33 Reacties

8 dagen geleden

Ohhh wow sorry maar ik verbaas me hier echt over. Er zijn meer van dit soort verhalen maar ik vind dat niet oké. Zet hem aan het werk is mijn mening. Leer hem die luier verschonen, zo moeilijk is het niet. Op de dagen dat hij vrij is kan hij je 's nachts helpen met de luier/fles (ik maak uit de tekst op dat je geen bv geeft?). Winterdekbed op het bed doen kan hij ook als hij vindt dat het te lang duurt! Ik vind dat hij veel te egoïstisch is en jij minder over je heen moet laten lopen. Er hoort een balans te zijn en die ontbreekt volledig. Hij wil seks elke dag.. ja zo wil jij graag een vader figuur en goede partner zien volgens mij. Bij ons gaat het als volgt: op de dagen dat mijn vriend werkt (05/06:00 uur gaat de wekker en is rond 16/17:00 uur thuis) kookt hij en ruimt hij de keuken af omdat ik rond die tijd borstvoeding geef en op tijd naar bed ga. Als ik het overdag niet gered heb dan hangt hij bijv de was nog even op, want ik ga rond 20/21:00 naar bed met ons zoontje en geef dan nog borstvoeding. Op de dagen dat mijn vriend werkt doe ik de nachten alleen. Op de dagen dat hij vrij is verschoont hij overdag en 's nachts de luiers. Verder doe ik dagelijks de boodschappen, doe wasjes en ruim het huis op/stofzuig. Maar alles wat ik niet red doet hij of hij doet zelfs iets extra's zoals even het bed verschonen zodat ik dat de dag erna niet hoef te doen. Daarnaast heeft hij nog tijd om lekker te sporten en gamen ja dat komt dan maar een paar dagen later.. want ook hij wil een beetje op tijd naar bed ivm de vroege tijd qua op staan. Onthoud dat deze babytijd een fase is. Jouw vriend kan ook na deze fase weer lang gamen. Maar jij kan hem beter gebruiken dan de PlayStation! Die wacht wel 🤭

8 dagen geleden

Wat een slappe hap je vriend sorry... Het duurt te lang met dekbed verschonen 10 min..😅. Vind vervelend om te horen dat je vriend niet mee helpt! En dat je eigenlijk alles alleen doet.. Wij hebben nog een 5 jarige rondlopen thuis... Onze jongste is nu 10 weken ondanks dat mijn man elke dag van 7 tot 7 werkt hij helpt zoveel mogelijk mee... Savonds doet hij het laatste flesje zodat ik alvast na bed kan en dan doe ik het snachts... Maar als onze oudste onrustig is snachts doet mijn man dit. Maakt elke ochtend broodtrommel voor de oudste voor school Helpt in weekend mee met huishouden gaat na zwemles met de oudste..noem maar op... Ben enorm dankbaar daarvoor en dit is niet om op te scheppen day mijn man zoveel doet hoor... Wilde je gewoon laten weten dat je vriend echt wel wat meer mag en kan doen... Jij kan niet alles zo in je eentje blijven doen! Snap dat je er geen vertrouwen in hebt als jij weer gaat werken en je kleine man is dan bij je vriend.. Je mag echt weer een goed gesprek met hem gaan voeren erover... Dat het zo niet gaat voor jezelf ook niet... En dat die gewoon meer moet gaan helpen het is ook zijn kind hè... Jullie hebben er samen voor gekozen om ouders te mogen worden... Niet alleen jij! Kan daar soms echt pissig om worden sorry 🤣

8 dagen geleden

Volgensmij is dit wel redelijk normaal, ik heb alleen in de kraamweek mijn man bijna elke luier laten verschonen met de kraamzorg die mee keek. Ik kon zelf nog moeilijker lopen en kan goed luiers verschonen. Daardoor kan hij het nu ook en als ik het vraag doet hij het ook, het gaat toch vaak maar om max 2 luiers per dag waar ik de rest doe. Ik geef BV dus daar heb ik geen hulp bij nodig alleen als ik weg ben doet hij een fles. Mijn man heeft ook nog niet echt zin om met de baby te zitten en te vermaken, na ons weekend weg zei hij dat het wel begon te groeien de liefde voor haar. Dat vond ik heel mooi om te horen, ik verwacht dat hoe meer ze kunnen hoe meer de band met vader groeit. Al heb ik wel hier de afspraak dat gamen mag als het kind slaapt vooral vanaf 6 maanden wil ik niet dat ze dat ziet.

