24 Reacties

één maand geleden

Ik vind jouw reactie volkomen normaal en vind het verstandig dat je bij je ouders bent. De omgeving bij je (ex) partner en zijn zoontje is geen fijne omgeving voor een pasgeboren baby. Ik hoop dat je partner in ziet dat hij verkeerd bezig is en strenger en consequenter moet zijn naar zijn zoontje en dat het goed af loopt met/tussen jullie. Dat gun ik jou en je baby. Veel sterkte ❤️

één maand geleden

Mijn advies is heel hard wegrennen... lijkt me geen gezonde situatie voor jezelf en de baby straks!!

één maand geleden

Wat een moeilijke situatie. Ik heb 4 kinderen en die zijn ook echt wel eens brutaal of dwars. Uit jouw verhaal haal ik wel dat het best heftig is, dat zou ik niet als normaal beschouwen. Kinderen hebben in mijn optiek duidelijke grenzen nodig. Die zullen jullie samen moeten bepalen en daar dan ook bij blijven. Een kind slaan is nooit een goede manier van met hem omgaan, maar misschien weet je vriend gewoon niet goed hoe hij met de situatie moet omgaan? Hoe is het contact met de moeder? Hoe is het kind als het daar is? Een gebroken relatie en vervolgens een nieuwe relatie van papa, zijn voor een kind ook best heftige gebeurtenissen. Ik denk dat het heel goed is dat jullie hier samen over gaan praten, nu uit elkaar gaan geeft denk ik nog meer verliezers. Dan groeit ook jullie kindje op in een gebroken gezin.

één maand geleden

Ik zou deze relatie direct stopzetten. Je ziet hoe hij omgaat met zijn zoon. Dat zal hoogstwaarschijnlijk niet veranderen met jullie dochter. Kun je je indenken dat zij straks door hem wordt geslagen puur omdat ze bijvoorbeeld ligt te huilen? Voor jullie fysieke en emotionele veiligheid lijkt het mij zeer verstandig om bij je ouders te blijven en op termijn te kijken naar eigen onderdak met je dochter.

één maand geleden

Reactie op liene99

Wat een moeilijke situatie. Ik heb 4 kinderen en die zijn ook echt wel eens ...
Ja 100% waar. De contact met zijn mama en mij was redelijk goed en leuk tot dat ik op een dag niet meer kon oppassen en haar had afgezegd negeert ze me en is ze boos. Ik wordt bijna als een soort oppas gezien door beide. Ik heb het vaak met mijn partner gehad over dat we duidelijke regels moeten opstellen voor het kind enz enz. Hij denkt daar heel erg anders over, zoals hij gister zei; mijn zoon mag doen en laten wat hij wilt jij hoeft dat niet te bepalen voor hem. En dat vind ik erg lastig. Ik merk ook dat het tussen mijn partner en mij ook heel anders gaat als zijn zoontje er is. Er hangt een constante spanning en een bepaalde sfeer in huis. Ergens vind ik het voor mijn baby heel erg zielig maar ik vind de ruzies in huis en de drukte en echt constante geschreeuw om aandacht nog heftiger dan alles. Ik heb vroeger veel opgepast en ook op kindjes uit een gebroken gezin maar die waren gewoonweg niet zo druk en brutaal enz. Als ik 1min met mijn partner in gesprek ben is zijn zoontje al aan het schreeuwen omdat hij aandacht wilt of stelt hij echt heeel de dag hele rare vragen. Ik snap dat het kinderen zijn en dat opvoeden niet voor iedereen weg gelegd is enz maar een kind aan zijn lot overlaten zal ook wellicht voor de ontwikkeling van het kind zelf slecht zijn. Zijn zoontje zegt ook vaak; niemand wilt spelen op school met mij. En ik denk dan; ja logisch als je op school net zo bent met kindjes als hier, dat vinden kindjes inderdaad niet leuk. Ik merk dat het me allemaal zoveeel stress geeft. Ik heb gewoon echt hoofdpijn en voel me zo slecht einde van de dag omdat ik oververmoeid raak van zijn zoontje.

