300 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Thatredhead

Ik snap dat het ontzettend lastig is om nu aan jezelf en je wond te denken. ...
Pohh het klinkt echt heel pijnlijk.. hoe is het met je? En de pijn? 😓 Hoop dat het herstellen niet superlang meer duurt

2 maanden geleden

Reactie op Thatredhead

Ik snap dat het ontzettend lastig is om nu aan jezelf en je wond te denken. ...
Hopelijk genees je snel! Sterkte

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Pohh het klinkt echt heel pijnlijk.. hoe is het met je? En de pijn? 😓 Hoop ...
Pijnlijk is het zeker. Ik heb 30 augustus de keizersnede gehad en kan echt nog niet veel. Dicht groeien van de wond gaat ook echt nog wel een aantal weken duren als ik de thuiszorg moet geloven. Morgen moet ik weer terug naar t ziekenhuis om de wond te laten controleren. Heb dan n antibiotica kuur van 10 dagen 4x per dag achter de rug. Maar ik zou er niet van staan te kijken als ze die nog ns willen verlengen.

2 maanden geleden

Reactie op Thatredhead

Pijnlijk is het zeker. Ik heb 30 augustus de keizersnede gehad en kan echt ...
Balen zeg! Wordt je wond dagelijks weer afgeplakt? Ik hoop dat je goed nieuws krijgt morgen in het ziekenhuis! Beterschap ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Balen zeg! Wordt je wond dagelijks weer afgeplakt? Ik hoop dat je goed nieu ...
Mijn wond is nooit afgeplakt geweest. Nu ook niet. Soort van 😋 Momenteel word mn wond opgevuld met n speciaal antibacterieel gaas, en vervolgens n groot compres erop omdat er constant wondvocht uit loopt. Dat compres moet ik ook echt halverwege de dag verwisselen omdat ie dan verzadigd is.

2 maanden geleden

Reactie op Thatredhead

Mijn wond is nooit afgeplakt geweest. Nu ook niet. Soort van 😋 Momenteel w ...
Jeetje zo veel wondvocht! 🤯 Wat heftig, heb je inderdaad je handen aan vol

2 maanden geleden

Reactie op Thatredhead

Mijn wond is nooit afgeplakt geweest. Nu ook niet. Soort van 😋 Momenteel w ...
Klinkt wel heftig hoor, wat een pech heb jij.. Ben je wel een beetje mobiel? Succes in het ziekenhuis vandaag!

2 maanden geleden

Reactie op AFH7

Klinkt wel heftig hoor, wat een pech heb jij.. Ben je wel een beetje mobiel ...
Mobiel is n groot woord. Ik kan in huis bewegen maar daar houd t ook wel op. Mag geen 'grote' afstanden lopen. En dankje❤️

2 maanden geleden

Vandaag in het ziekenhuis geweest en de wond ziet er wel iets beter uit maar we zijn er nog lang niet. Konden nog steeds aardig diep met hun vingers erin.(ja das echt zo naar als dat t klinkt) Uiteindelijk wilde de arts n vacuümpomp erop hebben maar heeft de arts die ik vorige week ook had, dat tegen gehouden. Gelukkig ook maar want dat is echt geen doen met n pasgeboren kindje. Met n vacuümpomp had ik geen thuiszorg meer gehoeven omdat zoon pomp constant wondvocht afzuigt. Maar zoon pomp moet je overal met je meezeulen en is niet bepaald pijnloos. Dus voor nu gaan we gewoom door met elke dag thuiszorg die me de wond komt opvullen met antibacterieel gaas...

2 maanden geleden

Reactie op Thatredhead

Vandaag in het ziekenhuis geweest en de wond ziet er wel iets beter uit maa ...
Jeetje klinkt zo pijnlijk allemaal.. vacuüm pomp ook echt 😟😟 Slik je nog antibiotica? En heb je nog een infectie? Of is het voornamelijk dat je een open wond nu hebt?

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Jeetje klinkt zo pijnlijk allemaal.. vacuüm pomp ook echt 😟😟 Slik je nog ...
Heb vandaag mn antibiotica kuur afgerond. Er zit echt nog wel iets van n infectie want zit ook nog pus. Maar hoef geen verlenging van de kuur🎉 Tis nu vooral n open wond/gat waar constant wondvocht uit komt. Maar de wondranden zien er goed uit. Er komt ook mooi schoon bloed uit. Dus de doorbloeding is ook goed. Tis gewoon goed verzorgen en meteen aan de bel trekken mocht t wel weer achteruit gaan.

