mn eigen ellende liet liggen. Uiteraard wel voor t voeden, zodat ze tijdens t voeden weer lekker slaperig word

één maand geleden

Reactie op Lauw1993

Ik ben ook wel benieuwd. Onze dochter is 5 weken en ik mag haar niet langer ...
Onze zoon sliep al de eerste week door. Toen hebben we hem nog wakker gemaakt voor een voeding. Vanaf week 2 mochten we hem van de kinderarts laten slapen. Hij slaapt sindsdien 8 uur per nacht (nu is hij 7 weken). Zijn luier voelt sochtends best leeg en hij gaat ook pas plassen als hij wakker wordt. Overdag krijgt hij ongeveer iedere 2-3 een voeding (borstvoeding).

één maand geleden

Reactie op suus2024suus

Hij is 7 weken en slaapt vanaf 11 uur tot ergens tussen 6 en 7.
Heb je hier iets speciaals voor gedaan?

één maand geleden

Zijn de luiers vol als je haar verschoond? Dan is het wel nodig om dit te blijven doen. Ik merk nu dat onze zoon van bijna 7 weken ‘s nachts steeds meer tijd tussen de voedingen laat (vannacht maar 1x tussen 21u en 6.30u). Ik heb hem wel nog voor iedere voeding verschoond, maar de luier is nagenoeg leeg. Daar zou hij het nu wel de hele nacht op kunnen volhouden. Dat was een aantal dagen geleden nog niet zo! Toen lekte hij juist nog regelmatig door 😅 Als dit zo blijft ga ik dus stoppen met hem steeds te verschonen (wel even ruiken/voelen, want als hij ineens toch gepoept heeft ofzo doe ik het natuurlijk wel). Als ze uiteindelijk door gaan slapen ga je ze in principe ook niet wakker maken om te verschonen, dus verschonen is echt geen must. Gewoon echt even naar jouw kindje kijken hoe zij het doet! Bij onze dochter kregen we overigens ook weer een periode dat wij haar in de nacht nog gingen verschonen toen ze doorsliep. Zij lekte toen iedere nacht door. Bij de een is het dus wel nodig en de ander niet!

één maand geleden

Reactie op LoreIa

Heb je hier iets speciaals voor gedaan?
Hij kreeg overdag 90 ml. Voor de avondfles gaf ik toen met 5,5 week 120 ml en sinds dien slaapt hij door. Ik weet wel dat wij hier geluk mee hebben hoor! Dit is niet 'normaal' voor alle newborns.