36 Reacties

vorige maand
Ons zoontje heeft dit ook wisselend! Wij merkte dat hij met banaan in hapjes ook wat meer geconstipeerd was en gaven dat dan minder

vorige maand
Hier dezelfde ontlasting. Ik geef flesvoeding maar doe altijd 10cc water bij de fles. Ik weet niet of dat kan met afgekolfde melk? En daarnaast geven wij geen banaan. Wel veel hapjes met pruim en kiwi gold. Ook geef ik juist volkorenbrood ipv gewoon brood. En iedere dag een zakje forlax op recept van de kinderarts. Opzich zou een ontlastingspatroon van 1x in de 3 dagen niet perse als afwijkend gezien hoeven te worden. Maar wel als hij er pijn bij ervaart. Sterkte!

vorige maand
Hier ook, en wij geven nu ook wat extra voedsel wat laxerend werkt (denk aan pruimen) en bij zijn hapjes een klein beetje olie.
Werkt goed en hij heeft er minder last van.

vorige maand
Reactie op Myrthe<3
Hier dezelfde ontlasting. Ik geef flesvoeding maar doe altijd 10cc water bi ...
Volkorenbrood kan in dit geval juist het probleem verergeren. Bij volwassenen wordt het aangeraden maar bij baby's juist niet omdat hun lichaam zoveel vezels tegelijkertijd nog niet kan verwerken.

vorige maand
Wij hebben dit ook gehad, maar zitten nu weer om zachtere en regelmatige poep. Wat we hier gedaan hebben:
-water en olijfolie bij hapjes
-beker water bij hapjes aanbieden
- pasta, aardappel en zo langzaam opbouwen
-klein beetje pruim naast normaal fruithapje
- soms ‘helpen’ bij het poepen met de thermometer. Als het echt heftig was kon dit de poep soms wat opgang brengen.
We hebben hier nog geen brood aangeboden, dus weet niet of dat nog een positief of negatief effect gaat hebben

vorige maand
Herkenbaar! Lactulose hielp bij ons niet genoeg, dus we hebben via de huisarts zakjes macrogol erbij gekregen. Wel doe ik in de fruithapjes nu wat extra water. In de fles kv mag het ook, maar dan moet de fles wel leeg gedronken worden.

vorige maand
Hier ook dezelfde ontlasting. Ik doe nu in elk hapje wat olijfolie en geef pruim. Geen banaan meer gegeven. Ook leg ik hem om 22/23 u of in de nacht vaker aan als die wakker wordt ipv speen zodat die wat extra vocht binnen krijgt.
Lijkt nu langzaam iets beter te gaan en de ontlasting wordt minder keutelig

4 weken geleden
Onze dochter (inmiddels 2,5) heeft hier altijd zoveel moeite meegehad ze heeft langere tijd Forlax gebruikt. Er is ook lactulose maar dat raad ik je echt niet aan!

4 weken geleden
Hier ook een zoontje die hele harde ontlasting had. Zo vaak bij de kinderarts geweest. Nu is hij op de forlax gezet en loopt het door. Hij heeft 3 keer een mini klysma gehad. Na de laatste klysma dus op de forlax gegaan en sindsdien merken we dat dat echt wel dingen doet. Hij legde echt keutels neer waar ik zelfs trots op zou zijn als ik dat zou produceren! Hier is het echt nog wel wisselend maar met de forlax mag en kun je spelen, dus merken we dat het even weer wat slechter gaat dan voegen we wat meer poeder toe. Zit hier wel op 8kg en dus ook 8mg poeder per dag.

4 weken geleden
Mag je ook olijfolie aan een potje toevoegen? Hij heeft ontzettend veel buikpijn en weigert vers gemaakte voeding… alleen potjes accepteert hij.