één maand geleden

Reactie op Zwaantjee

Ik zou deze relatie direct stopzetten. Je ziet hoe hij omgaat met zijn zoon ...
Ja ik heb het echt geprobeerd maar het is inderdaad constant een terugkerend probleem. En dit zal ook nooit veranderen. Ik zit nu even gezellig bij mijn ouders tot de baby iets ouder is en dan lekker rond december januari een plekje voor ons tweeen. Het erge is dat ik niet eens wil dat ze daar ooit alleen is omdat ik bang ben dat ze wordt geslagen of gepest enz🥴

één maand geleden

Reactie op LBJ__

Ik vind jouw reactie volkomen normaal en vind het verstandig dat je bij je ...
Liefff dankje ❤️❤️

één maand geleden

Reactie op Zwaantjee

Ik zou deze relatie direct stopzetten. Je ziet hoe hij omgaat met zijn zoon ...
Ja je hebt gelijk! Nu ik 34 weken zwanger ben voel ik me net een leeuwin die der wulpje aan het beschermen is. Alsof ik elke keer de situatie al helemaal voor me zie en zo iets heb van; beter nu weg en even kut dan wanneer het te laat is. Ik wil niet dat ze trauma’s krijgt en of stress als ze net geboren is en natuurlijk later ook niet. Ik kan mij ook niet indenken dat hij zal veranderen en of anders zou zijn met haar. Ik denk dat het eigenlijk alleen maar erger gaat worden.

één maand geleden

Als ik dit zo lees, zie ik niks anders dan rode vlaggen. Mijn advies: blijf weg bij hem. Want als hij zn handen niet thuis kan houden met zn zoontje wordt dat vaak alleen maar erger. Bescherm jezelf en je baby en ga niet verder met deze relatie. Hoe klote dat misschien ook is. Geloof heilig dat dat in the long run beter is voor iedereen.

één maand geleden

Wat anderen zeggen: niet teruggaan naar deze man. Dit is geen gezonde situatie. Hij kan blijkbaar zijn kind niet opvoeden, en daar ben jij de dupe van. Wist je dat kinderen slaan (ook een 'zogenoemde corrigerende tik') strafbaar is en fysieke kindermishandeling is? En gezien de vele ruzies tussen vader en kind denk ik ook dat er sprake is van emotionele mishandeling. Ik kan me voorstellen dat je in een wat moeilijke positie zit, maar voor je stiefzoon zou het heel belangrijk zijn als jij (of iemand anders) hem zou beschermen door bijvoorbeeld gratis advies in te winnen bij Veilig Thuis of zelfs al een melding te doen. Of een melding doen bij zijn school. Er moet linksom of rechtsom gezorgd worden dat hij niet meer mishandeld wordt, hij verdient beter. https://www.kinderrechten.nl/kinderrechten-vw/artikel-19-bescherming-tegen-geweld/#:~:text=Onder%20lichamelijke%20kindermishandeling%20vallen%20alle,sinds%202007%20bij%20wet%20verboden.

één maand geleden

Reactie op Kls1990

Ja ik heb het echt geprobeerd maar het is inderdaad constant een terugkeren ...
Klinkt als een goed (en veilig) plan!