8 dagen geleden

Belachelijk! Het wordt tijd om hem aan het werk te zetten. Waarom accepteer je dit? In mijn ogen is het vrij simpel: 'Hier heb je -naam- om te verschonen, ik ga even x y z doen.' Geef hem geen ruimte voor discussie en neem het niet over. Ik zou zelfs een paar uur de stad ingaan en hem lekker met jullie zoon thuislaten. Hij kan hoog en laag springen, maar aan mij had hij echt de verkeerde gehad.

8 dagen geleden

Natuurlijk is het gemakzucht. De enige manier waarop het minder spannend wordt is door het te doen. Eerlijk? Ik snap niet dat je het allemaal toelaat. Op deze manier kun je nog beter alleenstaande moeder zijn, dan heb je een volwassen kind minder om voor te zorgen. Bij ons gaat het dus heel anders. Mijn man doet evenveel met de kinderen als ik, we delen de nachten hoe het uitkomt (we hebben 2 kinderen dus soms delen we het op per kind en soms doen we het afhankelijk van wie het meeste energie heeft), en we dragen allebei bij aan het huishouden. 😶

8 dagen geleden

Reactie op LienSV

Volgensmij is dit wel redelijk normaal, ik heb alleen in de kraamweek mijn ...
Normaal? Dat kan je niet serieus menen hoop ik. Je bent samen ouders, dus je draagt ook samen de lusten en de lasten.

8 dagen geleden

Reactie op LienSV

Met redelijk normaal bedoel ik trouwens het groeien in de zorg van de baby en de liefde hiervoor, je hoort het wel samen te doen ook al vind hij het lastig.

8 dagen geleden

Wat heftig! Mijn vriend is ook wen gamer maar sinds de geboorte van onze zoon een heel stuk minder. Hij heeft in de kraamweek bijna alles gedaan omdat ik bijna niks kon. Nú verschoond hij ook zonder problemen zijn luier en geeft hem de fles (ik geef bv en kv gecombineerd). Ik ga nu ook regelmatig even weg en dan is hij alleen met de baby. Als de baby onrustig is vind hij het lastig maar het hoort erbij. Als ik weer ga werken moet hij ook hele dagen voor de baby zorgen. Jouw partner ook, dus zet hem voor het blok. Desnoods zeg je dat je naar de fysio/huisarts etc moet en dan moet hij wel voor jullie zoon zorgen. Hoe wilt hij anders een band krijgen?

8 dagen geleden

Zooooo.. Sorry maar schrik hier echt van.. Hij wilde lijkt mij toch een kindje? Maar 1 luier gedaan en zo weinig mogelijk tijd met z'n kindje? Ik snap je zorgen wel.. Maar is toch vd zotte dat je de vader niet kan vertrouwen.. Mijn vriend werkt sinds deze week en ik doe de nachten gezien ik bv geef. Leek mij het meest logisch. Als hij thuis is dan neemt hij haar over of doet wat taakjes. Hij gamed ook wel maar vraagt dan of het kan en ik kan hem altijd bellen of hij kan komen helpen. Ook sport hij maar daaromheen staat hij wel klaar voor ons.. Wat ik ermee wil zeggen. Het is niet zoals het hoort op deze manier. En daar mag je best wat mee doen. Want je bent inderdaad samen de ouders. Dat er een verschil is bijv omdat de 1 werkt en de ander niet vind ik anders dan dat mijn vriend ervoor kiest om zijn tijd te besteden aan gamen.. Ga in gesprek..

8 dagen geleden

Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben inderdaad niet de beste in voor mezelf opkomen. Ik vind ruzies en discussies vreselijk en weet dat ik dat wel ga krijgen als ik hier steeds over zeur bij hem. Mijn leven gaat het liefste altijd over rozen maar ik weet dat dat niet haalbaar is. Ergens heb ik een schuld gevoel naar mijn zoontje als ik hem achterlaat bij mijn vriend. Dit klinkt echt super dom misschien 😂 maar ik vind het sneu als ik hem achterlaat bij iemand die er geen zin en geduld voor heeft. Ik ga vanavond eerst weer rustig met hem proberen te zitten. Ik voel mij inderdaad ook meer een alleenstaande mama en vraag mij soms af of dat mij niet meer rust zou brengen. Misschien opent dat zijn ogen. Ons zoontje verdiend een papa en mama

