11 Reacties
15 dagen geleden
Reactie op Vlinder94
Hoi!! hier al vanaf 4 weken. Maar dat kwam ook omdat ze dat al goed kan. Ge ...
Geluidjes vind ik ook niet erg!
Hij begint meestal te zeuren en soms te huilen.
Als hij huilt troost ik hem maar als hij zeurt twijfel ik altijd heel erg of ik hem eruit moet halen of niet..
15 dagen geleden
Ik merk best snel dat hij moe aan het worden is, als hij dan gewoon om zich heen kijkt en ontspannen is, geen lucht hem dwars zit, leg ik hem neer. Daarna zit hij al gauw een beetje te vechten tegen z'n slaap en is die zo weg (niet voor lang helaas) maar goed hij slaapt wel😅. Als hij huilt laat ik hem liggen totdat ik merk dat z'n huil betekenis heeft en niet alleen zeurderig is. Soms valt hij namelijk daarna alsnog in slaap
15 dagen geleden
Mijn dochter is nu 7 weken en op aanraden van de lactatiekundige zijn we eergisteren met de Estivill methode begonnen (volgens het boekje Slaap kindje slaap). De borstvoeding loopt niet heel soepel, oa omdat ze zo moe is en daardoor frustratie bij het telkens opnieuw aanhappen om het te laten lukken. Ze heeft haar slaap dus echt nodig, vandaar de methode. De ene keer gaat het heel goed en valt ze na een beetje rommelen in slaap. De andere keer moet ze best huilen. En moet zeggen dat ik dat, nu ze nog zo jong is, heel erg lastig vind. Ben er nu verder over aan het lezen en zie veel moeders zeggen dat ze hun kindje wel wakker wegleggen, maar zodra het begint te huilen, dat ze toch troosten door op te pakken, in plaats van alleen maar even langs gaan zoals de methode dat zegt. Maar merk dat ik er zelf ook erg onzeker door wordt, omdat we nu dus én met het slapen én met de borstvoeding bezig zijn, wat allebei gewoon nog niet helemaal lukt. Dus ook wel erg benieuwd hoe anderen dat doen, nu ze nog zo jong zijn!
15 dagen geleden
Niet 😄 ik vind dat totaal niet realistisch (of wenselijk) op deze leeftijd. Bij mijn oudste heeft het 21 maanden geduurd voor we hem wakker weg konden leggen.
Je moet natuurlijk doen waar jij je als mama goed bij voelt. Maar weet in ieder geval dat het totaal nog niet moet!
15 dagen geleden
Mijn dochter is dinsdag 8 weken oud en ik heb het met 6 weken een aantal keren geprobeerd, ze raakte zo overstuur dat ik er weer mee ben gestopt. Ik wil het binnenkort opnieuw nog eens proberen met het ochtendslaapje maar als ze weer overstuur raakt stop ik direct. Het is mooi als het lukt maar ook helemaal prima als dat nog niet zo is. Ze is nog zo jong ik wil daarin echt niet teveel van haar verwachten.
15 dagen geleden
Reactie op siensmeets2
Geluidjes vind ik ook niet erg!
Hij begint meestal te zeuren en soms te hu ...
met zeuren zou ik laten liggen. Doe wat je gevoel zegt! het hoeft ook echt nog niet.. soms gaat het makkelijker rond de 3 maanden en soms pas nog later!! het komt sowieso goed. Hier merk ik dat ze het zelf prettiger vind om in bedje te slapen. Hier loopt een drukke dreumes rond dus is dr kamertje een stuk minder prikkels.
15 dagen geleden
Ons zoontje leg ik wel vaker wakker weg. Probeer te letten op zijn wakkertijd en als ik merk dat hij moe wordt leg ik hem weg. Soms valt hij makkelijk in slaap, de andere keer heeft hij iets meer hulp nodig.
Ik pak hem niet snel op, alleen als hij langer is aan het huilen. Als hij echt krijst/hard huilt pak ik hem natuurlijk wel gelijk op. Als hij aan het jammeren is leg ik altijd mijn hand op zijn borst en/of aai over zijn voorhoofd of wieg hem heen en weer indien mogelijk.
Vaak vind hij hierdoor de rust om in slaap te vallen 😊.
14 dagen geleden
Reactie op Mommytobe1008
Ons zoontje leg ik wel vaker wakker weg. Probeer te letten op zijn wakkerti ...
Dankjewel! Ik ga het eens proberen😊