300 Reacties

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Laat je even weten wat de gynaecoloog heeft gezegd?? Ik wil m’n kwabje niet ...
Zojuist controle gehad en goed nieuws: het kwabje gaat uiteindelijk weg 😆 Bij mij kon ze nog knoopjes voelen van dieperliggende hechtingen die nog niet zijn opgelost (vooral aan de buitenzijden) en dat trekt nog vocht aan. Waarschijnlijk zijn het de hechtingen van het buikvlies, ze zei dat het buikvlies ook stugger weefsel is en zo zorgt voor een soort rolletje boven je litteken. Het kan tot 4 maanden duren voordat die hechtingen zijn opgelost. Maar het gaat dus weg! Verder noemde ze nog dat het nooit meer zo egaal wordt als ervoor (lijkt me logisch) en dat het gevoel altijd iets dof kan blijven omdat er veel zenuwen zijn doorgesneden. Maar kleur etc veranderd allemaal nog, al ziet het er bij mij gelukkig al rustig en mooi uit. Verder nog oppassen met zware dingen tillen vanwege lichte diastase, maar mag wel rustig opbouwen. Sporten liefst onder begeleiding, maar goed die behoefte voel ik überhaupt nog niet 🙃

één maand geleden

Reactie op Thatredhead

Artsen in t ziekenhuis waren tevreden😁 waar ze voorheen met hun hele vinge ...
Wooow aan de ene kant zo goed!! Aan de andere kant, wat een lange weg zeg 🙈 Maar goed, super positief nieuws! Zo krijg je ook het vertrouwen in je eigen lichaam weer terug 😄 Mag/kan je nu ook wat meer?

één maand geleden

Reactie op AFH7

Zojuist controle gehad en goed nieuws: het kwabje gaat uiteindelijk weg 😆 ...
Ohh wat interessant dat ze dit kunnen voelen! Ik heb vrijdag een afspraak, ben benieuwd of ze dit ook checken in Spanje. Wat grappig van die hechtingen, voel je die zelf ook? En suuuuuuper goed nieuws van het kwabje 🥳🤪 Heb je qua tillen een maximum kg gekregen?

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Wooow aan de ene kant zo goed!! Aan de andere kant, wat een lange weg zeg � ...
Ik merk dat de pijn nu n stuk minder is. Wandelen gaat ook al wat beter. Moet het gewoon rustig aan doen en rustig aan gaan opbouwen. Niet meteen te hard van stapel willen lopen😋

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Ohh wat interessant dat ze dit kunnen voelen! Ik heb vrijdag een afspraak, ...
Ja, ze liet het voelen, een soort harder stukje onder het litteken. Geen maximum gewicht, maar mag nog niet baby + maxicosi. Maar een boodschappentas weer wel 🤔 Naja, ik ga het zelf wel aanvoelen. Ben ook benieuwd wat ze bij jou zeggen, laat ook maar even weten als je wilt!

één maand geleden

Ik ben nu 5 weken en 1 dag geleden bevallen. En gisteren maakte ik een draai beweging in bed om een speentje in t mondje van mn zoontje te doen. Dat trok enorm en nu nog steeds last van. Ik had de hoop dat het nu toch wel beter zou gaan.

één maand geleden

Reactie op ZwangerVanIronWurm

Ik ben nu 5 weken en 1 dag geleden bevallen. En gisteren maakte ik een draa ...
Ik heb dat ook nog steeds! Als ik iets te druk doe, voel ik het gelijk 😣

één maand geleden

2 weken geleden en moet zeggen dat het echt goed gaat. Soms steekt de wond even maar op dat na nergens last van. Wel lastig want daardoor doe ik te veel, meer dan wat ik zou mogen.

één maand geleden

Hoihoi. Aan de andere berichten te zien gaat dit topic nu meer over herstellen van keizersnede? 😉 Dan heb ik even een vraagje. 2 weken en 3 dagen terug bevallen. Ik heb tijdens de keizersnede niet veel bloed verloren. Naderhand was het niet helemaal goed in mijn buik en heeft een medewerker keihard op mn buik moeten drukken en daardoor had ik veel bloedverlies. (Ik weet niet meer precies hoe t zit want ik was al ruim 24 uur aan het bevallen om vervolgens een spoedkeizersnede te krijgen, dus was echt kapot). Vervolgens bleek mijn hb veel te laag te zijn. Die was bij vertrek ziekenhuis 4.0, maar omdat ik niet duizelig en wel "levendig" was mocht ik toch naar huis. Zijn er meer dames met een laag hb na een keizersnede? Door laag hb en in combinatie met de wond kan ik mn kindje niet de zorg geven die k zou willen geven. Het scheelt dat mijn man nog thuis is.

één maand geleden

Reactie op Suznn

Hoihoi. Aan de andere berichten te zien gaat dit topic nu meer over herstel ...
Hahha ja klopt, gaat voornamelijk over het herstellen nu! Maar ik had voor 1 maand ijzertabletten voorgeschreven gekregen. Naar mijn weten was ik niet geprikt voor mijn hb waarde. Dus daarom vond ik het onzin om die pillen te nemen. Ik begon me ik de week na de keizersnede zo slecht te voelen, trillerig en hele erg hartkloppingen. Na wat googelen kwamen mijn klachten overeen met bloedarmoede en toen viel het kwartje waarom ik die ijzertabletten moest slikken. Ik ben trouwens in Spanje bevallen, vandaar dat het misschien wat anders gaat dan in NL haha. Maar ik had zeker de steun en hulp nodig van mijn vrouw eerste periode. Enige wat ik deed was de baby voeden. En wat heftig zo’n lange bevalling! Naar van het op je buik drukken. Bij mij werd dat ook gedaan, door de dokter heel zachtjes om te checken of m’n baarmoeder goed krimpt. Maar ook kei en kei hard door een stom mens (verpleegkundige). Snap nog steeds niet waarom zij het ZO hard moest doen.. Heb je wat gekregen voor je bloed?

