16 Reacties

één maand geleden

Wij zijn met ons zoontje naar de kinderarts geweest. Hij heeft eczeem en toen zei ze dat we een badje moeten vullen daar balneum badolie in moeten doen. En dan niet afspoelen en droogdeppen na het badje en dat dat heel goed werkt. Krijgen het morgen binnen dus van t weekend gaan we het gebruiken

één maand geleden

Onze zoon van 2,5 ook eczeem en droge huid. Voor douchen hebben wij douche olie derma bij kruidvat en zalf van arts gekregen voor eczeem. Ook hebben we de cetomacrogol zalf (verkrijgbaar bij apotheek) om na douchen maar ook gewoon als het nodig is in te smeren. Voor onze dochter 8+1 gebruiken we ook de cetomacrogol zalf voor haar droge huid. Werkt voor haar ook goed. Mag ook bij baby's gebruikt worden.

één maand geleden

Wij gebruiken vette badolie van dr. Leenarts

één maand geleden

Vooral badjes heel erg beperken. Als in, als het kan liefst maar 1 x per week in bad doen en verder alleen even lokaal wassen wanneer nodig (gezichtje, billetjes...). Water droogt enorm uit en zeep nog meer. Ik weet niet welke badolie het beste is in dit geval. Wat je wel kunt proberen is een haverbadje. Haver is heel erg verzachtend voor de huid. Wordt bijvoorbeeld ook aangeraden hij rode billetjes of als je bijvoorbeeld te maken krijgt met waterpokken en dat soort dingen. Je kunt gewoon fijne havermout vlokken kopen in de supermarkt. Ik die deze dan in een washandje en dichtbinden met een elastiekje. Dat gewoon in het badje leggen. Toen onze dochter afgelopen zomer een klein beetje last had van eczeem zei de huisarts ook dat haar huisd zo min mogelijk in contact moest komen met water. We moesten haar huidje iedere dag in de ochtend en avond goed invetten. Er werd ons cetomacrogol zalf geadviseerd. Dat kan je gewoon bij kruidvat of etos kopen.

één maand geleden

Reactie op Dee89

Vooral badjes heel erg beperken. Als in, als het kan liefst maar 1 x per w ...
De cetomacrogol zalf is niet verkrijgbaar bij de drogist, de cetomacrogol crème wel. Maar crème droogt de huid ook wat meer uit dan zalf. Zalf is echt vet. En die is verkrijgbaar bij de apotheek ☺ (ik werk in de zorg en heb ook bij kruidvat gezocht naar deze zalf en zo kwam ik erachter dat ze alleen de crème hadden, vandaar dat ik het benoem. Niet om betweterig te zijn hoor! Zo is het niet bedoeld! ☺)

één maand geleden

Wij doen alleen wat borstvoeding in het badje, super goed voor de huid! Hier kun je op internet ook veel goede dingen over lezen. :)

één maand geleden

1x pw wassen met een balneum badolie en na drogen van de baby lekker masseren met een huidolie voor de gevoelige huid bv van Weleda.

één maand geleden

Reactie op Lifelover1990

1x pw wassen met een balneum badolie en na drogen van de baby lekker masser ...
Side note: Het kan zijn dat zelfs de weleda huidolie voor gevoelige huid kan irriteren, er zitten bij weleda toch meestal geurstoffen in, ook al zijn ze van natuurlijke aard. Ik heb zelf een hele gevoelige huid met eczeem en kan niet tegen weleda. Maar goed, anderen zweren erbij…

één maand geleden

Reactie op Lotte0212

De cetomacrogol zalf is niet verkrijgbaar bij de drogist, de cetomacrogol ...
Oh! Ik heb me dat verschil ook niet gerealiseerd! Goed dat je het zegt!😉

één maand geleden

Bij mijn eerste zoontje gebruikte wij badolie van inoli

één maand geleden

Reactie op lauraeva

Side note: Het kan zijn dat zelfs de weleda huidolie voor gevoelige huid ka ...
Oh echt? Niet eerder gezien of gehoord. Nooit problemen gehad met Weleda bij cliënten of thuis terwijl ik en mijn man beide een extreem gevoelige huid hebben. Ook bij onze kleine probleemloos gebruikt. Ik gebruik het al meer dan 20 jaar en dacht ook dat het puur geperste olie is van de plant zoals bij de Arnica of Calendula olie.

één maand geleden

Reactie op Lifelover1990

Oh echt? Niet eerder gezien of gehoord. Nooit problemen gehad met Weleda bi ...
Ja denk dat het meeste van weleda voor de gevoelige (baby)huid heel geschikt is hoor! Ik gebruik ook de calendula zalf voor rode billetjes. Maar er zitten producten tussen die net wat minder fijn zijn voor de gevoelige huid.

één maand geleden

Balneum

één maand geleden

Ons meisje had een extreem droge huid met heel veel velletjes. Zo zielig. We zijn gaan smeren met Incia zalf en binnen 2 weken had ze een stralend baby huidje! https://hemnature.com/collections/zwanger-baby-kind/products/incia-verzorgende-en-hydraterende-gel-voor-de-droge-huid PS voor het wassen gebruiken we Derma Eco Baby. Zonder troep. Maar nog belangrijker is de huid dus 2 tot 3x per dag insmeren met de zalf van Incia ✅

één maand geleden

Ik zou borstvoeding in het badje doen als je dat geeft. Geen zeep oid gebruiken. Verder niet te vaak en te warm badderen. En na het badderen insmeren met shea boter.