9 Reacties
één maand geleden
Reactie op Amy318
Ik heb een voedings doek, dus dan ziet niemand wat je eronder doet.. en met ...
Zelfde! Ligt er ook beetje aan waar ik ben. Als ik een beschut plekje in een restaurant kan vinden doe ik het wel eens zonder maar als er veel mensen zijn met doek. En idd baby op schoot leggen 😄
één maand geleden
Ik heb bij m’n eerste 2,5 jaar gevoed met tepelhoedje. En ook in het openbaar. Voor mij was de drempel heel hoog. Eerste periode geklungel met zo’n doek. Maar daar was ik snel klaar mee. Ik had dan vaak helemaal tepelhoedje erop en dan vervolgens viel hij er weer af door het geklungel of m’n baby was het er niet mee eens. Uiteindelijk kreeg ik steeds meer maling aan het voeden in het openbaar. Ik ging wel altijd zo strategisch mogelijk zitten, zodat ik een beetje subtiel kan wegdraaien van alle andere gasten. Toen ik een keer in Frankrijk ben geweest vond ik het helemaal geen ding meer. In het buitenland lijken ze bv in openbaar een stuk normaler te vinden. Bij het wisselen van de borst legde ik de baby in de wandelwagen of het liefst even in de handen van de persoon waarmee in op pad ben. Dan was ik namelijk het minst lang bloot.
Succes met over de drempel heen gaan. Het wordt beter na het gewoon vaak doen.
één maand geleden
Zelfde dilemma hier! Ik denk dat ik een voedingsdoek koop. Afgeschermd, baby op schoot, reiswieg of persoon die bij je is houdt hem even vast met de wissel. Af en toe afgekolfde melk misschien, maar vind dat het niet makkelijker maken want dan moet je ter plaatse alsnog gaan kolven.. dubbel werk dus. Stel je hebt die dag een ruimere blouse of iets aan dan kan je ook proberen om vanaf de onderkant even snel het hoedje te plaatsen en kan je hem ook normaal aanleggen.
Waar ik meer mee zit is dat meneer wat knoeit en weet niet of dat door het hoedje komt of niet. Moet nu altijd een hydrofieldoek strategisch opstellen anders zitten zijn kleren of die van mij eronder😅
één maand geleden
Er zijn van die doeken die je om je nek kan hangen en dan om je baby en jouw lichaam aan de voorkant zodat niemand het ziet. Jijzelf kan wel naar beneden naar je kindje kijken.
Ik voed ook met tepelhoedje en ik leg haar vaak gewoon op mijn schoot als ik moet wisselen en doe dit zo snel mogelijk. Wel zorg ik ervoor dat ze zoveel mogelijk tegen mijn buik aan ligt hierbij en hou mijn knieën wat hoger zodat ze niet in 1x eraf rolt mocht ze druk gaan bewegen.
één maand geleden
Ik zit ook met hetzelfde dilemma! Aan de ene kant vind ik het tepelhoedje echt verschrikkelijk (het vele lekken, baby die het hoedje eraf gooit, steeds dat hoedje er eerst op moeten doen en het schoonmaken van de hoedjes steeds) maar aan de andere kant ben ik heel dankbaar voor het tepelhoedje🙏 anders had ik nooit borstvoeding kunnen geven (mijn tepels zijn volledig ingetrokken) Wat ik soms doe als ik in het openbaar moet voeden of als er bezoek over de vloer is, doe ik vooraf het tepelhoedje al in mijn bh☺️ door de vacuüm blijft het hoedje best goed zitten bij mij