één maand geleden

Wat een heftig verhaal. Maar ik vind het al heel dapper dat je het hier durft te delen en dat je deze beslissing voor nu hebt gemaakt! Het lijkt me absoluut geen gezonde situatie en jij kan de baby een veel veiliger en liefdevoller thuis bieden. Daar ben ik van overtuigd. Wellicht heeft je (ex)partner zelf hulp nodig en komt dit gedrag voort door zijn eigen jeugd of heeft het een andere reden. Hoe dan ook, kies voor jezelf! Mocht je straks een fijne plek hebben voor jou en de baby en mocht dit in de buurt zijn van je (ex)partner en zijn zoontje zou je altijd nog de band met zijn zoontje kunnen laten groeien. Zo te horen gaat het tussen jullie twee best goed ondanks hij brutaal is. Een kind wat geen grenzen kent zal dit gedrag gaan vertonen, dus eigenlijk kan je hem daar niet eens echt voor straffen. Maar wel de ouders! Daar gaat gewoon iets niet goed als ik dit allemaal lees. Heel sneu. Ik hoop ergens dat het toch nog goed komt tussen jullie, want het is het allermooiste als beide ouders er voor het kindje zijn. Maar wat niet kan moet je niet forceren. Jij moet ook gelukkig zijn en je straks geen zorgen hoeven maken over de veiligheid van jullie meisje. Als jij gelukkig bent, met of zonder partner, dan voelt de baby dat ook! En daar gaat het om uiteindelijk. 😊

één maand geleden

Wat een moeilijke situatie! En wat ben jij dapper als vrouw en mama! Als ik in deze zou moeten kiezen, zou ik echt kiezen voor mij en mijn kindje en dus kijken of je bij je ouders kunt blijven/tegen de tijd het kan en jij hier aan toe bent iets voor jezelf en je kindje te zoeken. Maar voor nu denk ik dat het beter is om je veilige haven even bij je ouders te houden. Zoals ik het lees kan jou ex partner niet echt met zijn eigen zoon omgaan en ik he het vermoedde dat dit iets uit zijn jeugd is, maar kan natuurlijk ook iets heel anders zijn. Ik denk dat hij eerder zelf hulp nodig heeft. En ik vind dat jou reactie volkomen normaal is hoor. Een samengesteld gezin is opzich vaak al moeilijk, maar als vader dan ook nog zo met zijn zoontje omgaat en zoals ik het lees geen grenzen kent. Wordt het allemaal nog moeilijker, want zoontje gaat juist volledig tegendraads zijn en vaak dus doen wat juist niet mag of hoort. Zoals ik al zeg ik vind jouw keuze en beslissing echt super knap en erg dapper! Je bent een topvrouw en nu al een super goede moeder! Kies nu vooral voor jezelf en wat jouw hart je ingeeft. En mocht dit ooit nog wel met je ex zijn, ga dan eerst een heel duidelijk en open gesprek met hem aan, want dit kan niet zonder eerst te praten. Succes met het maken van je keuze!🍀😘

één maand geleden

Kies voor jezelf en de kleine! Super goed en dapper hoe je in deze situatie hebt gehandeld en zo te lezen hebben een goed vangnet bij je ouders. Jullie komen er écht wel als je nu je eigen weg kiest los van hem en die ongezonde situatie. Heel veel sterkte en succes!!!🍀

één maand geleden

Super super lieve van jullie allemaal echt heel erg bedankt ❤️❤️❤️ absoluut niet dat ik mijn ego wil strelen maar ik heb nu wel het gevoel dat ik geen verkeerde keuze heb gemaakt. Het is wel dat ik het heel erg zielig begin te vinden voor zijn zoontje hoe meer ik erover nadenk. Want het is en blijft natuurlijk een kind van 6. Maar helaas kan ik er niet echt heel veel aan doen en hij heeft gelukkig zijn eigen moeder nog. Gister was ik allerlei filmpjes op YouTube aan het kijken waarbij psychologen aan het woord zijn over dit soort situaties en type mannen enz. Ik lees in sommige reactief van jullie dat ik bijv misschien open met hem kan praten enz. Het lastige is dat ik het gevoel heb dat ik echt te maken heb met een narsist. Ik wil iemand niet zomaar labelen enz maar hij doet in zijn ogen niks verkeerds. Iedereen is raar en verkeerd bezig behalve hij. Dat zorgt er ook voor dat we altijd snel ruzie kregen omdat hij niks van mij wilde horen en of aannemen. Ik vind het heeel lastig om met zo iemand te leven. Ik heb ook een nieuw nummer aangevraagd omdat ik totaal geen zin in hem heb. En gister heeft hij een sms gestuurd omdat ik hem heb geblokkeerd op whatsapp met; wanneer moet je weer naar de verloskundige? Ik heb verder niet gereageerd omdat ik heel erg zo iets heb van; je wilde mijn dochter der bedje en commode op straat gooien en je hebt mij en haar in me buik op het station gegooid en wilde mij nog slaan en nu wil je sentimenteel doen.. Sommige mensen kan je maar beter negeren in het leven en geen tijd en aandacht aan besteden. Is niemand zijn energie en mentale stand waard. Dit zijn mensen die constant energie willen zuigen.

