300 Reacties

één maand geleden

Reactie op Suznn

Even een vraagje of jullie dit misschien ook herkennen. Ik heb vooral bij o ...
Hoelang geleden ben je geopereerd? Ik had dit namelijk wel, nu niet meer. Nu 7 weken geleden

één maand geleden

Reactie op Bommel1997

Hoe gaat het opbouwen met wandelen bij jullie? Ik heb eigenlijk geen last v ...
Ik krijg juist steken in m’n buik als ik teveel loop, longen geen last van

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Hoelang geleden ben je geopereerd? Ik had dit namelijk wel, nu niet meer. N ...
Vandaag precies 5 weken geleden. Had je dat toen nog ook? Heb je er wat aan gedaan of is het vanzelf over gegaan?

één maand geleden

Reactie op Suznn

Vandaag precies 5 weken geleden. Had je dat toen nog ook? Heb je er wat aan ...
Nee ik had het denk ik rond 3 a 4 weken. Ik was toen wat rustiger aan gaan doen en met een paar dagen was het weg! Ik ben nu 7 weken geleden geopereerd en nog heb ik opeens vage steekjes enzo als ik te veel doe. Blijf het iets raars vinden hoor haha

één maand geleden

Reactie op Thatredhead

Ik merk dat de pijn nu n stuk minder is. Wandelen gaat ook al wat beter. Mo ...
@thatredhead hoe gaat het met de wond? En met jou natuurlijk 😄

één maand geleden

Reactie op Knutje17

@thatredhead hoe gaat het met de wond? En met jou natuurlijk 😄
Die is nog steeds niet dicht ☹️ ik ben helaas goed ziek geweest (corona, mn dochter heeft daardoor ook n nacht int ziekenhuis moeten blijven), en dan gaat het herstel ook langzamer. Maar het einde is in zicht! Ze denken dat na volgende week de wond dicht zal zijn🤞

één maand geleden

Reactie op Thatredhead

Die is nog steeds niet dicht ☹️ ik ben helaas goed ziek geweest (corona, mn ...
Jeetje het zit je ook niet mee hè.. wat heftig, ook schrikken met je dochter! Was ze erg benauwd dat ze naar het ziekenhuis moest? Ik hoop dat je herstel nu wel spoedig verloopt ❤️

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Jeetje het zit je ook niet mee hè.. wat heftig, ook schrikken met je dochte ...
Ze was de hele dag al niet lekker en savonds kreeg ze koorts. Omdat ze toen pas 5 weken was zijn we naar de huisartsenpost gegaan, maar die wisten niet wat t was en wilde dat n kinderarts dr onderzocht. Dus moesten naar de spoedeisende hulp. Eenmaal daar hebben ze besloten dr op te nemen voor de nacht. Dit omdat kleine kindjes heel snel heel hard achteruit kunnen gaan. Dag erna kwam uit de onderzoekers dat ze corona had. Gelukkig ging het met paracetamol heel goed en mochten we op t eind van de dag naar huis om thuis uit te zieken. En nu gaat alles (op n kuchje na) gelukkig weer goed met dr😊

één maand geleden

Reactie op Thatredhead

Ze was de hele dag al niet lekker en savonds kreeg ze koorts. Omdat ze toen ...
Ahh wat zielig! Heel fijn dat het nu beter gaat ❤️

één maand geleden

Daar ben ik weer, ik heb het gevoel dat ik in herhaling val. Ik heb niet echt iemand om mee te praten over dit onderwerp, dus daarom stel ik mijn vragen hier. Inmiddels is het 5 weken geleden en die pijn die ik laatst al omschreef is alleen maar erger geworden. Het gebied rondom het litteken (hele onderbuik, van navel tot schaambot) voelt volledig als één blauwe plek. Ik voel de hele dag een zeurende pijn. Opstaan van de bank doet enorm veel pijn. Uit bed kruipen om haar uit de co sleeper te pakken. De trap oplopen naar boven. Ons meisje is erg huilerig de laatste dagen en wanneer ik continu met haar rondloop, heb ik gewoon enorm veel pijn. Gisteren heb ik een telefonische nacontrole gehad met de gynaecoloog. Die vertelde dat het 12 maanden kan duren voordat het litteken echt genezen is. Ik begrijp ook wel dat zoiets tijd nodig heeft, alleen heb ik er gewoon echt veel last van. Ik raak er ook overprikkeld van, van de pijn. Is dit herkenbaar voor iemand? Want ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

