Vanaf ongeveer etenstijd is ons zoontje sinds vorige week overstuur. Wanneer ik hem voedt komt de melk te snel. Het spuit er echt uit. De rest van de dag lijkt dit minder te zijn of kan hij het beter aan.
Ik voed al liggend op m’n rug en kolf de druk eraf met m’n hand, maar het werkt niet en tussen 18:00-21:00 is het drama.
Ik zit er daarom aan te denken om melk te kolven en dan via de fles te geven. Dit in de hoop dat het dan beter gaan en hij minder overstuur is. Mama’s die dit ook om deze reden doen? Helpt dit ?
Hij is morgen 3 weken. Is kolven dan niet te vroeg? Ik dacht dat je de eerste 4 weken alles beter live kan doen.
M’n vriend gaat vanaf donderdag weer aan het werk. Hij werkt ook avonden en weet echt even niet hoe ik het moet gaan doen met ons dochtertje van 2 jaar erbij. Ik wil haar ook haar momentje geven voor het slapengaan, maar dit zie ik niet voor me met een krijsende baby. Daarnaast reageert zij ook op zijn gehuil als ze moet gaan slapen en gaat dan ook huilen.
Ik hoor dus graag ervaringen of kolven voor dit tijdstip een uitkomst zou kunnen zijn. Andere tips zijn ook zeker welkom 😄