25 Reacties

18 dagen geleden

Mijn zoontje is precies zo. Krijg hem ook met moeite op de arm in slaap. Wakker wegleggen in bed kan ik helemaal vergeten. Ik ben blij als hij even wat slaapt pakt op mij, maar die tijd heb ik niet altijd omdat er nog een dreumes van 19 maanden rond rent hier… het is super vermoeiend maar ik had dit bij mijn dochter ook en het wordt echt beter maar sommige kindjes hebben die geborgenheid heel erg nodig. Ontzettend vermoeiend maar blijven oefenen met slapen en meer kan je denk ik nu even niet doen

18 dagen geleden

Baker je in? Als ik mazzel heb valt hij hierdoor wel sneller in slaap! Slaapt dan alsnog kort maar scheelt mij wel een uur in slaap wiegen

18 dagen geleden

Met mijn zoontje (nu 2,5 jr) heb ik dit ook gehad. Dit werd op den duur wel beter. Bij mijn dochter heb ik het nu direct anders gedaan. Ik baker haar in en zet white noise op, dit ben ik gaan doen toen zij 4 weekjes oud was (nu 8 weken). Dit werkt bij haar heel goed en kan gemakkelijk zelf in slaap vallen. Zonder inbakerdoek lukt haar niet, dan slaat ze zich wakker. Dit deed mijn zoontje ook, maar hem dus nooit ingebakerd …

18 dagen geleden

Reactie op Yanaaaa

Baker je in? Als ik mazzel heb valt hij hierdoor wel sneller in slaap! Slaa ...
Ja doe ik ook, maar ook zonder resultaat. Wordt het vanzelf beter?

18 dagen geleden

Zo herkenbaar mijn dochtertje is aankomende vrijdag 11 weken. en ben ook beetje wanhopig eerste 3 weken sliep ze zo goed sinds dien alleen maar bij mama op de armen en in bed. je komt nergens aan toe. Inbakeren geprobeert. een co sleeper geprobeert. maar nee mevrouw wil nergens anders slapen ook niet in de box of in een babynestje. ze wil echt alleen maar bij mama liggen. en als dat niet gebeurt begint ze met huilen en als het helemaaal lang duurt zet ze het op krijsen en wordt ze niet meer stil. Overdags heeft ze hazenslaapjes. waar door ze savonds over vermoeid is en vanaf 19:00 tot 1 uur snachts zo in een stuk kan huilen en krijsen en niet meer rustig wordt. Fles slaat ze dan ook over. Hier voor waren we door verwezen naar de kinderarts en huilpoli bij ons. Daar zijn we vorige week geweest. hebben we tips mee gekregen zo als inbakeren een babygym te gebruiken maar niks werkte. Hier staat nu aankomende dinsdag een dag opnamen gepland en gaan ze kijken op de kinderafdeling wat ze nu precies doet en waar het mis gaat. Want hier blijven ze zegen je moet der wakker weg leggen en ze moet zelf dan gaan slapen. 🍀🥺 en aangezien ik alweer aan het werk ben breekt het mij heel erg op.

18 dagen geleden

Heel herkenbaar. Mijn dochter is 8 weken het gaat exact zo bij mij. Ze wil alleen op mij, of in mijn armen slapen. Ik heb me er inmiddels aan toegegeven dat het zo gaat deze periode en ik draag haar tegenwoordig in een draagdoek. Het is vermoeiend, maar voor mij een goede oplossing want mentaal voel je je er ook niet beter op als alles blijft liggen.

18 dagen geleden

Onze zoon heeft dit ook. Wij hebben nu een automatische wieger. In slaap wiegen en dan daarin wegleggen zodat het wiegen doorgaan alleen niet door ons maar de stoel. Wij hebben er een van Luvion, werkt goed!

18 dagen geleden

Reactie op Fenntje

Onze zoon heeft dit ook. Wij hebben nu een automatische wieger. In slaap w ...
Deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/luvion-babyswing-elektrische-babyschommel-automatische-wipstoel-voor-je-baby-uitneembare-wasbare-wipstoelhoes/9300000159413893/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-143652259372-S-1678369945371-9300000159413893&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxKy5BhBbEiwAYiW--2GHQmNwFKMuCfs9Os4-RyvIR0D0o5UGyhvy_OCqH0Azx-xhEpHf8BoCC_0QAvD_BwE

18 dagen geleden

In de wandelwagen? Als mijn dochter niet wil slapen ga ik een stukje met haar lopen in de wagen en parkeer ik haar daarna lekker binnen. Dat werkt soms goed. Succes!🤞🏻

18 dagen geleden

Reactie op amanda&menno

Zo herkenbaar mijn dochtertje is aankomende vrijdag 11 weken. en ben ook be ...
Vreemd advies hebben ze gegeven. Wakker wegleggen is helemaal niet logisch en werkt nog niet bij een jonge baby. Ze willen na 9 maanden in de baarmoeder graag bij de moeder zijn.. Dat is de natuur. Het beste is accepteren. Hoort ook bij sprong 2. Hier nu ook onze dochter met 7+2. Dan maar het huishouden op een laag pitje 😊

18 dagen geleden

Reactie op JelineB

Vreemd advies hebben ze gegeven. Wakker wegleggen is helemaal niet logisch ...
Ja als ik der niet in slaapwieg dan slaapt ze helemaal niet🙊 hier huishouden ook op laag pitje. Maar deze mama is ook al weer een week aan het werk en breekt mij wel als ik dan hoor dat ze zoveel gehuild heeft als ik er niet ben. ze huilt sowieso savonds meer dan overdags maar als moeder krijg je der vaak wel rustig ook niet altijd als ze echt over vermoeid zijn.