één maand geleden

Reactie op feyre

Daar ben ik weer, ik heb het gevoel dat ik in herhaling val. Ik heb niet ec ...
Wat vervelend zeg! Ik heb niet zoveel pijn als jij omschrijft en (gelukkig) ook niet gehad, maar het blauwe plek gevoel herken ik wel (bij mij is het as vrijdag 9 weken geleden..). Ook heb ik nog wat pijn als ik teveel doe of als er lang druk op staat, bijv als ik met m’n benen tegen de leuning van de bank zit. Er zitten inmiddels sinds een kleine week gelukkig ook pijnvrije dagen bij, vooral dus als ik weinig doe. Dus ik vraag me vooral af of je niet gewoon teveel doet? Wat lastig is met een huilende baby, dat begrijp ik ook. Hier helpt rondlopen met een draagdoek, die kan je hoog knopen. Van de draagzak krijg ik op gegeven moment last omdat de band dan gaat drukken. En gebruik je nog pijnstilling? Misschien weer op een paracetamolspiegel gaan? Dat kan weinig kwaad. Sterkte!

één maand geleden

Reactie op feyre

Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt. Ik herken het van mijn eerste keizersnede vier jaar geleden. Nu vier weken geleden de tweede en het herstel gaat een stuk sneller. Sluit me aan bij de tips hieronder. Je kan volgens mij gewoon pech hebben met hoe pijnlijk het is. Ik wou alleen maar zeggen: het gaat echt over. Je kan het je nu niet voorstellen maar het is zo! Als je over een week of twee geen verbetering merkt of je vertrouwt het niet, misschien toch weer ad bel trekken bij de gynaecoloog. Sterkte ❤️‍🩹

één maand geleden

Reactie op feyre

Ik heb dit ook heel heftig gehad! Ik had het ide dat het een ophoping van vocht was. Voelde als n ontzettend zware en pijnlijke band. Naarmate ik nóg rustiger aan ging doen, ging het pas weg..

één maand geleden

Reactie op feyre

Ah wat naar! Ik heb alleen pijn bij mijn schaambot en kiezen, maar niet de hele onderbuik. Heb je ook al geprobeerd om je baby in de wandelwagen te leggen en deze te bewegen? Dan hoeft je lichaam in ieder geval minder op te vangen. Dat kan eventueel zittend ook..

één maand geleden

Reactie op Suznn

Ah wat naar! Ik heb alleen pijn bij mijn schaambot en kiezen, maar niet de ...
"Kiezen" moet "liezen" zijn 😅

één maand geleden

Reactie op feyre

Die grote blauwe plek zijn volgens mij doorgesneden spieren. Ik heb dit ook nog steeds bijna 8 weken later Eerst kon ik het niet aanraken nu is het er wel naar veeeeel minder intens! Wat mij goed hielp was s middags even plat op bed liggen en een dutje doen. Even niet met de baby bezig zijn en rust pakken om te herstellen. Ik heb sinds week 7 af en toe een dagje geen pijn. Hou vol het wordt beter ❤️

één maand geleden

Reactie op feyre

Super vervelend voor je! Die zeurende pijn kan ook komen door vochtophoping. De ene vrouw heeft daar meer last van dan de ander. Je zou contact kunnen opnemen met een huid- en oedeemtherapeut bij jou in de buurt. (www.huidtherapie.nl ) Zij kunnen een speciale (lichte!) massage toepassen, waardoor de pijn echt zal verminderen. Zelf heb ik ook een zeurende pijn rond het litteken gehad. Houd het zelf bij met massage, heb er nu geen last meer van.

één maand geleden

Nou ik heb ook eindelijk m’n na controle gehad! 2 weken later dan normaal, met 8 weken. Aan de buitenkant is alles keurig genezen maar binnenkant ben ik er nog niet. Dokter gaf aan dat de buikspieren langer nodig hebben omdat deze zijn doorgesneden. Ik moet in ieder geval rustig aan doen tot 3 maanden na bevalling en niet te zwaar tillen. Sporten etc mag ook nog niet. En het is dus niet gek dat ik nog steeds pijn heb als ik teveel heb gedaan 🙂

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Nou ik heb ook eindelijk m’n na controle gehad! 2 weken later dan normaal, ...
Hoe hebben ze dat gecontroleerd bij jou? Bij mij keek hij even vlug en zei ja ziet er goed uit. Ik heb verder ook niet echt klachten ofzo (Had overigens vrijdag gecontacteerd, omdat ik zaterdag 6 weken na bevalling was. Ze waren mij vergeten in te plannen, blijkbaar. Kon ik vanochtend wel terecht maar moest bij een andere gynaecoloog. )

één maand geleden

Reactie op Suznn

Hoe hebben ze dat gecontroleerd bij jou? Bij mij keek hij even vlug en zei ...
Ze heeft gevoeld bij het litteken en drukte me buik in Daarna moest ik een buikspier oefening doen en ging ze ook voelen Denk dat ze op die manier + mijn klachten een diagnose heeft gesteld 😄