11 Reacties

één maand geleden

Is het echt de borstvoeding waar hij zo van huilt want je hebt ook de clusteruren en die zijn aan t begin van de avond. En het huiluurtje. Maar ik ben ook al eerder begonnen met kolven en mij was vertelt vanaf 3 weken kan het wel.

één maand geleden

Reactie op gemma1989

Is het echt de borstvoeding waar hij zo van huilt want je hebt ook de clust ...
Ik denk een combinatie van, maar dat de borstvoeding zeker meespeelt. Zodra ik voel dat ik een toeschietreflex krijg laat hij los en begint te huilen. M’n melk spuit er dan ook echt uit.

één maand geleden

Het klinkt ergens ook wel als het huil uurtje. Aan het eind van de dag verwerken ze alle prikkels waardoor veel baby’s onrustig worden. Weet je zeker dat het niet dat is? De kleine had er hier ook een tijdje last van. De voeding die je wilt geven afkolven kan natuurlijk prima. Zeker als je straks toch het flesje wil introduceren zou je ervoor kunnen kiezen om het op dat moment telkens te doen! Wel zou ik echt even checken of het aan je toestroom ligt. Ze raden vaak aan het flesje pas te doen als de baby goed aan de borst drinkt. Zelf ben ik hiermee gestart met 4 weken.

één maand geleden

Hi, drinkt je zoontje eerst wel even aan de borst en raakt hij daarna overstuur? Onze dochter begon ook met 3 weken hiermee, zij ging toen clusteren Wilde heel graag aan de borst maar zat op een gegeven moment vol en raakte overstuur omdat er wel melk bleef komen. En wat betreft het kolven, ik deed dat ook met 3 weken al en we gaven ook al een flesje af en toe 😄

één maand geleden

Reactie op MZwanger

Ik denk een combinatie van, maar dat de borstvoeding zeker meespeelt. Zodra ...
Even 10 min kolven voor je hem aan legt. Dan is de druk eraf ik heb t zelfde met 1 borst en die lekt ook altijd waardoor mijn zoontje helemaal nat word.

één maand geleden

Wat je nog zou kunnen proberen: - voeden in een wat donkere ruimte voor minder prikkels. - stofzuiger geluid om de achtergrond (kan ook via spotify) of een andere white noise voor een kalmerend effect. Hier werkt dus stofzuiger. - licht inbakeren of als je een slaapzakje hebt die alvast aan. Dat is het lijfje misschien wat rustiger. Hier gaat de kleine trouwens om 18:00 uur naar bed: samen gordijnen dicht en rood lampje aan, schoon luiertje aan, slaapzak aan, voeden en dan in haar co sleeper. Inmiddels is ze het meer gewend omdat we dit nu weken doen en ik zie gewoon de rust komen als ze het slaapzakje aan heeft. Wellicht helpt dit bij jullie ook!

één maand geleden

Heb je blokvoeden al geprobeerd? Dan geef je niet beide maar slechts 1 borst tijdens het clusteren. Als je eigenlijk teveel melk voor hem hebt en hij gewoon wil sabelen kan dat goed werken.. anders zou ik zeker flesje kolfen proberen. Wij doen dit nu ook en merk dat het vooral mij wat rust geeft, omdat mijn dochter ook de hele avond zat te clusteren en nu wat minder.

één maand geleden

Hi! Dit is voor mij super herkenbaar.. als hij loslaat spuit het echt ver eruit 😅. Met deze reden geef ik de avondfles afgekolfd ipv aan live. Geeft zoveel rust! Ik probeer het wel eerst maar als hij dan zo onrustig doet komt de fles en keert de rust terug. Overdag doe ik aan blokvoeden. Dus per 4 uur steeds dezelfde borst aanbieden als hij binnen die tijd komt. Dat helpt de overproductie rustiger te maken. Onze jongen is 4,5 week nu

één maand geleden

Of ik mijn eigen verhaal lees! Bijij maakt het niet uit of ik de druk er afkolf of niet. Hij wil dat tijdstip niet uit de borst drinken. En begonnen met deze voeding te kolven en dan drinkt hij wel gewoon uit het flesje. Zou het gewoon een keer proberen, misschien werkt het bij jouw baby ook

één maand geleden

Ik kolf ook in de avond en mijn dochter krijgt dan voeding via de fles. Dit werkt voor ons perfect. Wij hebben dit vanaf 3 weken gedaan.

één maand geleden

Je kan de melk na het toeschietreflex ook weg laten lopen en daarna opnieuw aanleggen.