300 Reacties

één maand geleden

Dinsdag is het 4 weken geleden dat onze dochter middels een keizersnede ter wereld kwam. De eerste twee weken ging het herstel niet vooruit, heel veel pijn gehad. Eigenlijk kan ik pas een dikke week weer een beetje dingen doen. Het litteken zag er eigenlijk vanaf dag één keurig uit, bevestigd door verloskundige, kraamhulp en huisarts. De laatste paar dagen merk ik dat mijn litteken meer pijn doet. En het gebied daarachter ook. Het litteken was mooi plat, maar nu ziek ik aan één kant dat er een soort ‘deuk’ ontstaat. Alsof het verkleeft met een laag erachter. Doet ook pijn als ik voel er aan. Helaas dankzij de katheter ook al vier weken last van blaasontsteking, die ook voor zeurende pijn zorgt in mijn buik. Soms heel lastig onderscheid maken. Meer mensen die ineens een ‘deuk’ kregen na een aantal weken? Of meer pijn in plaats van minder?

één maand geleden

Reactie op feyre

Dinsdag is het 4 weken geleden dat onze dochter middels een keizersnede ter ...
Nou ik heb aan 1 kant inderdaad een ander soort litteken dan aan de andere kant. Ene kant is plat en een strakke lijn die je goed ziet. Andere kant is een soort van deukje, net alsof het bij elkaar getrokken is. Is dat bij jou ook zo? Ik heb maandag controle, dan ga ik het gelijk laten nakijken

één maand geleden

Soms als ik op het toilet zit en een scheet moet laten, dan krijg ik een soort pijnlijk steekje net op het einde van de scheet. Ook het uitplassen doet soms pijn. Dus niet het plassen zelf, maar als ik klaar ben met plassen heb ik soms nog het gevoel dat er iets nog zit en als ik dat eruit wil dan kan dat soms pijn doen. Is dat gewoon nog beursheid? Het is niet bij elke toiletgang namelijk.

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Nou ik heb aan 1 kant inderdaad een ander soort litteken dan aan de andere ...
Ja, dat heb ik ook. Niet meteen vanaf dag 1, maar het geneest nu wel op die manier. Gisteren bij HAP geweest voor blaasklachten die heeft ook naar litteken gekeken. Volgens die huisarts was het normaal, maar was niet de meest invested huisarts die ik ooit gesproken heb…

één maand geleden

Reactie op Bommel1997

Soms als ik op het toilet zit en een scheet moet laten, dan krijg ik een so ...
Zou dan toch even plasje laten checken bij huisarts. Ik bleek blaasontsteking te hebben met soortgelijke klachten.

één maand geleden

Reactie op Bommel1997

Soms als ik op het toilet zit en een scheet moet laten, dan krijg ik een so ...
Ik heb dit ook! Met uitplassen inderdaad en ook steken als ik een grote boodschap moet doen. Ik heb geen blaasontsteking oid Ik heb het vermoeden dat het komt omdat ze de blaas hebben verschoven en aan de darmen hebben gezeten tijdens de operatie. Had alleen niet verwacht om dat nu toch te hebben 6 weken later 🥲

één maand geleden

Reactie op feyre

Ja, dat heb ik ook. Niet meteen vanaf dag 1, maar het geneest nu wel op die ...
Mmmh jammer dan hè, zo’n huisarts. Beter door een gynaecoloog naar laten kijken.. Maar goed ben benieuwd wat ze bij mij gaan zeggen!

één maand geleden

Reactie op feyre

Zou dan toch even plasje laten checken bij huisarts. Ik bleek blaasontsteki ...
Die hebben ze maandag nog getest (had toen bijna koorts volgens thermometer maar die bleek uiteindelijk 0,6 graden naar boven af te wijken..) dus toen nog wel algehele check gehad en ook alles op kweek nog gezet. Daar donderdag uitslag van gehad. Maar was niks aan de hand.

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Mmmh jammer dan hè, zo’n huisarts. Beter door een gynaecoloog naar laten ki ...
Ben ik ook benieuwd naar. Ik krijg helaas alleen een telefonische check over 2 weken.

één maand geleden

Reactie op Bommel1997

Die hebben ze maandag nog getest (had toen bijna koorts volgens thermometer ...
Oh, gelukkig! 🙏🏼 Volgens de huisarts had ik wel blaasontsteking, antibiotica voor gehad, maar er zitten nog steeds bacteriën in mijn urine. Dus nu ook op kweek en volgende week de uitslag. Misschien hoort het gewoon allemaal bij het herstel.

één maand geleden

Ik heb dat gevoel ook bij het plassen. Vooral aan het einde van de dag. Heb het idee dat het mn bekkenbodem is? Merk namelijk dat als ik smorgens na het slapen ga plassen ik het niet heb en aan het einde van de dag meer. Zeker als ik die dag eigenlijk wat veel gedaan heb dan is de pijn ook meer...

één maand geleden

Reactie op Chanti1987

Ik heb dat gevoel ook bij het plassen. Vooral aan het einde van de dag. He ...
Ik herken het ook wel. Vooral als m’n blaas heel vol zit en ik dan uitplas. En idd heb ik dat meer einde van de dag. Denk dat alles in het gebied idd meer belast is geweest en dus gevoeliger.

één maand geleden

Reactie op AFH7

Ik herken het ook wel. Vooral als m’n blaas heel vol zit en ik dan uitplas. ...
Heb dit ook idd met plassen.. Het komt en gaat maar heb het gevoel dat het vooral is als ik veel gezeten heb… soms lijkt het alsof ik het lastiger m’n blaas uit krijg, de straal is ook minder krachtig.. geen blaasontsteking. kan me het niet herinneren van de vorige keer dat ik een ks had!

één maand geleden

Morgen 4 weken geleden bevallen middels spoedkeizersnede. Wond is dicht, doen jullie nog iets ter verzorging? Smeren oid? Kunnen jullie na 4 weken alweer normale kleding aan? Ik vind broeken nog zo vervelend op/tegen de wond, draag m'n zwangerschapsleggings nog het liefste. Alles voelt als een schurende vouw rond de wond.

één maand geleden

Meer vrouwen die een zeurende/stekende pijn hebben in de buik achter litteken? Inmiddels 4 weken geleden.

één maand geleden

Reactie op feyre

Meer vrouwen die een zeurende/stekende pijn hebben in de buik achter littek ...
Ja!!

één maand geleden

Reactie op feyre

Ja ik ook! Nu 3 wkn geleden. Vooral waar het knoopje van de hechting zit..

één maand geleden

Reactie op feyre

Heb ik ook. Aan beide kanten aan het eind. De ene x wat meer dan andere x. Is voor mij 4 weken geleden.

één maand geleden

Even een vraagje of jullie dit misschien ook herkennen. Ik heb vooral bij opstaan enzo last van mijn schaambot en dat straalt door naar mijn liezen. Hebben jullie dit ook?

één maand geleden

Hoe gaat het opbouwen met wandelen bij jullie? Ik heb eigenlijk geen last van de wond, maar wel soms wat last van m’n longen. Alsof die ook even een optater hebben gehad en moeten wennen aan het ‘bewegen’. Is dat herkenbaar bij andere?