Mama’s die een keizersnede hebben gehad, hoe verzorgen jullie de wond?
Ik heb nu 5 dagen geleden de operatie gehad en heb wel 2 “nietjes” aan de buitenkant van m’n snee zitten.
Alle hechtingen zijn oplosbaar maar aan de buitenkanten heb ik er dus 2 zitten, die moet ik maandag laten verwijderen. Hebben andere deze nietjes ook gehad?
En plakken jullie de wond nog af? Ik lees dat het beter is van niet maar ik vind het spannend met de nietjes, of deze dan niet knappen 😅
Ik kom er trouwens nu achter dat er een stukje hechtdraad uit m’n litteken steekt 🙃🙃
Hebben anderen dit ook? Op internet lees ik namelijk dat mensen dit er zelf uittrekken, nu wil ik er dus de hele tijd aan pulken 😅
Haha die voel ik echt, heel de dag voeden
Hoe houd jij de baby vast? Heb j ...
Meestal in Madonnahouding en dan probeer ik hem hoog op m’n buik te leggen (dus boven navel en dus boven wondgebied). Of meer achterover liggend en dan meer aan zijkant van mn buik/ aan m’n heupzijde. Dus probeer vol op de wond nog wel beetje te ontzien, want bij een langere drinksessie ga ik dat voelen.
9 september bevallen via een spoed keizersnede. De wond geneest echt super goed, op wat kleine korstjes na zie je er verder niets aan. Heb alleen boven het litteken en randje vocht/verdikking zitten. Herkennen jullie dit ook?
Thuiszorg is heel blij met de vooruitgang 😁 maar niemand kan me vertellen hoe lang t nog gaat duren ☹️ kan nu ongeveer 10 minuten lopen met de kinderwagen. Das precies genoeg voor n blokje om. Klinkt als niet veel, maar t is echt n flinke vooruitgang!
Voorlopig heb ik dus nog wel elke dag thuiszorg. Aanstaande dinsdag heb ik weer controle in t ziekenhuis op de wondpoli. Dus ben benieuwd wat ze daar zeggen🤷♀️
Oh wat goed zeg!! Ik hoop dat het snel verder geneest.
Laat je even weten ...
Artsen in t ziekenhuis waren tevreden😁 waar ze voorheen met hun hele vingers in de wond konden, is t nu nog maar n vingerkootje diep. Ook de spieren kunnen ze niet meer voelen zitten! Dus we gaan zeker de goede kant op.
Ze gokt dat t nog 2a3 weken gaat duren voordat de wond dicht is. Dan ben ik 8 a 9 weken onderweg geweest😅 tot die tijd wel nog steeds elke dag thuiszorg.