27 Reacties

16 dagen geleden

Bij mijn oudste wel gedaan (eerste 3 maanden met hydrofielen en toen met Huda's en overbroekje) Was eerst ook groot fan, maar niet meer toen hij groter werd helaas. Veel uitslag en echt een vies gedoe met ontlasting. De boel verkocht en overgestapt op wegwerp. Nu voor onze baby ook wegwerp, en ik vind het zoveel makkelijker... Het is alleen wel echt veel afval, maar dat neem ik nu voor lief. Ik hoop dat het jou beter blijft bevallen!

16 dagen geleden

Ja, wij 🙋🏼‍♀️ Ook enorm fan! Na kraamweek mee begonnen, toen nog een groot pakketje om z’n kleine billetjes, maar hij groeit erin haha. Wij hebben een tweedelig systeem van de Billenboetiek, totsbots en popolini binnenbroekjes, maar die van totsbots vinden we fijner (nemen meer op en blijven mooier in de was). Overbroekjes van Popolini en Breberky, maar die laatste vinden we minder fijn omdat de fleecerandjes vochtig kunnen worden. In de nacht gebruiken we een wolbroekje en extra booster en hoeven we niet meer te verschonen in de nacht (hij plast dan alleen). Ook fan van wasbare billendoekjes (cheeky wipes), maakt veel makkelijker schoon dan die wegwerpdingen waarmee alles vooral verplaatst. Wij gaan volgende week een paar dagen weg en hebben dan helaas geen wasmachine, waardoor we ook wegwerp mee gaan nemen (wel wasbaar voor de nacht), ben heel benieuwd hoe we dat gaan vinden!

16 dagen geleden

Hier ook en heel tevreden! Enige ongelukje tot nu toe was toen meneer besloot te poepen in de 5 seconden dat er nét geen basisluier en alleen een overbroekje onder hem lag 😂. Er is trouwens ook een algemeen topic over wasbare luiers: https://community.24baby.nl/forum/baby/wasbare-luiers-algemeen-topic-deel-7-Yok2MYM?utm_source=24Baby&utm_medium=app. Heel handig voor vragen en tips.

16 dagen geleden

Hier ook in wasbaar! Newborn met Elskbar aio (die printjes!!), anavy voorgevormd en prefold met blumchen, seedling en rumparooz en huda overbroekjes. We stappen nu langzaam over naar one size en daarvoor hebben we SIO’s van econaps en boho and bear en huda voorgevormd met huda, mother ease air flow en boho and bear overbroekjes. Waarschijnlijk haal ik qua overbroekjes nog een paar erbij van mother ease. Zo fijn en lekker dun!

16 dagen geleden

Ohja! Wasbare billendoekjes hebben we ook! Iemand op vinted maakte ze en ze zijn super fijn. Gewoon een plantenspuit met wat water bij de commode en je krijgt alles mooi schoon. Zoooo veel fijner en sneller ook met poepluiers. Wegwerp doekjes vind ik wat dat betreft echt he-le-maal niks

16 dagen geleden

Wij hebben ze ook aangeschaft, maar na steeds opnieuw proberen blijft het zo vaak doorlekken.. Ik snap niet wat we verkeerd doen.. Ook via de billenboetiek. Ik was juist zo enthousiast geworden na de webinar, maar zijn nu weer helemaal over op wegwerp 🥲. Eeuwig zonde, want we willen het eigenlijk graag.

16 dagen geleden

Reactie op Haes2024

Wij hebben ze ook aangeschaft, maar na steeds opnieuw proberen blijft het z ...
Welke luiers en overbroekjes gebruik je? De Breberky overbroekjes luisteren nauw met omdoen vinden wij, je moet echt zorgen dat het binnenbroekje nergens ook maar een beetje uitsteekt en dat de binnenste lekgoot helemaal omsloten is door het fleece (dus mag ook niet uitsteken). Anders idd snel doorlekken. Met de Popolini overbroekjes nooit last van. Ik was toevallig net even bij de Billenboetiek om onze maat 2 luiers en overbroekjes om te wisselen, en ze gaven aan dat je bij vragen altijd laagdrempelig mag appen. Misschien handig om te doen?

16 dagen geleden

Reactie op Haes2024

Wij hebben ze ook aangeschaft, maar na steeds opnieuw proberen blijft het z ...
Ooh wat zonde! Welke luiers heb je? Welk merk? Misschien iemand even mee laten kijken of ze wel goed zitten?

15 dagen geleden

Reactie op AFH7

Welke luiers en overbroekjes gebruik je? De Breberky overbroekjes luisteren ...
Inderdaad de Breberky overbroekjes! Zoals je zegt het idee dat het die fleece randjes het probleem zijn. Toevallig heb ik ze vandaag een mailtje gestuurd, maar appen is misschien sneller. Thanks! Ik ga eens kijken voor overbroekjes zonder dat fleece.