18 dagen geleden

Misschien het slechtste advies ooit maar heb je de stofzuiger geprobeerd 😂😅

18 dagen geleden

Ik lees mee. Herken alles.

18 dagen geleden

Hier zelfde hoor maar als hij slaapt is t vaak met stofzuiger😅 of in de wagen. Of op mij

18 dagen geleden

Zo herkenbaar, ik heb helaas geen tips

18 dagen geleden

Hier is het hetzelfde maar ik vind het heel normaal en ervaar het niet als een probleem? Hij zit de hele dag in de draagzak of bij mij op de bank als mijn peuter naar de opvang is. Zodra ik hem weg leg wordt hij wakker, ook omdat z’n lijfje dan begint te rommelen. Ook ‘s nachts slapen we samen. Denk dat het ook met je verwachtingen te maken heeft? Het wordt echt vanzelf beter maar ze zijn nog zo klein en hebben het lichaam van een ander nodig om te overleven (letterlijk).

18 dagen geleden

Heel herkenbaar! Overdag slaapt mijn dochter van 7 weken alleen op mij of tijdens een wandeling in de wagen. Soms blijft ze dan nog even liggen als we terug zijn, maar meestal is ze direct wakker. Wat ik nu doe: iedere ochtend en middag een uur wandelen. Dan time ik het zo dat als ik thuis kom dat het voedingsmoment bijna is. Dan slaapt ze in iedergeval een uurtje goed en kom ik aan wat beweging toe. De rest van de momenten zitten we samen op de bank. Soms lukt wegleggen in de box op haar buikje nog wel. Misschien dat je dat nog kunt proberen? En verder de dutjes in bedje blijven aanbieden en je kindje ook laten wennen aan het bedje. Ik leg haar er nu bijvoorbeeld even in als ik de was snel ophang of mezelf aankleed. Dan huilt ze vaak, maar went ze hopelijk wel wat aan de plek. Daarnaast probeer ik iedere dag 1 keer het dutje in bed. Tot op heden geen succes.. Maar goede hoop dat dit binnen nu en 4 weken wel lukt. De eerste 5 weken sliep ze snachts ook niet in de co-sleeper en van de een op de andere dag deed ze dat.

18 dagen geleden

Hier ook. De ene dag kan ik het beter hebben dan de andere. Om het te kunnen handelen probeer ik elke dag dezelfde routine aan te houden. De hele ochtend zit ik met haar op de bank, voeden en slapen. Rond 12u gaat ze in de kinderwagen en doen we een wandeling, dat kan ze gelukkig nu sinds twee weken zonder overstuur te worden. Eenmaal thuis weer voeden en een dutje in mijn armen. Dan gaat ze in de draagzak en valt ze meestal weer in slaap. Dan probeer ik wat in het huishouden te doen of eten te koken. Na een uurtje wordt ze wakker, onrustig, en dan weer naar de bank samen. Dan zit ik weer 'vast' van ongv 16u-22u. Mijn man warmt het eten op en ik eet met haar liggend op mij, meestal slapend. Door om 22u een flesje in haar bedje te geven lukt het om haar daar in slaap te laten vallen. Dan wordt ze meestal wakker om 2u. Het lukt dan niet meer om haar in eigen bedje te krijgen. Dus dan komt ze naast mij slapen. Op de dagen dat ik het slecht trek troost ik mezelf door te bedenken dat het tijdelijk is.. 'Even' 2-3 maanden volhouden.

18 dagen geleden

Dag Pientertje, dit is inderdaad vrij normaal baby gedrag en wordt vanzelf beter. Mijn zoontje van bijna 7 weken oud doet hetzelfde. Kwestie van accepteren en het zo makkelijk mogelijk maken voor jezelf. Ik gebruik de draagdoek veel, zo heb ik toch mijn handen vrij en kan ik wat klusjes doen in huis, eten voorbereiden, etc. Wellicht ook een idee voor jou om deze periode goed door te komen? Bijkomend voordeel is dat ze in de draagdoek over het algemeen ook zonder al te veel moeite slapen. Door jouw bewegingen worden ze namelijk al gewiegd :)

18 dagen geleden

En helpt het mss als je haar in haar bedje legt en dan boven nog even wat dingetjes gaat doen? Dan hoort ze wel dat je in de buurt ben. Helpt bij de mijne nog weleens 😉