2 maanden geleden

Ik heb 2 dagen geleden keizersnee gehad. Heb het eerste uren/ nacht gewoon lekker luchtig gehouden. Toen was er een verpleegster die er een hydrofiele doek tussen legde. Volgende dag heeft de gynaecoloog die weer verwijderd en gezegd niet te veel aan doen. Hij zit bij mij verborgen achter mijn vetkwabje.. maar geneest verder prima. Dus ik draag netbroekjes om mijn kraamverband in te plakken. En die trek ik express over mijn buik. Komt niet bij mijn wond. En dan heeft mn buik ietswat aan steun. Zo krijgt de wond de meeste zuurstof zonder dat kleding eraan kan

2 maanden geleden

Hebben jullie ook een verdikking boven de snede? Lijkt wel net alsof het er overheen gaat hangen haha En hoe geneest jullie wond? Kunnen jullie al wat meer?

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Hebben jullie ook een verdikking boven de snede? Lijkt wel net alsof het er ...
Ja! Ik begon me ook al af te vragen of die nog wel weggaat.. al lijkt het in het midden al wat dunner dan aan de buitenzijdes. Maar het het is net een lelijk vetkwabje ofzo. Ik heb net weer geprobeerd auto te rijden en dat gaat gelukkig! Geeft weer wat meer vrijheid. Is jouw ontsteking al herstellende?

2 maanden geleden

Reactie op AFH7

Ja! Ik begon me ook al af te vragen of die nog wel weggaat.. al lijkt het i ...
Ja precies! Ik hoop ook dat het weg gaat haha En de infectie is weg! Ben ook gestopt met de antibiotica en ga vandaag voor het eerst bio oil erop smeren. Het trekt en jeukt heel erg namelijk 🥲

2 maanden geleden

Reactie op AFH7

Ja! Ik begon me ook al af te vragen of die nog wel weggaat.. al lijkt het i ...
En wat fijn van het autorijden! Ik heb eindelijk eens 2 uurtje op m’n zij geslapen, ook heerlijk haha

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

En wat fijn van het autorijden! Ik heb eindelijk eens 2 uurtje op m’n zij g ...
Ik sliep 2 dagen na de keizersnede al op mn zij🙊 wel met hulp van een hoop kussens. En vooral heel stil liggen😂 nu slaap ik zelfs sinds n aantal nachten alweer op mn buik. Maar ook met behulp van mn zwangerschaps kussen. Héérlijk😋

2 maanden geleden

Hi! Vraagje. Bevalling is 12 dagen geleden. Heb het idee dat ik vandaag meer wondvocht verlies dan normaal. Ben ook doorgelekt in mn onderbroek en mn jurk. Wond ziet er verder rustig uit. Is dit oké?

2 maanden geleden

Reactie op saskia98

Hi! Vraagje. Bevalling is 12 dagen geleden. Heb het idee dat ik vandaag mee ...
Hi! Was jou wond al een keer helemaal dicht dat die nu weer open is, of is deze vanaf het begin nog aan het lekken? Mijn wond was helemaal dicht namelijk en toen had ik een kleine infectie gekregen waardoor mijn wond op 1 plekje is open gegaan, hier lekte ik eerst pus uit en een dag later nog wondvocht. Mijn gynaecoloog zei dat wondvocht juist goed is, die zorgt ervoor dat de laatste bacteriën uit mijn wond gingen. Enige waar ik op moest letten was dat ik het goed schoon moest houden, en niet te nat laten worden. Daarom deed ik hier een gaasje op en deed ik vaak “luchten”. Na 1 dag stopte het lekken daarna. Ben natuurlijk geen dokter dus je kan het altijd laten nakijken! Maar bij mij was het dus een goed teken 😄

2 maanden geleden

Reactie op Thatredhead

Ik sliep 2 dagen na de keizersnede al op mn zij🙊 wel met hulp van een hoop ...
Meeen je niet!! Jaloers, ik heb 3 weken op m’n rug gelegen 🥲 Ik zat er trouwens nog aan te denken dat je vandaag auto hebt gereden. Ik las op internet dat sommige verzekeringsmaatschappijen niet verzekeren als je binnen 6 weken na je keizersnede gaat autorijden, mocht je een ongeluk krijgen natuurlijk. Hoe is dat bij jou??