15 dagen geleden

Reactie op asil122

Ooh wat zonde! Welke luiers heb je? Welk merk? Misschien iemand even mee la ...
Breberky overbroekjes!

15 dagen geleden

Reactie op Haes2024

Breberky overbroekjes!
Fleecerandjes kunnen inderdaad wat lekgevoeliger zijn. Zelf bewust niet voor gekozen. Hopelijk het met ruilen!

15 dagen geleden

Wij hebben dit pakket: https://kaatjekatoen.nl/product/kant-klaartje/ en zijn daar ook echt heel blij mee. Toen we 2 nachtjes op vakantie waren ook wegwerp gedaan voor het gemak, en omdat we toch nog een pak luiers in huis hadden. Wasbare billendoekjes vind ik ook helemaal top. We hebben nog nauwelijks luier-uitslag, geen spuitluiers gehad en nog maar 1x was ze een klein beetje doorgelekt omdat we te lang hadden gewacht met verschonen. Ik ben echt helemaal fan!

15 dagen geleden

Reactie op AFH7

Ja, wij 🙋🏼‍♀️ Ook enorm fan! Na kraamweek mee begonnen, toen nog een groo ...
Welke wolbroekjes hebben jullie?

15 dagen geleden

Reactie op vbtk-jans

Welke wolbroekjes hebben jullie?
Eentje van Disana en eentje van Popolini (zo’n gestreepte). Kan de ene aan als de andere gewassen/gelanoliseerd moet worden. Werkt verrassend goed en staat eigenlijk ook heel schattig haha

15 dagen geleden

Reactie op Haes2024

Inderdaad de Breberky overbroekjes! Zoals je zegt het idee dat het die flee ...
Ze reageren ook wel snel op de mail. Ik heb die van maat 2 allemaal geruild voor zonder fleece, vindt ze echt niks. Als je ze heel secuur omdoet en tijdig verschoont, gaat het wel goed hoor. Maar je moet extra opletten.

15 dagen geleden

Reactie op AFH7

Eentje van Disana en eentje van Popolini (zo’n gestreepte). Kan de ene aan ...
Oh fijn om te weten! Heb je nog voorkeur voor een van beide merken? En is dat lanoliseren ook goed te doen? Klinkt als gedoe...

15 dagen geleden

Wij gebruiken nu al 22 maanden pocket luiers, en vinden het veel fijner dan wegwerp. Nu met 2 kinderen in de luiers is het wel erg veel was, maar hopelijk is de oudste binnenkort zindelijk 😂

15 dagen geleden

Reactie op vbtk-jans

Oh fijn om te weten! Heb je nog voorkeur voor een van beide merken? En is d ...
We gebruiken nog niet zo lang een wolbroekje, want is pas sinds 2 weken ofzo dat we niet meer verschonen in de nacht en dus deze combi hebben. Dus kan nog niet echt zeggen of de ene fijner is dan de andere, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. Lanoliseren valt wel mee, de handeling zelf is zo gedaan, maar het moet een aantal uren weken en dat 3x achter elkaar. Dus het kost vooral tijd, ook voordat het broekje weer droog is. Dus 2 is wel aan te raden!

14 dagen geleden

Wij gebruiken al bijna 2 jaar wasbare luiers. Tweedelig, totsbots met overbroekjes van mother ease airflow. Heel fijn! Geen lekkages, altijd luiers bij de hand en weinig afval🤩

MOD

14 dagen geleden

Inmiddels 2 jaar ervaring met wasbaar, peuter en newborn zitten er nu allebei in 🥰 wij hebben een newborn set van de billenboetiek en heel blij met de keuze destijds, daardoor kunnen beiden kinderen gewoon in wasbaar nu zonder extra aanschaf. We hebben alleen wat wolbroekjes extra in klein maatje bijgehaald omdat onze oudste daar wat later in ging maar nu in de nachten ook voor onze newborn en werkt perfect. We waren alleen niet fan van de breberky overbroekjes en nu wederom niet, fleece lekt helaas snel door (vorige keer ook dus ligt niet aan bouw kindje). Popolini overbroekje all time favoriet! Enige ‘zorg’ nu, onze baby groeit erg hard, sneller dan de oudste en die was met 5 maanden uit de newborn maat.. dus verwacht dat zij er nog sneller uit groeit. daarnaast de oudste ook steeds krapper in de one size. Liefste schaf ik niet nog een maat 3 aan zeker als ze wellicht straks wel ineens vlot zindelijk is. Dus nog even aankijken wat we daar mee gaan doen. Tweedehands kan ik die maat amper vinden.