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Hahha ja klopt, gaat voornamelijk over het herstellen nu! Maar ik had voor ...
Ah wat gek dat ze dat niet hadden uitgelegd aan je dan.. Dan had je dat slechte gevoel kunnen voorkomen. Ik heb idd ook ijzertabletten gekregen voor 42 dagen. Dus zoveel verschil zit er wss niet in met Spanje? 😉 Ja ik wil eigenlijk vaker huid op huid doen. Maar het kost zoveel moeite om mn dochter helemaal uit en aan te kleden.. mn man doet al zoveel.. zo vervelend want wil eigenlijk meer huid op huid contact. Morgen toch maar eens proberen of het me zelf lukt. Hij doet de nachtvoedingen ook dus slaapt s ochtends wat langer. Ja dat op mn buik drukken had dus wel een reden, maar weet niet meer goed wat het was. Misschien lag mijn baarmoeder te hoog? Ik weet het niet.. De dagen daarna was het idd om te checken of de baarmoeder goed krimpt en lager lag.. Mijn man was er niet bij (want ik lag een uur zonder mn dochter en man in een kamer na de keizersnede) dus die weet het sws niet.

één maand geleden

Reactie op Suznn

Ah wat gek dat ze dat niet hadden uitgelegd aan je dan.. Dan had je dat sle ...
En voel je je eigen nog steeds slecht met de ijzertabletten? Ik had gelezen dat als je vitamine C neemt je ijzer beter kan opnemen. Ik geef borstvoeding en heb zo’n Voedingskussen op m’n schoot zodat m’n dochter bij m’n borst kan liggen zonder dat ze op mijn buik komt. Op deze manier doet het geen zeer, misschien iets om te proberen?

één maand geleden

Ik plak het niet af maar heb ook geen nietjes. Operatie was 29e in de ochtend. Ik vind het wel een pittig herstel maar goed het is ook een pittige operatie.

één maand geleden

Reactie op Knutje17

En voel je je eigen nog steeds slecht met de ijzertabletten? Ik had gelezen ...
Ja ik neem hem nu sinds paar dagen in met sinaasappelsap. Ookal vind ik dat eigenlijk echt niet lekker, dus hopelijk heeft het nut. Voel me eigenlijk niet heel slecht. Alleen lichamelijk heel moe (naast de gebroken nachten natuurlijk). En gefrustreerd omdat ik de afgelopen weken heel erg op de rem werd getrapt. Ah ja. Wij stappen over op flesvoeding. Ik had ook zwangerschapsvergiftiging en in combinatie met lage hb en keizersnede geven mijn borsten veel te weinig melk. (Ik had tijdens de zwangerschap alleen zwangerschapsdiabetes. Pas rond bevalling kwam de pech 😅)

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Hahha ja klopt, gaat voornamelijk over het herstellen nu! Maar ik had voor ...
Hoe voel jij je bij het gebruik van de ijzertabletten? Ik heb ze ook maar moet eerlijk zeggen dat ik na 2 weken ben gestopt ze te nemen omdat ik er vreselijk verstopt van raaktte. Ik had toen ook nog die zware antibiotica kuur erbij, en dje combinatie was zó naar voor mn darmen. Zo veel pijn ook. Dat ik ermee gestopt ben. Ik weet dat mn hb veel te laag was toen ik vertrok maar ik voel me verder niet slecht🤷‍♀️

één maand geleden

Hoi! Ik ben 2 weken geleden bevallen via een spoedkeizersnede. Ik vond het vloeien de eerste week(los van de eerste 2 dagen) meevallen. Ik was ook overgestapt van kraamverband naar maandverband. Sinds een dag of 2 lijkt het vloeien weer toe te nemen (daardoor gebruik ik ‘s nachts ook weer Kraamverband). Is dit iets om mij zorgen over te maken? Herkennen mama’s dit?

één maand geleden

Reactie op Lulau

Hoi! Ik ben 2 weken geleden bevallen via een spoedkeizersnede. Ik vond he ...
Hai, ik ben 3 weken geleden bevallen. Bij mij was het ook een paar dagen gestopt met bloeden en ineens weer toename met vloeien. Vk gaf aan dat zolang je geen heftige buikpijn hebt en grote stolsels verliest, dat het het erbij hoort. Kan tot 4-6 weken na de bevalling aanhouden. Bij twijfel kun je altijd natuurlijk contact opnemen met je vk.

één maand geleden

Reactie op Nelleke30

Hai, ik ben 3 weken geleden bevallen. Bij mij was het ook een paar dagen g ...
Dank voor je reactie 😊 Andere klachten zoals stolsels of pijn heb ik gelukkig niet! Ik kijk het nog even aan en anders bel ik idd de vk.

één maand geleden

Voor iedereen met laag energie/ ijzer, ik kreeg deze pillen nog als tip nog van mijn verloskundige: gentle iron van solgar (te halen bij Etos of Holland en Barrett). Voordeel is vooral dat het geen bijwerkingen heeft (geen verstopping oid). Ik heb ze besteld en ga er vandaag mee starten!

één maand geleden

Reactie op Thatredhead

Hoe voel jij je bij het gebruik van de ijzertabletten? Ik heb ze ook maar m ...
Ja ik nam ze dus niet omdat ik bang was dat ik verstopt ging raken, en had gelezen dat een goede stoelgang belangrijk is na een keizersnede. Maar ik voelde me zo slecht dat ik het wel heb genomen, en nu gaat het stukken beter haha. Ik had hele erge hartkloppingen en vermoeidheid. Beide zijn nu weg ☺️