Hi, mijn dochter is nu ruim 7 weken. Sinds 5 weken hebben we een prettig ritme voor de borstvoedingen. Iedere 3 uur krijgt ze voeding. We beginnen sochtends om 7 uur.
Sinds het begin doet ze vrijwel geen dutjes in haar bedje of box overdag. Ze slaapt alleen op mij of in de wagen of draagzak. Ik wil nu meer gaan oefenen met dutjes in haar bedje, maar dat valt nog niet mee.
Nu lees ik dat een kindje van haar leeftijd een wakkertijd heeft van ongeveer 1 uur.
Moet dit uur aan een stuk zitten of telt opgeknipt in korte stukjes wakker ook?
Vandaag bijvoorbeeld drinkt ze om 7 uur, dan hou ik haar even omhoog en vervolgens brengen we haar grote zus naar de opvang. Dan slaapt ze bij mij een halfuurtje in de draagzak. Als we thuis koken wordt ze weer wakker. Dan is ze even wakker en valt ze uiteindelijk op mij in slaap. Daarna gingen we boodschappen doen, toen was ze even wakker maar uiteindelijk ook weer even geslapen in we wagen tot de volgende voeding.
Nu was ze dus alles bij elkaar denk ik een uurtje wakker, maar veel in losse momenten ipv een lang moment..
De shift daarna wilde ik proberen een uurtje aan een stuk haar wakker te houden, maar toen viel ze net na de voeding al in slaap.
Hoe gaan jullie hier mee om?
En reken je de wakkertijd aan een stuk, of is dat opgeknipt per shift?
Ze bedoelen 1 uur non stop wakker tussen slaapjes. Vaak is dit bij jonge babys ook iets tussen de 30 en 60 minuten. Dat wordt dus steeds langer. Mijn baby kan nu ongeveer een uur wakker blijven met 10 weken en moet erna weer naar bed.
Vind het altijd knap hoe sommige baby’s zoveel slapen 😯 Die van ons heeft vandaag misschien maar 2/3 uur echt geslapen tussen 9 uur ‘s ochtends en 10 uur in de avond, echt gek. Misschien valt ze tussendoor wel ff een paar minuten in slaap dat ik het niet doorheb. Maar soms is ze echt uren wakker. Zal wel door het 2e sprongetje komen