33 Reacties

8 dagen geleden

Klinkt alsof je een alleenstaande ouder bent met twee kinderen. Hebben jullie geen takenverdeling voor het huishouden? En als je partner een vaderdag gaat doen is het wel handig als hij weet wat hij moet doen.

8 dagen geleden

Reactie op sept24

Lieve lieve lieve dames, heel erg bedankt voor al jullie reacties. 🩷 hele ...
Ik denk omdat je zo makkelijk bent het ook makkelijker voor jezelf is. Je legt je er enigszins bij neer en kan je er ergens in schikken. Ik wilde dat ik die kwaliteit wat meer had😉 Als een gesprek niet gaat zou ik gewoon vaker zulke momentjes pakken en hem gewoon even bij hem droppen zonder er iets over te zeggen en of het de normaalste zaak van de wereld is. (Wat het ook is) en dan die momenten uit breiden met even stofzuigen, even kleine boodschap. En misschien is je kleine dan even in paniek maar dan leert hij er wel mee omgaan. Mijn man heeft ook niks met babys. Hij vind het schattig maar hij gaat er echt niet ff een uur mee op schoot kroelen ofzo. Maar als ik zie hoe hij met mijn peuter dochter omgaat: hij kan geen betere vader zijn. Dus ik weet dat dit bij hem wel komt. Misschien ook afspraak maken over het gamen? Als jij je kind even bij hem brengt dat hij aandacht heeft voor hem zodat hij het leert kennen en het niet meer spannend vind. Succes mama en wees trots op jezelf

8 dagen geleden

Oh bah, klinkt pittig. Wees trots op jezelf dat je het zo allemaal red, maar je mag ook echt wel op je strepen staan hoor. Het is ook zijn kind, zijn zorg en zijn verantwoording. Hier gaat het gelukkig heel anders en ik besef me heel goed dat ik echt gezegend ben met m’n partner. Als hij thuis is doet hij met liefde de fles geven en als ik aangeef dat ze nog een luier moet pakt hij dit ook op. Zelfs de poepluiers. Ik doe het uiteraard vaker en door m’n ervaring in de kinderopvang veel sneller, maar dat weerhoudt hem er niet van. Hij vindt bepaalde dingen wel lastiger zoals badje alleen, dat doet hij liever samen, hoewel ik het ook alleen kan. En als ze ontroostbaar huilt weet hij zich ook al snel geen raad, iets minder geduld voor ook, maar verder echt een top vader. Als we samen wegzijn en ze moet in openbaar fles en we eten zelf ook dan wisselen we haar ook gewoon af zodat we om en om kunnen eten. Ik zou als ik jou was echt het gesprek aangaan en aangeven dat je meer verantwoordelijkheid verwacht van hem als vader. Zeker met het zicht op de woensdagen, is het gewoon fijn dat hij zich meer vertrouwd voelt, want zoals ik het nu lees is hij gewoon erg onzeker en durft het daarom niet aan en ziet ertegenop. Hoe is hij met gewoon knuffelen en spelen? Geniet hij daar wel van?

8 dagen geleden

Oh wat een vervelende situatie zeg! Belachelijk dat hij zich zo op stelt. Ik vind ‘het spannend vinden’ ook altijd wel een makkelijk excuus. dan moet hij het gewoon vaker doen, is er niks spannends meer aan. Je kiest er samen voor om een kindje te krijgen, dus ook de vader. En die eerste paar maanden heb je gewoon nauwelijks tot geen me-time. Mama niet, maar papa dus ook niet. Gelukkig is de situatie hier heel anders. Mijn man zegt altijd: jij hebt 9 maanden afgezien (super makkelijke zwangerschap gehad, maar oke 😂). Dus nu is het mijn tijd om af te zien. Hij doet echt zoveel mogelijk en staat altijd aan voor het gezin. Eerst voelde ik mij daar heel bezwaard over, maar eigenlijk hoort het ook gewoon zo!

6 dagen geleden

Ik schrik ook enorm van jouw verhaal. Mijn partner is ook een gamer, maar baby, ik en het huishouden gaan altijd voor. Hij overlegd meestal als hij wilt gaan gamen en doet daarvoor alle huishoudelijke taken die er gedaan moeten worden, zodat ik gewoon met de baby kan zijn. Als ik hem nodig heb, terwijl hij aan het gamen is, gaat dat voor en helpt hij mij. Hij zit ook vaak met de baby in de draagzak terwijl hij gamed, misschien is dat voor je vriend ook een optie? Het klinkt alsof hij zelf nog een kind is, je mag hier echt voor jezelf opkomen. Het is niet leuk om boos te worden, maar misschien wel even nodig in deze situatie. Zolang jij het laat gaan, hoeft hij ook niet te veranderen. Hij moet hier echt verantwoordelijkheid gaan nemen! Ennuh over elke dag seks willen... Zolang hij niet de verantwoordelijkheid voor een kind kan nemen, ook geen seks 😉 Daar is hij dan blijkbaar nog niet aan toe haha! Grapje hoor, maar het klinkt wel heel erg alsof hij nog een hoop te leren heeft. Ik hoop dat er voor jou snel verandering komt. Het hoeft echt niet zo te zijn namelijk!

