30 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk dat het maar net is wat je bent gewend. Onze dochter ligt horizontaal op de commode, als ik haar nu moet verschonen terwijl ik voor haar sta zou ik wel wat aan het stuntelen zijn denk ik. Het lijkt mij juist wat onhandig als ze er recht op liggen, zeker als ze wat grote worden. Dan heb je de beentjes tegen je aan of je moet over de commode heen hangen om er bij te kunnen.
2 jaar geleden
Wij hebben ook een vintage commode, verschonen horizontaal en zijn niets anders gewend. Het enige dat misschien een nadeel is, is dat de lades wat zwaarder te openen zijn dan bijv een Ikea kast. Het gaat, bij ons in ieder geval, net iets stroever open en dicht. Maar dat heeft hier nog nooit tot moeilijkheden geleid.
2 jaar geleden
Ik vond zelf horizontaal fijner. Wilde in het begin ook recht verschonen, maar vond dat niet fijn.
Toen mijn zoontje ouder werd en begon te stampen met zijn benen kon ik die beter tegenhouden zodat niet alles onder de poep zat 🫣😂
Daarnaast wat al eerder gezegd is, is het maar net wat je gewend bent.
2 jaar geleden
Wij hebben ook een vintage kast ipv commode.
Wij staan aan de kop van de kast (breedte) waardoor we alsnog recht kunnen verschonen.
Ik zal vooral kijken of het de juiste hoogte is. Dat er erg belangrijk voor je rug.
Als we verschonen heb ik alles in 1 la zitten dus die zet ik dan open tijdens het verschonen. 😊
Ik vind aan de zijkant verschonen echt verschrikkelijk. Doe het nu wel regelmatig omdat mijn zoontje uit het niets zijn benen naar beneden trapt en die dan vol tegen mijn buik komen 🙈
2 jaar geleden
Ik heb jarenlang als gastouder zijwaarts verschoond, en het lijkt me juist mega onhandig om bij de voetjes te staan! Maar dat zal persoonlijk zijn denk ik… en hoe je het jezelf aanleert? Je hebt ook planken die je kunt kopen of zelf maken zodat je alsnog recht kunt verschonen als blijkt dat je dat toch makkelijker vindt. Dat leg je bovenop de commode (wel vast zetten denk ik).
Ik vind antieke/oude kastjes ook supermooi! Heb lang gezocht op MP en die ik mooi vond waren vaak 400,- en dat vond ik toch teveel geld. Heb een Ivar gekocht bij Ikea en daar pootjes onder gezet. Nu nog verven of beitsen en leuke knopjes erop, dan wordt het ook een leuk kastje :).
2 jaar geleden
Wij hebben een vergelijkbare en werkt perfect! En staat leuk :) De hoogte is inderdaad belangrijk. Ik mis het 'recht' verschonen niet
2 jaar geleden
Reactie op xnouk
Ik ben klein, dus wilde echt niet recht mijn kindje moeten aankleden. Kom d ...
Beetje off topic maar ik ben bang dat ik datzelfde probleem zou hebben met recht aankleden. Mag ik vragen hoe lang jij bent?
2 jaar geleden
Ik ga voor praktische was ook blij met deze commode van ikea al had ik ook liever vintage maar je kindje recht voor je liggen ipv horizontaal is echt zoveel fijner probeer maar eens op een tafel in gedachte je kindje zo verschonen.
Het is echt gewoon een gedoe je armen in een niet natuurlijke houding.
En nu blijft een baby aardig stil liggen maar hoe ouder ze worden hoe meer gedraai en gedoe.
Ik heb nu gewoon moeite om een commode te vinden waarop mijn kussen verticaal kan liggen heb alleen een commode en kast nodig en wil het 2dehands wil er niet teveel geld aan uitgeven omdat je het maar 2,5 a 3 jaar nodig hebt
2 jaar geleden
Reactie op xnouk
Ik ben klein, dus wilde echt niet recht mijn kindje moeten aankleden. Kom d ...
Onzin ik ben zelf 1.60 recht voor je is gewoon kwa houding veel fijner
2 jaar geleden
Ze liggen toch altijd horizontaal? 🤔 Maar neem aan dat je bedoelt met de voetjes naar je toe, zeg maar? Ipv opzij.
Wij hebben gewoon een commode waar ze opzij ligt. Ik denk dat 't niet veel uitmaakt. Als je dat hebt wen je eraan om 't op die manier te doen 🤷♀️ Ik heb weleens als we onderweg zijn op vakantie of een dagje uit dat je ze ergens verschoont waar ze dus inderdaad recht voor je liggen en dat is natuurlijk ook dikke prima. Maar ik heb er niet meer moeite mee op onze eigen commode. Net wat ik al zei, het is maar net wat je gewend bent.
2 jaar geleden
Reactie op vanbussel
Waarom nou meteen onzin? Iedereen doet het op zijn eigen manier. Jij vind r ...
Meer op het feit over lengte dat het dan onhandiger is etc.
Iedereen heeft daarin voorkeur natuurlijk maar lengte maakt geen verschil