10 Reacties

één maand geleden

Niet geheel onbelangrijk dat ik ook prikkelbaar darmsyndroom heb dus.. ik vaker last heb van vage klachten. Ik heb ook al dat ontlasting lastig gaat sinds de bevalling. Dus wellicht is dat het ook wel encmoet ik even zakjes er voor nemen, maar goed. Zekere voor het onzekere

één maand geleden

Ik heb dit ook gehad bii 4 weken! Ben ervoor naar de bekkenfysio geweest en heb veeeel meer rust gepakt (vooral niet meer langer dan 30 minuten lopen) en dat werkte goed.

één maand geleden

Mij is vertelt dat een verzakking zo vroeg na de bevalling niet gek is. Alles is nog bezig met te herstelling en terug te gaan naar zijn oude plek. Bij de na controle kunnen ze het eventueel voor je checken, maar.. misschien wel belangrijker is om dit als een signaal te zien voor extra rust. Toen ik rond 4 weken wat meer een bal gevoel beneden had is mij echt op vertelt meer rust te houden. Dat heb ik toen direct gedaan en toen is dat gevoel ook weer weg gegaan. Juist nu lijkt het lichamelijk allemaal beter hersteld maar ik je lichaam is het nog druk bezig en de belasting is verre van wat je eerst kon dus rust, rust en nog meer rust! Benader evt een bekkenfysio voor oefeningen om je spieren in je bekken, rug en buik weer langzaam te trainen.

één maand geleden

Een bezoekje aan de bekkenbodemfysio kan sowieso geen kwaad, en zij kunnen voelen in hoeverre er sprake is van een verzakking. Ik heb bij een vorige bevalling te lang gewacht en had inderdaad een verzakking (van de baarmoeder). Met oefeningen de klachten wel draaglijk gekregen. Alleen tijdens de eerste dagen van de menstruatie nog iedere maand wat meer last van klachten. Mijn bekkenbodemfysio zei dat eigenlijk iedere vrouw, klachten of geen klachten, het beste 6 weken na een bevalling een afspraak kon maken bij een bekkenbodemfysio. Je kunt er alleen maar baat bij hebben 🤷‍♀️ Dus ik heb ook nu (3de kindje) alvast een afspraak ingepland staan bij 6 weken na de bevalling. Gewoon al voor de zekerheid.

één maand geleden

Reactie op JN1316

Een bezoekje aan de bekkenbodemfysio kan sowieso geen kwaad, en zij kunnen ...
Helemaal mee eens. Zou eigenlijk verplicht onderdeel moeten zijn van de 6 weken check. Ik heb mijn afspraak over 2 weken en ik ga zelfs meedoen met een sportgroep waarbij je als nieuwe moeder begeleid opnieuw gaat leren sporten. Dus met advies op maat leer je de juiste spieren weer aan te spannen en vertellen ze je ook na vier lessen wat je kan gaan doen qua volledig sporten.

één maand geleden

Reactie op asil122

Mij is vertelt dat een verzakking zo vroeg na de bevalling niet gek is. All ...
Ik heb ook een bal gevoel, nu 6 weken geleden bevallen. Hoe lang duurde het bij jou voordat dit gevoel weg ging? Heb de bekkenfysio al een mail gestuurd voor een afspraak. Ben bang dat ik te snel te veel heb gedaan omdat ik me zo goed voelde...

één maand geleden

Even naar de Bekkenfysio gaan is mijn advies. Zij kan ook even meekijken en oefeningen geven. Het kan ook vanuit de core komen, alles staat namelijk met elkaar in verbinding. Je wordt ook steeds actiever, daar kan het ook aan liggen.

één maand geleden

Reactie op Renee1992

Ik heb ook een bal gevoel, nu 6 weken geleden bevallen. Hoe lang duurde het ...
Bij mij ging was het bal gevoel de volgende dag wel weg (was echt een duidelijk signaal dat die dag teveel was) maar mijn lage rug doet nog steeds pijn dus daardoor kan ik nog steeds weinig.. rustig aandoen en alles rustig opbouwen qua belasting is echt zo zo belangrijk. Liever nu wat meer rust dan over een paar weken, maanden of jaren nog steeds bekken klachten!

één maand geleden

Reactie op Renee1992

Ik heb ook een bal gevoel, nu 6 weken geleden bevallen. Hoe lang duurde het ...
Dat bal gevoel was bij mij dus helaas een symptoom van een baarmoederverzakking. Goed dat je in ieder geval een afspraak hebt staan bij de bekkenbodemfysio! Hopelijk is het iets wat op te lossen is met oefeningen.

één maand geleden

Hoihoi. Ik heb helaas een voorwandverzakking aan mn eerste bevalling overgehouden. Het is een kwestie van genen, zwangerschap, bevalling. Achteraf denk ik dat ik ook teveel heb gedaan na mijn bevalling, na een rondje lopen had ik ook een zwaar gevoel van onderen. Ik kan zelf binnenin ook een bolling voelen. Doe dus vooral rustig aan en echt niet teveel! Het is alleen wel zo dat heel veel vrouwen direct na hun bevalling verzakking symptomen hebben wat nog bij kan trekken. Dat betekent niet dat je een verzakking hebt. Goed dat je het herkent, want veel vrouwen herkennen het niet als zodanig!