25 Reacties

18 dagen geleden

Hier precies hetzelfde. Mijn dochter is 8 weken. Ik begrijp ook dat ze zich veilig bij je voelen en het nodig hebben. Ik heb nog 2 kinderen van 6 en 3 jaar en kan soms niet anders dan haar even weg leggen en laten huilen als ik nodig ben voor de andere 2. Het wegleggen lukt beter bij een 3e kindje dan bij de 1e. Je wordt zelf wat makkelijker. En soms leg ik haar ook even weg als ze maar blijft huilen en ik er niet meer tegen kan. Dan doe ik even iets in rust. Wat hier werkt is af en toe de Mamaroo (elektrische wipstoel). Rijden in de auto of in het maxicosi zitje met de kinderwagen. En met stofzuigen is ze ook altijd stil. Je doet het goed😊❤️ hou vol...

18 dagen geleden

Ik ben best een koppige moeder😅 ik vertik het dat mijn baby bij mij slaapt, hij moet gwn in de wieg van mij vanaf het moment dat die is geboren. Ik heb daarom nooit gebruik gemaakt van een draagzak, bij alle 3 kinderen van mij niet. Natuurlijk knuffelen we veel in de wakkertijd. Maar slapen moet van mij in de wieg🙈🙉 Zijn wakker tijd is ook echt heel weinig, half uurtje, max 45 min. Bijna 6 weken is hij. Tijdens de sprongetjes is het wel wat lastiger merk ik, ik heb 1 dag de hele dag naast zijn wieg gezeten, maar als er geen sprongetje is lukt het hem de hele dag in de wieg te slapen. Wat hier werkt , mijn beste aanschaf, de mamaroo sleep🩵 Dat is een elektrische wieg (geen wipstoel) Via mobiel kan ik het ook besturen, wiegen en white noise aan zetten. Wat ook goed werkt hier, is soms de white noise even keihard aan te zetten. Niet op alle white noise apparaten kan dat, ik heb er 4 stuks, maar alleen 1 van die kan echt kei hard aan. Dan wordt mijn baby meteen stil en valt die makkelijker in slaap. Zachtere white noise werkt dan niet. Als die slaapt, dan doe ik de white noise wat zachter.. En als laatste optie als dat allemaal niet werkt hier, is de speen in zijn mond vast blijven houden tot die in slaap valt in zijn wieg. Voornamelijk alleen tijdens de sprongetjes en regeldagen nodig. Want als er geen sprongetje is slaapt die makkelijker in zijn wieg😅

17 dagen geleden

Hier lukte het met de oudste ook nooit. Nu met onze tweede merk ik dat zij moeite heeft met slapen overdag in de drukte. Dus leg ik haar inderdaad sinds vorige week minimaal 2 keer per dag even boven. Aangezien haar dag-nachtritme al goed is verduister ik de kamer en leg haar lekker in haar inbakerslaapzakje en onder de deken. Dan slaapt ze zomaar ineens lang door. Soms heeft ze even haar speentje nodig. Ook merk ik dat ik het bij de tweede nu makkelijker vind om haar soms even een paar minuutjes te laten huilen en dan eventueel nog een keer de speen. Soms hebben ze het ook echt even nodig om te huilen om in slaap te kunnen vallen. Is ook eventjes gewoon alles eruit gooien van de prikkels die ze moeten verwerken.

17 dagen geleden

Bij ons slaapt ze snachts in de cosleeper en overdag in de box. Of ligt ze lekker wakker te zijn en te kijken in de elektrische wipstoel. Ze slaapt overdag het lekkerst met gerommel om haar heen. Dus dan maar zo..heb dan wel tijd om even wat te koken, schoon te maken of op te ruimen