16 Reacties

11 maanden geleden
Ik gebruik neutral wasmiddel, omdat het zacht is voor de gevoelige babyhuid. Mijn partner en ik zijn beide erg gevoelig op de huid en allergisch voor zwitsal. Geeft enorme uitslag en jeuk. Ik denk dat het per kind verschilt wat je kan gebruiken.

11 maanden geleden
Mijn zoontje had eczeem, heb nog lang met neutrale wasmiddelen moeten wassen.
Persoonlijk vind ik de geur van robijn altijd best overheersend. Wel lekker hoor haha, maar voor een baby echt te.

11 maanden geleden
Ik zou niets nemen met een heel sterke geur voor de baby of jezelf (qua wasmiddel maar ook body lotion, parfum, etc). Baby's moeten vooral hun ouders kunnen ruiken in het begin.
Daarnaast is er natuurlijk een verhoogd risico op een reactie van de huid bij wasmiddel met parfum.

10 maanden geleden
Reactie op Mommytobe1008
Mijn zoontje had eczeem, heb nog lang met neutrale wasmiddelen moeten wasse ...
....ik heb allergische ASTMA en kennelijk een neusje voor wasverzachter. Een kennis komt altijd binnen met een walm Robijn. Op een dag een andere geur; goh was de Robijn op? Ja klopt, ik heb wat anders gebruikt 😅. Ik vind het persoonlijk ook te veel van het goede als je het kan ruiken zonder echt aan de was te ruiken.

10 maanden geleden
Incia, Attitude, je hebt veel merken die wassen met een licht geurtje zodat het fris ruikt maar waar geen synthetische geurstoffen in zijn toegevoegd. Dit kan en voor eczeem zorgen en het is niet goed om de baby de hele dag in een parfum geur te hangen, zij moeten hun ouders kunnen ruiken. Daarnaast weet je ook niet of de baby het prettig vindt. Zelf kan ik bijv slecht tegen parfum, ik gebruik af en toe wat parfum maar van anderen slaat het bijna altijd aan op mn keel. Geen fijn idee vind ik als mijn baby datzelfde zou hebben en ik alles om hem heen gewassen heb met extreme geuren.

10 maanden geleden
Tijdens ons kraamzorg intake gesprek raadde ze ons aan om te starten met Wasmiddel zonder parfum en alles. Maakte niet uit waarvan of welk merk. Omdat t baby huidje week en dun is. Daarna langzaam opbouwen naar je eigen Wasmiddel. Omdat mijn man allergisch is voor wasverzachter en als kind een erg gevoelige huid had, voelt het voor ons goed deze tip te volgen. Ik vermoed dat vast niet alle baby's erop reageren. Ik probeer alle tips mee te nemen en logisch na te denken voor onze situatie.