30 Reacties

vorig jaar

Dat klopt wel hoor. In je 7e maand is dus nog geen volledige 7 maanden. Het is nog zo'n 2.5 maand tot je gaat bevallen. Ik heb zelf een handige app die menstruatie kalender heet (roze icoontje met een vrouw erop). Deze kan je ook omzetten naar een zwangerschapskalender. Dan zie je precies het aantal weken etc. Erg handig!

vorig jaar

Hier kun je zien wat ik bedoel. Is wel een handige app! Voor zowel je menstruatie als tijdens de zwangerschap.

vorig jaar

Ik kijk altijd hier haha 😂

vorig jaar

Reactie op Myr123

Hier kun je zien wat ik bedoel. Is wel een handige app! Voor zowel je menst ...
Dankje! :) ik gebruik altijd de Flo app, maar die geeft dan alleen weken aan

vorig jaar

Reactie op xnouk

Ahh! Maar dan ben je toch met 31 weken 7 maanden zwanger? :-) Je zegt toch ook, terwijl je kindje van 0-12 maanden leeft, pas na die 12 maanden dat ze 1 jaar is? 😆 Dan zit ze in haar eerste levensjaar, maar ze is pas 1 na 12 maanden?

vorig jaar

Reactie op Myr123

Dat klopt wel hoor. In je 7e maand is dus nog geen volledige 7 maanden. Het ...
Ja precies! Dus nu zo’n 6,5 maand en met 31 weken 7 maanden zwanger?

vorig jaar

Reactie op Mies1235

Ja precies! Dus nu zo’n 6,5 maand en met 31 weken 7 maanden zwanger?
Klopt! Voor mij is 31 weken op 12 juli en ik ben uitgerekend op 13 september. Dus dat klopt dan. Dat het niet exact de 13e van de maand is komt inderdaad omdat niet elke maand hetzelfde aantal dagen heeft. ☺️

vorig jaar

Reactie op xnouk

Ik vind het ook maar raar waarom kunnen we niet gewoon zeggen dat we 10 maanden zwanger zijn dan klopt het voor mij meer haha. Maar ik gebruik nu ook deze berekening. Maar als ik zeg dat ik 7 maanden zwanger ben verwachtte mensen dat ik over 2 maanden moet bevallen dus vind het maar ingewikkeld haha. Nu ben ik morgen 31 weken dus is het eindelijk wel echt waar

vorig jaar

Je bent ook in de zevende maand, net zoals een baby in z'n eerste levensjaar is ook al is ie nog niet 1 jaar oud. 😊 Ik vind het ook overigens altijd verwarrend als mensen vragen hoeveel maanden ik zwanger ben want ik reken zelf altijd in weken. En los het dan precies zo op zoals jij... Uitgaan van de uitgerekende datum en terugtellen. Is niet helemaal precies maar goed genoeg, mensen willen toch alleen maar een idee hebben van hoe ver je ongeveer bent. Artsen, voor wie de precieze termijn belangrijker is, zullen naar de weken vragen.

vorig jaar

In Duitsland doen ze dit trouwens ook met de weken. Als je 4+1 bent, zit je in de vijfde Schwangerschaftswoche. Daar kon ik niet aan wennen 😅 ik dacht dan altijd: nee, ik ben 4 weken en een beetje. Maar het principe is natuurlijk hetzelfde.

vorig jaar

Reactie op LienSV

Ik vind het ook maar raar waarom kunnen we niet gewoon zeggen dat we 10 maa ...
Jaa ik snap het ook niet helemaal haha. Je bent op deze manier van begin tot einde 10 maanden zwanger. Maar als je 1 wordt, dan ga je eigenlijk al je 2e levensjaar in. Je viert dat je het jaar hebt voltooid.

vorig jaar

Reactie op LienSV

Ik vind het ook maar raar waarom kunnen we niet gewoon zeggen dat we 10 maa ...
Precies dat denk ik ook! 😄 want ik reken dan ook altijd: 31 weken / 4 = 7,75 dus eigenlijk al bijna 8 maanden toch?! En 40/4=10 maanden zwanger Snap er echt niks van

vorig jaar

Reactie op sunflowerlily

Precies dat denk ik ook! 😄 want ik reken dan ook altijd: 31 weken / 4 = 7, ...
Maar een maand is niet 4 weken. Er zit tussen je laatste menstruatie en de uitgerekende datum ongeveer 9 maanden en een week. Daarom rekent het ook zo onhandig.

vorig jaar

Reactie op sunflowerlily

Precies dat denk ik ook! 😄 want ik reken dan ook altijd: 31 weken / 4 = 7, ...
Dat klopt niet. Je kan het niet precies door 4 delen. Als je 4 weken rekent is dat 28 dagen, maar een maand duurt gemiddeld een paar dagen langer dan dat. Dus je deelt het door ongeveer 4,4. Dan kom je uit rond 7 maanden.

vorig jaar

Precies dit!! Ik hou gewoon de weken bij en per de 21e van elke maand zeg ik dat ik X maanden zwanger ben (21/8 uitgerekend, dus op 21 juli zeg ik dan 8 maanden, nu sinds 21 juni zeg ik 7 maanden). Erg verwarrend idd🤣

vorig jaar

Je bent nu 6,5 maand zwanger en zit dus in je 7e maand van de zwangerschap. Zodra je 7 maanden bent (18 juli)ga je de 8e maand van je zwangerschap in. Zodra je 8 maanden bent (18 augustus) ga je de 9e maand in voor jou dus op 18 september ben je 9 maanden zwanger. Ik hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft.

vorig jaar

Je bent in ieder geval niet 10 maanden zwanger zoals sommige denken. Dat is nog altijd rond de 9 maanden (max 9.5 maanden als de kleine besluit tot 42 weken te blijven zitten 😋).

vorig jaar

Reactie op Melaniem93

Je bent nu 6,5 maand zwanger en zit dus in je 7e maand van de zwangerschap. ...
Ja precies! Thanks :). Dan zit ik niet verkeerd te rekenen 🤭

vorig jaar

Deze is weer anders dan een eerder schema wat hier is geplaatst, blijkbaar is het nog niet zo makkelijk 😝. Ik ben ook altijd in de war qua maanden..

vorig jaar

Het klopt hoe dan ook niet, want ze rekenen je zwangerschap vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en dan ben je nog niet eens zwanger. Daar kreeg ik juist error van😂