16 Reacties
één maand geleden
Toevallig hebben wij een fysio omdat het duimpje van ons meisje verkeerd staat.
Haar viel het van de week op ( ons ookal en wij waren ook bezig met draaien geluidjes etc)
Zij zei dat dat niet heel veel doet omdat de andere nekspieren gewoon nog niet genoeg getraint zijn door de voorkeurshouding.
Wij moeten haar nu in ons bijzijn op haar zij naar andere kant leggen met iets in haar rug doordat ze dan toch steeds de andere kant uit willen draaien zou je de andere nekspieren ook trainen
We zien nu al resultaat als we haar op haar rugje leggen gaat ze ookal met haar hoofdje naar links liggen.
één maand geleden
Het consultatiebureau zei: baby’s kijken graag naar het licht. Dus ervoor zorgen dat het licht aan de kant is waar ze meer naartoe moet kijken?
één maand geleden
Ons zoontje had dit heel erg en daardoor ook een mega afgeplat hoofd (is gelukkig goed gekomen). Wij hebben een zijslaapkussen geprobeerd maar alsnog ging hij terug naar z’n rug draaien.
Uiteindelijk naar de chiropractor, 1 behandeling gehad en hij kon weer de andere kant op kijken. Ze deden dat met een klein trillend apparaatje bij het oor, dus lichamelijk ook niet zo heftig als de osteopaat vond ik persoonlijk.
Daarna moesten we heel veel tummy time doen om de spieren sterker te maken.
één maand geleden
Hey,
Consultatiebureau heeft mij een boekje gegeven en het advies gegeven om naar de fysio te gaan voor tips.
Verwijzing is dan ook gemaakt.
Onze kleine meid trekt graag naar rechts toe.
Tips zijn
- je kleine op het aankleedkussen zo neerleggen dat ze met de niet voorkeurshoudings naar je toe ligt, dus dat ze naar links moet draaien met haar hoofd.
- Op haar rechterzij liggen,zodat zij haar linkerkant van haar nek traint als zij haar hoofd op gaat willen.
Je kan haar aandacht trekken met geluidjes/ boxmobile. Dit alleen doen als zij beweegt en anders op haar linkerzij gezien het hoofdje dan in neutrale stand staat.
- Op de andere arm laten liggen met de voeding zodat zij wederom weer geactiveerd wordt om met de niet voorkeurshouding naar je toe moet draaien om te drinken. Met borstvoeding wissel je sowieso de houding al af.
- Als je haar een fles geeft zorgen dat zij neutraal ligt met haar hoofd, deze houding doe ik nu en dan als zij op mijn gebogen bovenbenen ligt.
- Als ze ligt met een muziekje of licht haar aandacht trekken naar haar niet voorkeurdhouding. Ik zet een filmpje op YouTube op met lichtjes (voor baby's)
- Als zij in je arm ligt zorgen dat ze niet kan overtrekken net haar hoofdje/ nek door haar meer rechtop te zetten.
Hoop dat je er wat aan hebt en sorry voor eventuele spelfouten, want typ dit met 1 hand met mijn meisje in de arm
één maand geleden
Reactie op Lottie022
Wij zijn naar de osteopaat geweest, daarnaast adviseerde hij een zijligkuss ...
Wat bedoel je met het bedje andersom opmaken?
één maand geleden
Reactie op Lottie022
Waar ze normaal met hoofdje liggen, nu met voeten neerleggen, en andersom. ...
Oke dacht het al hihi.
Maar de mijne draait gewoon weer naar rechts met haar hoofd. Voorkeurshouding is dan ook rechts, maar ze draait gelukkig wel zelfs naar links in haar slaap/ tijdens het wakker worden.
één maand geleden
Vandaag is een kinderfysio aan huis geweest, helemaal ideaal!
Gaat dus om een voorkeurshouding uit gewenning en gelukkig geen lichamelijke oorzaak. Wat tips and tricks meegekregen om toch de linkerkant vaker te benutten waar we mee aan de slag gaan.
- met je hand de voorkeurskant afblokken en op geluid naar de andere kant zelfstandig laten draaien
- in beweging naar de niet voorkeurskant draaien, dus niet het hoofdje pakken en die draaien. Maar op haar zij leggen, hoofdje laten meekantelen en dan rustig op haar rug leggen