één maand geleden

Reactie op Anneke1602

Wat anderen zeggen: niet teruggaan naar deze man. Dit is geen gezonde situa ...
Bedankt voor je berichtje! Je hebt 100% gelijk. Niemand hoort een ander een tik te geven onder het mom van “ik corrigeer” het is inderdaad mishandeling. Als mijn situatie even rust heeft en ik over 4 weken bevallen ben neem ik contact op met de moeder van het kind en ga het haar even vertellen. Op dit moment ben ik hoog zwanger en wil ik heel even in rust bevallen zonder een gestoorde ex aan mijn ouders zijn deur omdat ik de kinderbescherming heb gebeld enz enz. De baby in mijn buik heeft 9 maanden zoveel te verduren gehad. Het was bijna dat ik elke dag maar hoopte dat ik moest bevallen zodat ze me stress niet voelde. Ik wacht heel even dat ik ben bevallen en daarna kan ik actie ondernemen enz. Dan is de baby in rust ❤️

één maand geleden

Reactie op Kls1990

Super super lieve van jullie allemaal echt heel erg bedankt ❤️❤️❤️ absolu ...
Het klinkt echt als mijn ex, idd de juiste keuze om weg te blijven bij hem... jouw dochter en jij verdienen beter! Succes met het opbouwen van een veilige haven voor jou en jouw dochter! Mijn ex woonde destijds bij mij in... ik vertelde dat onze relatie geen stand kon houden omdat hij geen begrip voor mij had altijd in zij eigen wereld zat.. niet naar mij wilde luisteren... wij meer als broer en zus door het leven gingen als dat we een relatie hadden... op een gegeven moment zag hij allemaal dingen die er niet waren... ik ging vreemd, want ik ging soms uren wandelen met de hond... ja ik wilde weg zijn van jou! Wij hadden net een half jaar nieuwe meubels in huis staan en de tuin was net klaar... hij vond dat hij recht had op alle spullen in huis en heeft dus ook alles mee genomen... ik heb het maar laten gaan want anders zou ik er aan vast blijven zitten want Jin hebt nog dit en dit van mij... zelf de kat die hij bang had gemaakt zou hij terug willen... ik had gezegd dar is prima kom haar maar halen, maar beloof me dat je er goed voor bent, en ik kreeg een antwoord met.. dat maak ik zelf wel uit al draai ik der nek om heb jij niks mee te maken... en toen heb ik gezegd nee dan blijft ze bij mij... maanden lang ben ik gestalkt, koplampen van mijn auto kapot geslagen toen ik de deur van de auto weigerde open te doen.. ik had hem geblokt op WhatsApp, bellen en sms'en, dat had ik geblokkeerd... mailen... zelfs langs mijn werk gaan rijden.. en als ik daar niet was ging hij bij mijn vrienden langs... Zo'n persoon is niet goed en moet je idd niet in je leven willen.. Dapper besluit en je mag trots zijn op jezelf!😘

