300 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb 27 augustus een geplande keizersnee gehad. Na een week het eerste rondje buiten gelopen die ging erg goed. Dagen erna ook elke dag wel even buiten gewandeld. Van de wond weinig last gehad. Geen pus of iets en de wond ziet er netjes uit. Nu nog. 2 weken geleden en doe bijna alles weer, alleen niks tillen. Een broek aan vind ik wel minder fijn omdath als ik dan zit de rand echt op de wond drukt.
Ik durf nog niet te beginnen met litteken crème, hier wacht ik toch nog even mee.
2 maanden geleden
Reactie op Knutje17
Hi, hoe gaat het met jullie wond/ litteken?
Bij mij was het inderdaad goed ...
Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan! Ik heb niet zozeer last van jeuk. Wel soms iets trekkerig en voel vooral de huid eromheen, soort van branderig zoals wanneer je zonnebrand hebt. Ben nu begonnen met littentekencreme aangezien de wond volledig dicht is. Twijfel alleen wanneer te beginnen met opbouwen van siliconenpleister.
2 maanden geleden
Reactie op AFH7
Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan! Ik heb niet zozeer last van je ...
Ik heb er 14 jaar geleden niets mee gedaan en je zag amper wat van het litteken. Je moest echt heel goed kijken wil je wat zien
2 maanden geleden
Reactie op AFH7
Dat is hoopgevend! Ik denk maar zo, baat het niet dan schaadt het niet!
Zeker niet! Het kan absoluut geen kwaad!
2 maanden geleden
Reactie op ZwangerVanIronWurm
Ik heb sinds een paar dagen weer meer pijn aan de wond. Of nou ja de huid e ...
Hoe gaat het met je wond? Heb je nog last van de steken? Ik heb denk ik het zelfde heb namelijk!
Ook de huid eromheen voelt zo raar, echt niet fijn om aan te raken
2 maanden geleden
Reactie op Knutje17
Hoe gaat het met je wond? Heb je nog last van de steken? Ik heb denk ik het ...
Dat gaat echt veel beter!
2 maanden geleden
Reactie op Knutje17
Wat voor voordelen heeft zo’n pleister? Lijkt me wel lekker zitten haha
Het schijnt dat je litteken dan sneller, beter en mooier hersteld (dus minder dik enzo) en je minder klachten ervaart. Het lijkt me inderdaad ook beschermen tegen je kleding, lijkt me ook fijn. Heb het op Amazon besteld!
2 maanden geleden
Reactie op Knutje17
Is er iemand begonnen met het insmeren van het litteken? En zo ja, wat gebr ...
Ja, ik! Sinds 3 dagen ofzo smeer ik ook op de wond (voor OK het gebied al ingesmeerd en daarna enkel de huid rondom de wond). Ik gebruik Alhydran, werking hiervan is nl wetenschappelijk bewezen: https://www.alhydran.nl/professionals/onderzoek/
2 maanden geleden
Ik heb zoveel jeuk aan de wond. Maarja nog te vroeg om er iets op te smeren.
Vanochtend was het ook ineens bloederig. Verloskundige gebeld maar het was een beetje wondvocht wat heel erg leek door het douchen en ik kreeg op m’n kop dat ik te veel had gelopen. (Dat krijg je als je kindje nog in het zkh ligt en jijzelf niet meer. Mag nu dus niet meer naar de afdeling wandelen maar moet in de rolstoel de komende dagen)
2 maanden geleden
Reactie op T89
Ik heb zoveel jeuk aan de wond. Maarja nog te vroeg om er iets op te smeren ...
Ahh wat stom dat je kindje nog in het ziekenhuis ligt 😓 Gaat alles goed?
En kan me voorstellen dat je dan flinke afstanden aflegt inderdaad.
Ik heb ook 1 a 2 dagen wondvocht gehad weer, toen rustig aan gedaan en nu is het helemaal dicht 😄
2 maanden geleden
Reactie op AFH7
Nu 3 weken en 2 dagen geleden. Wel al rustige wond sinds begin, nooit wondv ...
Thanks! Ik lees online dat het al vanaf 2 weken mag, maar ik heb een infectie gehad dus ga nog even een paar dagen extra afwachten.
Vind het toch een beetje eng omdat m’n wond was open gegaan 🥲
2 maanden geleden
Reactie op Knutje17
Ahh wat stom dat je kindje nog in het ziekenhuis ligt 😓 Gaat alles goed?
...
Hij maakt kleine stapjes vooruit. Maar zijn voorlopig deze week sowieso nog in het zkh. Hij mag pas naar huis na 24uur van de monitor en zuurstof te zijn zonder dipjes.
Merk door de spanning en stress dat we ook wat spanning om m’n buik en wond staat. Moet meer rust nemen beter voor de genezing maar dat is lastig
2 maanden geleden
Reactie op T89
Hij maakt kleine stapjes vooruit. Maar zijn voorlopig deze week sowieso nog ...
Ik snap dat het ontzettend lastig is om nu aan jezelf en je wond te denken. Maar ik wil je echt aanraadden om het serieus te nemen.
Ik nam ook mn rust niet. En uiteindelijk is er n goeie 5cm van mn hechtingen gescheurd. Is de wond nu open en ruim 4cm diep. Zit er nog steeds n hele dikke infectie in en heb ik nu elke dag thuiszorg om de wond te verzorgen.
Dat wil je niet en kan je er zeker niet bij hebben nu!
Ik snap dat je in overlevings modus zit. En alleen maar aan je kindje denkt. Maar je kindje heeft ook n leuke mama nodig❤️ en mamas zijn leuker als ze geen gekke wonden en pijn hebben!