8 Reacties
18 dagen geleden
Je kunt ook met flesjes gekolfde melk voeden op verzoek :)
Straks hebben de kindjes (ongeveer) een ritme in het aantal voedingen per dag. Jij kunt eventueel kolven op vaste tijden of wanneer het je uitkomt zodat je wel het aantal voedingen van je kindje volgt.
En de dagen dat je weer samen met je kindje bent ga je weer heerlijk mee in zijn/haar gevoel, al is het soms een slokje voor de troost of comfort 馃馃徎
18 dagen geleden
Bij de eerste vroeg ik mij ook af hoe we dit gingen doen. Metname met slapen. Ik weet nog dat we een kennismaking hadden bij de opvang rond ongeveer 3 maanden en dat ze vroegen: wat is haar ritme? En dat ik alleen maar dacht ritme? Welk ritme.
Twee weken later ging ze naar de opvang en kon ik zowaar een ritme doorgeven. Met andere woorden ik ga ervan uit dat het zichzelf regelt met de tijd.
18 dagen geleden
Bij mijn eerste twee jaar geleden heb ik ook altijd gevoed op verzoek. Echter waren de kolftijden op werk gewoon vast. Mijn lijf vond dat prima馃槈
Mijn beste scenario was dat ik kon voeden ergens tussen 6 en 7, dan kolfde ik om 10 uur, dan om 2 uur en dan kon ik vaak thuis weer voeden rond 6 uur. Als m鈥檔 kindje om een uur of 5 nog een voeding had gehad kolfde ik voor ik van huis ging en vervolgens gewoon m鈥檔 riedeltje op werk. Afhankelijk van hoe laat hij 鈥榮 middags gedronken had kolfde ik dan aan het eind van de werkdag/net thuis nog even.
Je hoeft niet precies op het moment te kolven dat je kindje drinkt. Wanneer het niet perfect uitkomt is het soms even zoeken of je nog wat extra kolft voor en na tijd en of je dan lang kolft of even een beetje zodat je niet leeg bent voor de volgende live voeding馃槈
Hopelijk heb je hier iets aan!
18 dagen geleden
Voeden op verzoek betekent ook: voeden op jouw verzoek. Wat ik deed bij de oudste was aanleggen voordat hij naar de opvang ging, ook al had hij niet al te lang daarvoor nog gedronken. Het kon per dag een uurtje verschillen, afhankelijk van hoe de nacht was geweest. Meestal ergens tussen 6 en 7. En dan op werk 3x kolven, ongeveer om de 3 uur. Op deze manier gewoon lekker op verzoek doorgegaan! Op de opvang kreeg zoon dan steeds 3u na de laatste voeding een fles. Dus ze vroegen altijd hoe laat hij s ochtends gedronken had en dan telden ze daar 3u bij op