300 Reacties
één maand geleden
Reactie op Lulau
Ja dit verbaast mij ook zo. En als je dan ergens last van hebt of ergens ov ...
Ja idd. Is helemaal niet duidelijk. Ik ben in de ochtend bevallen en moest de volgende ochtend eruit. Wat ik helemaal prima vond want was er wel aan toe.
Oh ik gebruik nog wel paracetamol en voor mij is het ruim 3 weken geleden. Merk dat als ik het niet gebruik ik er toch last van heb. Ik kan helaas nog niet zoveel als jij. Ookal zou ik dat wel heel graag willen. Komt misschien ook door lage hb. vind het in ieder geval allemaal erg frustrerend 😅
één maand geleden
Ik ben nu 11 dagen geleden bevallen met een keizersnede. Stond 23 uur na de keizersnede weer buiten het ziekenhuis op naar huis. Doe thuis al weer lichtelijk wat dingetjes zoals doekje door het huis bedden verschonen wasjes draaien. 6 dagen na m’n keizersnede heb ik een klein rondje buiten gedaan met de wagen. Ik denk dat je gewoon zelf moet kijken hoe je je voelt en hoe het voelt als je wat doet. Bij mijn vorige keizersnede stond ik na 9 dagen ramen te lappen en stofzuigen. Vervolg een enorme bloeduitstorting ter grote van een vuist in mn litteken. Langer herstel. Dus deze keer doe ik het rustiger aan 😅 wond zelf doe ik niets aan. Douche me gewoon en dep het dan droog.
één maand geleden
Reactie op Koekiejoekie
Hier hetzelfde! Ik doe maar wat.. Hoorde ook dat het goed is om af en toe p ...
Ja precies dat. Net wat meer richting zou wel handig zijn. Want je moet inderdaad snel laten zien dat je naar toilet kunt enz maar vervolgens wel rustig aan want je hebt een grote buikoperatie gehad. Nu is het bij mij nog maar een week geleden, dus misschien moet ik ook niet zo klagen en doe ik misschien teveel. Maar het blijft wel lastig 😅
één maand geleden
Zijn hier dames die al 6 weken geleden zijn bevallen?
Ik woon momenteel nog in Spanje en ga bijna weer terug verhuizen naar NL.
Ik zou 6 weken na m’n keizersnede een check up krijgen in het ziekenhuis, maar dan zit in al in Nederland.
Dus ik ben benieuwd bij wie je die check krijgt.. huisarts, gynaecoloog of verloskundige?
En wat checken ze bij de afspraak?
Dan ga ik daar gelijk even achteraan zodra ik er ben 😄
Verhuizen is btw erg zwaar. Continue toch kleine dingetjes willen meehelpen en dan ‘s avonds erg pijnlijk gevoel in m’n buik bij de keizersnede.
Toch maar weer paracetamol genomen 🥲
één maand geleden
Reactie op Knutje17
Ik woon momenteel no ...
Ik heb de 6 weken check afgelopen maandag gehad. Stelt niks voor. Bespreken anticonceptie met je, checken je wond... Ik stond met 5 min weer buiten. Was trouwens bij de gynaecoloog
één maand geleden
Reactie op Knutje17
Ik woon momenteel no ...
Bij mij was bij de gynaecoloog. Ze heeft m’n litteken gecheckt en naar diastase gekeken. Op basis daarvan advies gegeven t.a.v. tillen enzo.
Let wel op de signalen van je lichaam hè! Maar het is ook uitproberen wat wel en niet gaat merk ik. Zo had ik laatst gewandeld met m’n zoontje in de draagzak en daarna ook 2 dagen last gehad. Dat doe ik dus voorlopig even niet meer.
één maand geleden
Reactie op Olgitak
Ik heb het gesprek komende week telefonisch met de gynaecoloog. Dus die zal ...
Dat heb ik ook. Vond dat toch gek, dus heb dat nagevraagd. Ze zien hier geen noodzaak voor fysiek nakijken van de wond als je geen klachten hebt … als je klachten hebt moet je zelf aan de bel trekken.
één maand geleden
Reactie op Suznn
Voor de dames die de check na 6 weken al hebben gehad. Kregen jullie een o ...
Ik moest zelf een afspraak inplannen. Dit werd me verteld toen ik uit het ziekenhuis werd ontslagen
één maand geleden
Reactie op Suznn
Op dag van ontslag na keizersnede al een datum gekregen met tijd.
één maand geleden
Reactie op Suznn
Ik pas vorige week keizersnede gehad. Maar kreeg vandaag een brief binnen waar de afspraak in stond. Deze is fysiek bij mij
één maand geleden
Ik moest naar het zkh, maar dat was omdat ze mijn bloeddruk moesten meten om te kijken of ik nog zwangerschapsvergiftiging had. Dat heb ik na de bevalling gekregen en 6 weken medicatie voor geslikt, die ik twee dagen van de voren moest stoppen
één maand geleden
Reactie op Suznn
Bedankt dames! Ik zit een beetje te twijfelen of ik dan zelf toch even ga b ...
Kan altijd even bellen om te vragen hoe t zit. Misschien staat er al n afspraak voor je ingepland🤷♀️
één maand geleden
Reactie op Suznn
Bedankt dames! Ik zit een beetje te twijfelen of ik dan zelf toch even ga b ...
Ik zou ook gewoon al bellen. Als er nog geen afspraak staat ingepland heb je kans dat er ook weer tijd overheen gaat voordat ze iets kunnen inplannen. In het "ergste" (of beter gezegd, beste) geval is er al een datum ingepland en kunnen ze je die meteen vertellen 😉