8 dagen geleden

Reactie op LienSV

Ik hoop dat je dit niet serieus meent😳 Mijn man vindt het ook lastig maar doet wel z'n best om een band op te bouwen met onze dochter. Verschonen en de fles geven overdag en in de nacht doet hij gewoon. Het is gewoon de juiste mindset hebben. Mijn man vindt het lastig als zij bij hem niet stopt met huilen en bij mij binnen een minuut stil is. Nogmaals mijn man doet er alles aan om een band op te bouwen met haar🤷‍♀️

8 dagen geleden

Reactie op sept24

Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben inderdaad niet de beste in voor mez ...
Lieve schat dit heet geen zeuren.. ik weet niet of hij je dat aangepraat heeft? Hij hoort er te zijn voor zijn kindje en de moeder. Hij heeft voor jou gekozen en jullie kindje maar draagt geen verantwoordelijkheid. Ik zei laatst nog tegen mijn vriend dat ik zo blij ben met hoe hij alles oppakt want het lijkt me vreselijk als je je vriend moet laten 'oppassen' en moet uitleggen hoe alles werkt.. ik kan mijn kindje zonder enige moeite bij mijn vriend laten om even met een vriendin te gaan lunchen, denk ik geen seconde over na. Dat hoor jij ook niet te hoeven doen

8 dagen geleden

Is jouw vriend autistisch? Want ik zie er wel wat trekjes in. Aangezien hij ongeduldig is en het liefst zijn oude patronen wilt behouden. Wat je zou kunnen doen is dingen veroorzaken waar hij last van heeft. Zijn kleding niet meer wassen, omdat je te druk bent. Zijn favoriete eten en drinken niet meer halen, omdat je het vergeten bent want je moet al aan zoveel dingen tegelijk denken. Ik weet ook dat er vrouwen zijn die de vieze luier op de kussen legde als hint iedere keer😅. Je moet de lasten wel delen, want anders ben jij aan het einde van je verlof kapot en dan begin je weer met werken.

8 dagen geleden

Hier verschilt het per dag de kraamweek heeft hij het meerste gedaan Nu doe ik zo goed als alles met de kleine maar meestal wel 1 kuier per dag doet hij neemt hem ook afentoe wel lekker bij zich Douchen doet hij altijd met de kleine Maar hij kan ook zo een hele avond met de kleine zitten Huishouden doe ik zelf maar koken doet hij 9 van de 10 keer en een vaatwasser in en uutruimen doet hij ook wel Hij heeft een eigen bedrijf aan huis en werkt de ene week 4 dagen dan weer 5 dan weer 7 ligt eraan hoe druk het is en staat nog wel es een dag op de markt dus ja dan doe ik het automatische het meeste want moet ook geld verdiend worden

8 dagen geleden

Reactie op Marr_

Ohhh wow sorry maar ik verbaas me hier echt over. Er zijn meer van dit soor ...
Dit had ik geschreven kunnen hebben. Gaat hier precies zo en lijkt me ook niet meer dan normaal. De keuze voor een kindje is een gezamenlijke, dus dat geld ook voor de zorg en opvoeding ervan. Je mag echt meer van je vriend verwachten.

8 dagen geleden

Sorry dat ik het zeg maar is dit een vader of een zaaddonor? Eerlijk, vind het heel erg voor je en sterkte ❤️ Mijn man doet met liefde alles wat ik vraag en ook heel veel wat ik niet vraag. Denk aan stofzuigen, vaatwasser opruimen, eten koken etc. En met onze dochter blijft hij savonds beneden zodat ik alvast kan slapen. Rond middernacht verschoont hij haar en geeft hij haar een flesje afgekolfde melk. In de ochtend doet ie vervolgens weer verschonen en aankleden, als ik gevoed heb. Dat lijkt me ook meer dan normaal, jullie zijn toch een team? Ik zou mijn kind niet bij iemand achter durven te laten die er nog nooit voor gezorgd heeft en liever zit te gamen. Succes 💋