6 dagen geleden

Wat erg dat je iedere dag voor 2 baby's moet zorgen... Sorry, ik wil niet onaardig doen maar hij gedraagt zich in geen enkel opzicht als een papa. Hoe is dit voor jou? Lief dat jij zo verzorgend bent en zo veel oppakt thuis! Misschien dat je voor jezelf helder kunt krijgen wanneer jij hem nodig hebt en wat je dan verwacht, zodat voor hem die verwachtingen ook helder zijn. Misschien dat het niet direct hele grote veranderingen zijn, maar ieder klein beetje helpt al.

6 dagen geleden

Ik doe self alles rond het huishouden en baby. Mijn man werkt veel due die hoeft vN mij niks te dieb

6 dagen geleden

Hee wat ontzettend naar om te lezen, wat de mensen hieronder schrijven sta ik ook achter: je hebt samen een kind en zult samen de lusten en ook zeker lasten moeten dragen! Mijn vriend houdt ook van gamen, hij heeft best veel tijd voor zichzelf nodig. Desondanks is hij er wel voor mij en onze zoon. We doen alles in overleg, bijv jij eerst 1.5/2u gamen, dan ik even slapen/iets voor mezelf. Als hij werkt, doe ik alle voedingen omdat ik de volgende ochtend het eerste dutje evt met de baby mee kan slapen. Als hij vrij is, doen we het samen. Mijn vriend verschoont en ik geef de fles! Wat betreft seks; hij zal echt respect moeten hebben voor jouw herstel en kan me ook heel goed voorstellen dat als je je alleen voelt in de zorg, je ook geen behoefte hebt aan intimiteit! Veel succes, hoop echt voor jullie allemaal dat je hem het aan zijn verstand kunt brengen.

6 dagen geleden

Hallo, ik snap heel erg hoe je je voelt. In de zwangerschap wou mijn vriend ook alleen maar gamen en gamen. Hierbij was ik vaak boos geworden dat ik zelf alles moest doen. De huishouden de was het bed verschonen al die dingen. Ik heb er heel vaak wat van gezegd maar ja mannen en luisteren gaan niet heel erg goed samen. Hierbij nu ons zoontje er is wil die ook alleen maar gamen. Na 2 weken ben ik erg boos geworden dat ik ook moet herstellen en nu na een goed gesprek. Maakt hij bijvoorbeeld ‘s avonds en ‘s nachts de fles klaar en ik verschoon de baby want mijn vriend vind poep luiers niet heel fijn dat snap ik. En dan als de kleine wakker wordt in de ochtend doet mijn vriend de fles zodat ik nog even door kan slapen. Mannen die alleen maar willen gamen hebben even een zetje nodig dat het niet de bedoeling is. Je hebt verantwoording nu over een kind en dat betekent niet alleen maar gamen. En ik ben blij dat mijn vriend dat heeft in gezien want anders was ik er al lang niet meer met de kleine. Wij hebben een bevalling en een hele zwangerschap door staan. Een beetje respect en waardering van je vriend of man mag er ook wel in zitten.

6 dagen geleden

Reactie op HKOI

Allemachtig ik blijf me verbazen om de hoeveelheid man-children die hier re ...
YES GIRL YES! Dit! Niets aan toe te voegen, strik eromheen.

6 dagen geleden

TS hoe gaat het nu? Heb je “het” gesprek gehad?

5 dagen geleden

Reactie op Cathx

TS hoe gaat het nu? Heb je “het” gesprek gehad?
Sorry ik heb nog geen tijd gehad om weer te reageren. Zaterdag het gesprek gevoerd. Hij deed namelijk sinds zaterdagochtend opeens zo anders en lief. Ik zou bijna denken dat hij het topic had gelezen haha. Maar dat was wel een mooi moment om het er over te hebben. Mijn vriend heeft best wel een kort lontje maar het ging heel goed en rustig gelukkig. We hebben sowieso nu afgesproken dat hij minimaal één luier per dag gaat verschonen, dan is dat ieder geval geleerd voordat ik aan het werk ga. Als ik er niet aan toe kom doet hij ‘s avonds de was. En ook afgesproken dat ik deze week even er tussen uit ga. Dus eigenlijk allemaal best positief. Vind het lief dat jullie allemaal zo uitgebreid reageren. Bedankt voor alle adviezen en ervaringen. Wordt echt gewaardeerd. Ik had even een trap onder mijn reet nodig. 😃