12 Reacties

één maand geleden

Ik begon met een week of 10-12 pas meer met ritueel als baby wat langer wakker was. Bij onze nu dreumes was het dan slapen-fles-spelen en dan op herhaling. En in de avond was het ritueel dan na spelen pyjama aan en ging ik stukje lezen uit de kinderbijbel en zegenliedje zingen en dan slapen. En dat is nog steeds ons avondritueel. Alleen is tandenpoetsen erbij gekomen.

één maand geleden

Wij hebben een klein ritueeltje opgebouwd de afgelopen weken. We gingen tussen 22 en 23u met hem naar bed. Eerst luier verschonen, dan slaapzak aan (die hadden we al opgewarmd met de kruik), daarna voeden in ons bed. We moeten hem een half uur rechtop houden vanwege reflux en dan las ik vaak in de tijd een klein verhaaltje voor. Ik merkte wel ook echt dat dit ritueeltje er voor zorgde dat hij wist dat het tijd was voor de nacht. Nu willen we hem om 20u al in de cosleeper gaan leggen, zodat we de avond wat meer voor onszelf hebben en zijn nog een beetje zoekende naar hoe we dit willen aanpakken omdat hij vaak om die tijd al slaapt. Voor nu leggen we heb dan slapend weg tot hij wakker wordt voor zijn voeding en dan doen we het riedeltje zoals hierboven.

één maand geleden

Hoe oud zijn jullie babies? Mijne vertikt het om te slapen en zodra ik hem wieg en zijn ledikant zet, wordt hij klaar wakker en zet hij het op een huilen:

één maand geleden

Onze zoon is bijna 6 weken. De ene keer gaat het beter met wegleggen, maar het kan soms oom lang duren voordat hij wil slapen. Dan pakken we hem vaak weer uit zijn wieg en leggen hem even tegen ons aan. Vervolgens weer wegleggen. In de nacht gaat dit beter dan overdag.

één maand geleden

Hier baby van 7 weken. Rond 19 uur schone luier. Fles. In de puckababy en dan in zijn wiegje. Wel al op eigen kamer. Want ik droom heel erg dus is niet veilig voor hem om hem naast me te hebben liggen 😂🙈

één maand geleden

Reactie op blessing1

Hoe oud zijn jullie babies? Mijne vertikt het om te slapen en zodra ik hem ...
Mijn kindje is 8 weken. Wanneer ik hem weleens slapend neerleg, dan houd ik mijn hand nog even een minuutje zachtjes op zijn buik en maak ik het ssstttt geluid zachtjes. Hij slaapt dan 9 van de 10 keer rustig door 🍀

één maand geleden

Onze dochter heeft een ritueeltje sinds week 7. Verschonen en pajama aan Flesje drinken In dimlicht met een dekentje een Nijntje verhaal voorlezen. Slaapliedje zingen Wiegen en dommelen op schoot

één maand geleden

Reactie op Lifelover1990

Onze dochter heeft een ritueeltje sinds week 7. Verschonen en pajama aan Fl ...
Dit avondritueel doen we rond 18:30-20:00 uur. Het ligt maar net hoe haar dag met de dutjes verlopen. We volgen haar daarin.

één maand geleden

Bij ons zoontje hebben we altijd de fles als laatste gedaan s avonds in het bedritueel. Overdag niet, dan was het eerder slapen, eten, spelen. Hij sliep altijd prima en had ook geen voeding/fles oid nodig om weer in slaap te komen als hij 's nachts wakker werd tussendoor. Hij heeft het nooit echt als hele noodzakelijke slaapassociatie gezien en wij vonden het niet erg dat het een beetje een slaapassociatie was . Bij m'n dochter nu, nog geen flauw idee...die trekt momenteel vooral nog haar eigen plan en is echt een totaal ander kind dan dr broer 😅 Hopen dat er binnenkort een beetje een ritme in haar komt 🙈

één maand geleden

Reactie op blessing1

Hoe oud zijn jullie babies? Mijne vertikt het om te slapen en zodra ik hem ...
Die van mij 7 weken. Overdag zit hij zo ongeveer aan mij vast geplakt want laat zich heel moeilijk weglegge, huilt dan niet maar is dan snel weer wakker. Doet overdag veel hazenslaapjes. Hij gaat tussen 22.00-23.00 mee naar boven en slaapt dan wel meteen goed.

één maand geleden

Ons zoontje in 7 weken en we doen sinds hij 4 weken een bedritueel. Hij gaat rond 1830 naar boven. De lampen op zijn kamer worden gedimd (Siemens hue lampen). Ik zet op spotify rustige slaap liedjes op en zing dit zachtjes mee terwijl ik hem verschoon en een pyjama aantrek. Daarna krijgt ie een fles in de schommelstoel terwijl ik nog steeds zachtjes slaap liedjes mee zing. Meestal valt ie dan in slaap en leg ik hem weg in z’n ledikant.