300 Reacties

2 maanden geleden

Nee, geen nietjes. Hij plakte nog tot dag 7/8. Er kwam na 5 dagen nog opeens vocht uit. Maar alles is goed.

2 maanden geleden

Reactie op ZwangerVanIronWurm

Nee, geen nietjes. Hij plakte nog tot dag 7/8. Er kwam na 5 dagen nog opeen ...
En doe jij de wond nog afplakken?

2 maanden geleden

Zoveel en lang mogelijk laten luchten!! Na 6 weken heb ik via de huisarts de scarban aangevraagd

2 maanden geleden

Reactie op Kayleigh_xx

Zoveel en lang mogelijk laten luchten!! Na 6 weken heb ik via de huisarts d ...
Scarban? Wat is dat 😅

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

En doe jij de wond nog afplakken?
Nee, vanaf moment een niet. Ik heb wel hoge onderbroeken aan. Had eergisteren per ongeluk een lage aan maar de plakte aan de korstjes.

2 maanden geleden

Nee, vanaf moment een niet. Ik heb wel hoge onderbroeken aan. Had eergister ...
Ahh okay, thanks!

2 maanden geleden

Bij mijn vorige keizersnede had ik een kraamzorg die niet wist wat ze moest doen. De huisarts is er toen bij gekomen en moest toen elke dag de wond spoelen met water onder de douche en daarna droog deppen met een hydrofiele doek. Vervolgens nog aan de lucht laten drogen minimaal 3x per dag en zeker na het douchen en als ik ging zitten/lopen moest ik er een stuk hydrofiele doek tussen doen. Deze liggen nu ook allemaal weer klaar.

2 maanden geleden

Ik heb vanuit ziekenhuis al niks opgeplakt gekregen, gewoon aan de lucht drogen. Nu 11 dagen later is de wond eigenlijk volledig dicht. Wel is het nog dik boven de wond, maar kennelijk is dat goed, want betekent dat het goed doorbloed is. Ik begin ook weer wat gevoel te krijgen. Draag verder hoge onderbroeken en ben begonnen met Alhydran (littekencreme) smeren rondom de wond, als die volledig dicht is mag je ook op de wond smeren. Ook ga ik dan starten met opbouwen van siliconenpleister. Maar ik heb dus geen nietjes, dus weet niet hoe dat is.

2 maanden geleden

Reactie op AFH7

Ik heb vanuit ziekenhuis al niks opgeplakt gekregen, gewoon aan de lucht dr ...
Hi, bij mij is het een beetje dik rondom de wond. Jij had begrepen dat het dan juist goed doorbloed is? Heb je trouwens iets van korstjes gehad?

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Hi, bij mij is het een beetje dik rondom de wond. Jij had begrepen dat het ...
Ik heb korstjes. Ook niets geplakt alleen goed droog gedept na de douche en af en toe even aan de lucht gedroogd. Maar ik had het 'geluk' dat ik na 5 dagen al niet meer bloedde. Dus rustig op bed kon liggen.

2 maanden geleden

Bij mij zijn de hechtingen gesprongen eregister🙃 gister dus weer in t ziekenhuis geweest en heb er ook n infectie in zitten. Dus hier gaat t niet denderend...

2 maanden geleden

Ik heb korstjes. Ook niets geplakt alleen goed droog gedept na de douche en ...
Bedoel je met bloeden vanuit de ks wond of vaginaal? Misschien hele domme vraag hoor.

2 maanden geleden

Ik heb woensdag de operatie gehad en doe eigenlijk niks met mijn wond naast douchen en eraf blijven. Volgens mij hoeven dinsdag pas bij mij de pleisters er af en ben ik niet geniet.

2 maanden geleden

Reactie op mdl89

Bedoel je met bloeden vanuit de ks wond of vaginaal? Misschien hele domme v ...
Vaginaal. Dus kon zo liggen op bed zonder alles vies te maken 🤣

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Hi, bij mij is het een beetje dik rondom de wond. Jij had begrepen dat het ...
Ja, dik rondom de wond is niet erg en dus juist goed! Heb het vooral aan de bovenzijde. Inmiddels (2 weken later) neemt dat iets af. Ik had 1 klein korstje, deze is inmiddels ook weg.

2 maanden geleden

Ik heb korstjes. Ook niets geplakt alleen goed droog gedept na de douche en ...
Ja ik ben nu ook aan het “luchten”, merk dat de wond beetje rood/ dikkig werd. Ik bloed ook bijna niet meer, dus probeer inderdaad even wat meer te gaan liggen 😂

2 maanden geleden

Reactie op Thatredhead

Bij mij zijn de hechtingen gesprongen eregister🙃 gister dus weer in t ziek ...
Omg hier ben ik zo bang voor 🤯 Wat naar zeg! Hoe voelde je dit? En moeten ze dan weer opnieuw gezet worden?

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Ja ik ben nu ook aan het “luchten”, merk dat de wond beetje rood/ dikkig we ...
Ja kalm aan het is een grote buikwond.

2 maanden geleden

Reactie op mdl89

Ik heb woensdag de operatie gehad en doe eigenlijk niks met mijn wond naast ...
Aha mijn pleisters mochten eraf zodra ik geen wondvocht meer had. Moest ze eerste 2 dagen wel elke dag verwisselen.

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Omg hier ben ik zo bang voor 🤯 Wat naar zeg! Hoe voelde je dit? En moeten ...
Ik draaide me om op bed en voelde n scherpe pijn. Toen niet naar gekeken en de ochtend erna zat alles onder t wondvocht. Gelukkig is t alleen de bovenste huidlaag. Maar omdat t zo geïnfecteerd is, kunnen ze er eigenlijk niet veel mee behalve spoelen, verzorgen en n antibiotica kuur er tegenaan knallen. T is niet de hele wond die is gescheurd maar denk toch wel n cm of 5. Als ze nu alles opnieuw zouden gaan hechten dan sluit je de infectie op en ben je helemaal ver van huis. Moet er gewoon vrede mee hebben dat het waarschijnlijk n iets dikker litteken word🤷‍♀️