één maand geleden

Reactie op Melaniem93

Het klinkt echt als mijn ex, idd de juiste keuze om weg te blijven bij hem. ...
Pfff wat heftig voor je en wat goed om te horen dat je eruit bent gestapt. Nou op veel vlakken komen zaken mij bekend voor. Mijn ex zegt echt al sinds dat we samen zijn dat ik vreemd ga🤣. Zoals je kan lezen ben ik snel zwanger geraakt en had ik met 3 maanden al best wel een grote buik en ja ik ging vreemd. Ik vond het zo achterlijk want waar haaaal je dit vandaan? En ik heb ook een hondje die ging ik ook uitlaten en dan ging ik ook vreemd. Mijn vader heeft kanker die heb ik ook verzorgd tijdens de hele zwangerschap dus ik was ook veel bij mijn ouders en dan ging ik ook vreemd met een 8 maanden giga buik. Eerst ging ik er helemaal op in en later zei ik; idd ik ga vreemd en laat me met rust 🤣🤣. Wil hier echt geen mannen botcot forum beginnen want er zijn zeker wel heeeele lieve mannen. Begripvolle, geduldige, helpende, liefdevolle mannen en vooral betrouwbare mannen. Maar daar is mijn ex geen 1 van. Maar ik wil ook dat vrouwen die kids hebben en of in een hele heftige gezind situatie zitten vooral inzien dat je het echt wel op een gegeven moment alleen kan. Hoe zwaar het ook is en het is echt even door de zure appel heen bijten en zeker met de hoge huur kosten van 2024 er is altijd wel een woning en of oplossing om je kids uit een toxic situatie te halen. Voor kinderen vind ik dit altijd zo zielig. Mijn baby is nog niet eens geboren en hij heeft het al over dat ze geen bikini aan mag op het strand 🤣🤣🤣 arm kindje. Nu zal de vraag zijn; je bent zo kort samen met hem wat zag je in hem? Ik zag een heeele lieve vader de eerste 2/3 maanden. Hij was zo lief voor zijn zoontje en zo geduldig en kwam elke dag met bloemen thuis en overspoelde mij met liefde en alles erop en eraan. En dat is dus wat een narsist doet, love bombing. En dan beetje bij beetje komen de waarheden te voor schijn. Hij begon gewoon steeds meer jaloers te worden dat ik zo verliefd was op de baby in mijn buik en alles voor al ging kopen en inrichten enz. Heel vaag allemaal. Snap het zelf ook niet meer. Blij dat ik weg ben.

één maand geleden

Reactie op Kls1990

Pfff wat heftig voor je en wat goed om te horen dat je eruit bent gestapt. ...
Ja bij mij is dit echt al jaren geleden hoor, maar jeetje wat heeft het mijn leven beïnvloed.. nu zo ontzettend blij dat ik daar vanaf ben en gewoon mezelf kan en durf te zijn.. ik ben nu getrouwd met echt een geweldige man, die alles voor mij en onze kinderen over heeft... die nog geen moment na zou denken om zijn vrouw en kinderen zonder enige reden op straat zou zetten bij wijze van! Idd niet iedere man is hetzelfde, maar helaas lopen er genoeg mannen op deze wereld die wel zo zijn. Ja hoogzwanger vreemd gaan, ho het kan natuurlijk, maar nee ik geloof niet dat je dat gedaan hebt🤣. Ow wat naar dar je vader ziek is. Ik hoop dat hij nog lang mag genieten van jou en jouw kleine meisje! 🍀 Mijn ex wad ook zo heel liefdevol alles voor je willen doen... en dan zit je eenmaal volledig in die relatie en denk je de juiste man gevonden te hebben en dan slaan ze als een blad aan een boom om en heb je ineens te maken met een hele andere man! Ik zag in een vorig berichtje dat je na de bevalling iets wil doen voor zijn zoontje! Vind ik ook echt een dapper en wijs besluit van jou! Ik wrns je onwijs veel sterkte maae vooral heel veel geluk toe! Je verdient het😘🥰

één maand geleden

Reactie op Anneke1602

Wat anderen zeggen: niet teruggaan naar deze man. Dit is geen gezonde situa ...
Dit vind ik ook, ik vind het heel verdrietig voor je, maar ik zou zeker niet terug gaan, ook niet als je baby wat groter is! En als ik dit zo lees denk ik ook dat je een melding moet maken voor zijn zoontje. Dit is niet gezond en ook echt verdrietig voor dat zoontje.