21 Reacties
10 dagen geleden
Toevallig komen wij gisteren thuis van de kinderfysio voor onze dochter haar voorkeurshouding
Inderdaad ook het kussen besteld, hier gaan wij haar alle dutjes in laten doen.
Nachtslaap inderdaad gewoon op haar ruggetje omdat we het dan niet in de gaten kunnen houden
En qua draaien van het hoofdje, je moet ook het lichaampje een beetje omhoogtillen en terugleggen omdat het hoofdje anders terug blijft schieten.
Wij doen ook niet alleen ons hoofd draaien maar je lichaam beweegt ook mee zegmaar.
Kan de kinderfysio aanraden! Super interessant en die van ons komt ook thuis even kijken zodat je de box, wipstoel etc. goed kan zetten
10 dagen geleden
Wij hebben zo'n kussen gebruikt voor een week of 2 in de nacht. Ging perfect daarna bij elk slaapje zijn hoofdje de andere kant op gelegd als hij dat zelf nog niet had gedaan. Nu is zijn voorkeurshouding naar de andere kant veranderd, maar zijn hoofdje is wel weer bij getrokken 😊
10 dagen geleden
Reactie op KikiVos1
Wij hebben zo'n kussen gebruikt voor een week of 2 in de nacht. Ging perfec ...
Haha hier ook de andere kant opgeslagen nu maar hoofdje mooi bijgetrokken. We draaien z'n hele lichaam mee en niet alleen hoofd. Hoeft maar klein beetje en kan overal. Heb mezelf dat nu aangeleerd en aankleedkussen recht voor je leggen. Maxicosi, wagen, triptrap en bedje leg ik m op z'n rug en dan een klein tikkie naar links..z'n hoofd gaat nu automatisch mee! We hebben het zonder kussen gedaan en hebben 2x hydrofiele doeken opgerold gebruikt en altijd binnen ons zicht
10 dagen geleden
Enige echte tip is kinderfysio laten komen. Doe kan je echt verder helpen. Bij onze oudste was haar nekje een beetje stijf. Kinderfysio heeft dat voorzichtig gemasseerd en concrete oefeningen gegeven om met haar te doen (ze was toen wel iets ouder, 4 mnd). Ging toen heeeeeel snel vooruit.
10 dagen geleden
Ligt hij in een cosleeper? Wij kregen van de osteopaat de tip om het bedje om te draaien omdat ze vaak naar je toe willen liggen/ kijken dus het hoofdje voortaan aan de kant van het voeteneind zodat de andere kant gestimuleerd wordt om naar je toe te draaien. Die van ons had een hele lichte voorkeurshoudinf maar dit is inmiddels helemaal weg!
9 dagen geleden
Reactie op ymsvw
Ik kreeg van het consultatie de tip om een fysio in te schakelen. Zit preci ...
Gister zeg ik dit, vannacht ligt hij de hele nacht de andere kant op😂 elke keer als ik denk dat ik mijn baby een beetje door heb doet hij het tegenovergestelde van wat ik verwacht😂
9 dagen geleden
Hier komt vandaag de kinderfysiotherapeut aan huis ivm afplatting en voorkeurshouding. Ook vind onze kleine de tummy time helemaal niet leuk en is hij daardoor nog niet sterk genoeg in z'n nekje.
9 dagen geleden
Osteopaat kan helpen. Terugdraaien tijdens de slaap en aan de andere kant een opgerolde hydrofieldoek neerleggen zodat hij niet makkelijk terug kan draaien.
9 dagen geleden
Reactie op catlover05
Osteopaat kan helpen. Terugdraaien tijdens de slaap en aan de andere kant e ...
Inderdaad osteopaat of kinderfysiotherapeut. Osteopaat gaf mij als tip handdoek oprollen achter zijn rug, als de baby slaapt er achter weg hoofdje blijft dan vaak goed liggen