15 Reacties

7 dagen geleden

Bij ons precies zo hoor. Wil vooral bij ons slapen. Kan niet wakker worden weggelegd. In de kinderwagen of auto kan hij wel in slaap vallen

7 dagen geleden

Hier zijn er dagen dat ze heel goed zelf inslaap kan komen, maar er zijn ook genoeg dagen dat ik haar eerst in slaap moet wiegen. Niet zelf inslaap kunnen vallenis op deze leeftijd heel normaal hoor😊 ik denk dat er meer babys zijn die niet wakker weggelegd kunnen worden dan dat er baby's zijn die dat wel kunnen. Laat je dus vooral niet onzeker maken want zij zijn de uitzondering, niet jij(:

7 dagen geleden

Hoi hoi, elk kind is anders dus niet onzeker zijn. Hier leggen wij zowel slapend als wakker weg. Gaat de ene keer beter dan de andere keer. Wel merk ik nu met de tweede dat ze soms even huilt als ik haar weg leg maar ik heb nkg een kind waar ik wat mee moet en zelf even brood of thee pakken of opruimen. Ze huilt dan even en heb gemerkt dat ze nu al een aantal keren even huilt, echt 2 minuten en dan stil is…. En nee ik ben geen voorstander van laten huilen enzovoort maar het gebeurt nu door omstandigheden en merk dus dat ze echt stil is al snel. Dan gewoon wakker ligt te kijken of in slaap valt. ( sws voordat onze kleinste in slaap valt overdag of ik haar nu vast heb of niet dan huilt ze even…. Nog een tip misschien in een deken of inbaker doek lekker strak doen en als ze dan slaapt op die manier weg leggen ?

7 dagen geleden

Heel herkenbaar! Mijn zoontje kan ik echt niet wakker of slapend wegleggen. Hij is morgen 11 weken en sliep vanaf week 4 eigenlijk bijna alleen in de draagzak. Heeel soms in de wagen als we lopen en nu ook soms aan de borst. Maar de laatste weken word hij zelfs dan steeds heel snel wakker.. hij word namelijk van elk geluidje of iets wakker. En ik heb nog n peuter rondlopen. 😅 Die trouwens nog slechter sliep en n enorme huilbaby was dus ik weet dat t nog erger kan. Maar merk nu wel dat hij steeds meer last van vermoeidheid krijgt en de oudste mist ook wat 1 op 1 aandacht. Maar wat ik ook probeer. Hem wegleggen lukt helaas nog niet. Hopelijk binnenkort. Wel altijd fijn om te lezen dat je niet de enigste bent. Om me heen vinden de meeste het maar gek dat t bij ons zo slecht gaat met slapen altijd. Mijn oudste is deze week 4 geworden en slaapt nog niet door. 😅

7 dagen geleden

Hier kan ik haar zowel niet wakker als slapend wegleggen. Alleen in de nacht lukt het Soms best lastig dat ze de hele dag op mij moet liggen, draagzak wil wel zolang ik in beweging blijf. De moonboon lukt gelukkig af en toe wel om in slaap te krijgen

7 dagen geleden

Kan hier ook pas sinds deze week en is nu 11+5. Daarvoor ook alleen ‘‘s nachts. Ik dacht ook dat het nooit zou lukken maar nu gaat het steeds beter

7 dagen geleden

Reactie op Minoesch96

Kan hier ook pas sinds deze week en is nu 11+5. Daarvoor ook alleen ‘‘s nac ...
Jij geeft me hoop, thanks!!

7 dagen geleden

Reactie op Minoesch96

Kan hier ook pas sinds deze week en is nu 11+5. Daarvoor ook alleen ‘‘s nac ...
Heb je wat anders gedaan of lukte het ineens? 🙈 Ik ben soms zo bang dat ik over een half jaar nog de hele dag met een baby op schoot zit haha 😂

7 dagen geleden

Reactie op dooortje

Heb je wat anders gedaan of lukte het ineens? 🙈 Ik ben soms zo bang dat i ...
Ja same!!

7 dagen geleden

Reactie op dooortje

Heb je wat anders gedaan of lukte het ineens? 🙈 Ik ben soms zo bang dat i ...
Nee niks!!! Ben er bij gaan zitten en “sssht” blijven zeggen. Wel echt dat hij bijna sliep. Ook ingebakerd en donkere slaapkamer en white noise knuffel aan. Daar doet hij zijn gezichtje tegenaan, heel fijn want dan blijft de speen ook zitten 😂

7 dagen geleden

Dank voor jullie reacties! Heb hem net weer sinds lange tijd voor een half uur slapend in bed kunnen leggen (na 3 mislukte pogingen). Wakker wegleggen zit er hier echt niet in en probeer dat nu te accepteren.

7 dagen geleden

Wat fijn om zoveel herkenning te lezen! Hier ook een tweede die moeilijk weg te leggen is. Wil al bijna nooit in de box liggen en graag bij mama of papa zijn maar dat kan gewoon niet altijd want hier loopt ook gewoon nog een dreumes rond. Wel probeer ik sinds vandaag te oefenen in ledikantje maar vanmorgen nog niet gelukt. Gelukkig gaan de nachten wel goed. Veeeel geduld de komende tijd

7 dagen geleden

Hier zoontje van 13 weken (wel 4 weken te vroeg geboren). Tot 2 weken terug echt hele goede slaper; overdag sliep hij makkelijk 1.5-2uur. Maar opeens werden het hazenslaapjes en wegleggen lukte echt niet. Sinds 3 dagen zijn we begonnen met slapen in het ledikantje op zijn eigen kamer en slaperig, maar wakker wegleggen (nachts nog wel in de wieg naast ons). De eerste dag dacht ik echt, hoe dan, dit gaat nooit lukken!! Maar nu op dag 3 al 4x 25 minuten zelf geslapen; daarna mag hij bij ons even verder slapen omdat het in het ledikantje dan ook echt klaar is. We willen het vooral een fijne plek houden om te slapen en blijven gewoon door oefenen in de hoop dat hij dan vanzelf langer gaat slapen.

7 dagen geleden

Reactie op Frea08

Hier zoontje van 13 weken (wel 4 weken te vroeg geboren). Tot 2 weken terug ...
Is dit niet de vier maanden slaapregressie? Die kan vrij intens zijn

7 dagen geleden

Reactie op Lilalo

Is dit niet de vier maanden slaapregressie? Die kan vrij intens zijn
Oh daar heb ik niet eens bij stil gestaan omdat hij nu pas 3 maanden is haha (voor het eerst mama dus alles is nieuw haha). Maar als ik het zo lees zou het zomaar kunnen, al moet ik zeggen dat hij nu opeens alweer ruim 2 uur ligt te slapen🤞