8 dagen geleden

Allemachtig ik blijf me verbazen om de hoeveelheid man-children die hier regelmatig beschreven worden. TS, dit is niét normaal. Jullie zijn beide ouders, jullie hebben (denk ik) beiden voor dit kindje gekozen en horen dus ook beiden je bekommeren om je kind. Het is heel lastig omdat je aangeeft discussies/confrontatie liever uit de weg gaat, maar het is de hoogste tijd dat je vriend een schop onder zn kont krijgt en zich gaat gedragen als vader ipv gamende puber. Gewoon dat gesprek aan gaan en aangeven dat je meer van hem verwacht, en niet een beetje meer: heel veel meer. Niet meer vragen of hij iets wil doen, maar inderdaad je zoontje gewoon geven en aangeven dat hij gevoed/verschoond/omgekleed moet worden. Hij wil seks? Begrijpelijk. Hij heeft handen, dus hij kan zichzelf helpen. Ik zie dat je kindje een maand is. Neem alle tijd en ruimte, en heb pas weer seks wanneer je er zin in hebt. Laat je niets wijsmaken, je bent je vriend niets schuldig. Daarnaast zou ik zelf ook zeer zeker niet opgewonden worden van een gamende nietsnut. Allicht dat jij wat meer energie en zin krijgt als hij zn handen ook eens uit de mouwen steekt. Sorry, maar ik merk echt dat ik helemaal klaar ben met zulke 'mannen'. Als vrouw ben je potverdorie net 9 maanden zwanger geweest, ben je bevallen, ga je door nabloedingen, stuwing en alle andere toestanden heen, vervolgens wordt je weer ongesteld met alle ellende van dien en ben je ondertussen 9 maanden lang gewoon aan het herstellen van binnen. En dan een man die het durft te gaan zeuren om het een of ander, give me a break. Lieve TS, veel sterkte en ik hoop dat je het je vriend kan doen inzien dat hij moet veranderen.

8 dagen geleden

Vriendin. Ik had me in mn mooiste outfit gehesen en was de stad in gegaan om te lunchen met mezelf. Dikke vette doei met zo'n luie vent. Als hij niet wilt leren op de liefdevolle manier dan maar de hardcore way. HIER. JE KIND. Mama is even ademhalen. Joe!! Naast mijn ongezouten mening wil ik je toch even een digitale knuffel geven want even serieus het is super knap hoe je dit allemaal in je eentje doet 🤍 Je scoort in elk goal en houd die ballen allemaal hoog terwijl je volgens mij ook nog een lieve partner kunt zijn. Knap. Ik had m denk ik vliegles gegeven.

8 dagen geleden

Ik vind je absoluut niet zeuren.. het lijkt me heel pittig als je zoveel alleen moet doen. Moeder zijn ervaar ik als t mooiste wat er is maar ik vind het ook pittig vooral als ik het echt alleen moet doen. Mijn man is pas voor zijn werk voor de eerste keer weer een week weggeweest en we hebben hier ook een kleuter. Het ging heel goed maar wat was ik blij dat hij er weer was , al was het alleen al even praten met een andere volwassene in de avond 😅 als mijn man thuis is, is hij gelukkig altijd ook met ons gezin en in ons huis bezig. Luiers verschonen, onze oudste aankleden en verzorgen of de baby hij doet eigenlijk alles wel mee. Ik doe de boodschappen, de was en probeer het huis zoveel mogelijk schoon te houden maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik op sommige dagen niet ver kom omdat de kinderen even de aandacht nodig hebben en dat is helemaal niet erg denk ik. Ik denk dat het wijs is om met elkaar hierover te praten en dat je ook aangeeft wat jij nodig hebt en fijn zal vinden. Maar ook met hem wat heeft hij nodig en hoe ziet hij het voor zich allemaal? Of zit hij ergens mee waardoor hij nu zo passief is? Het is niet oké hoe hij zich gedraagt maar misschien zit er een diepere laag onder. Heel veel sterkte meis, pas ook goed op jezelf!

8 dagen geleden

Lieve lieve lieve dames, heel erg bedankt voor al jullie reacties. 🩷 hele lieve reacties, de goede tips en alle ervaringen vanuit jullie zelf. Ik vind het heel fijn om ook jullie ervaringen te lezen, omdat ik zelf ook niet precies weet hoe het zou moeten gaan. Vanavond ons zoontje bij m’n vriend gezet en ben toen m’n nagels gaan lakken zonder iets te zeggen. 🙂‍↔️ Het viel erg mee gelukkig, al kwam hij na 1 minuut wel vragen wat ik aan het doen was. Maar goed toen moest hij toch even de kleine vermaken want mijn nagels waren nog niet droog. 🤪 Nog niet aan een gesprek toegekomen helaas. Staat nu maar voor morgen op de planning. Ik lig al heerlijk op bed met ons lieve zoontje. Nogmaals, heel erg bedankt allemaal. En ik snap jullie heel goed. Ik weet dat ik te makkelijk ben, maar lastig om daarin te veranderen. Fijn dat ik hier even van mij af kon schrijven en dat er zo goed geluisterd en gereageerd werd. ❤️