18 Reacties

15 dagen geleden

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet :) je kindje is nog zijn ritme aan het vinden. Kun je de luier voor de borstvoeding doen? Of poept hij nog tijdens de voeding?

15 dagen geleden

Misschien verborgen reflux? Of het geborgen gevoel kwijt zijn als ze op haar rug alleen ligt? Dit heeft onze dochter namelijk. Kan bijna niet op haar rug liggen, anders schrikt ze heel snel weer wakker, door reflux. Overdag slaapt ze daarom ook altijd op haar buik, dan kunnen wij haar in de gaten houden.

15 dagen geleden

Reactie op L1310

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet :) je kindje is nog zijn ritme aan h ...
Hij poept meestal tijdens de voeding. Helaas. Maar zelfs als ik niet wissel, dan lijkt hij gewoon klaar wakker. Hij ligt nu ook naast me the irish dance te doen.

15 dagen geleden

Reactie op from1997

Misschien verborgen reflux? Of het geborgen gevoel kwijt zijn als ze op haa ...
Hij heeft hier geen last van. Ik laat hem ook altijd boeren en houdt hem recht op. Overdag slaapt hij redelijk, maar op sommige dagen ook naar mijn gevoel veelste weinig.

15 dagen geleden

Reactie op blessing1

Hij poept meestal tijdens de voeding. Helaas. Maar zelfs als ik niet wissel ...
De mijne was gisteren wakker van 19:00 tot 00:30, lag een beetje met mij te kletsen en rond te kijken. Toen dacht ik ook: Hallo, jij bent 2 maanden, ga eens slapen of zo 😅Maar hij was gewoon tevreden en blij dus ik vind het best.

15 dagen geleden

Reactie op L1310

De mijne was gisteren wakker van 19:00 tot 00:30, lag een beetje met mij te ...
Viel hij toen zelf in slaap of moest je hem alsnog in slaap sussen?

15 dagen geleden

Inmiddels 02.25 hele straat by elkaar geschreeuwd en slaapt nog steeds niet

15 dagen geleden

Wellicht doe je het al maar ik ben sinds 2 weken echt gaan focussen op de wakkertijden. Ik gebruik dan ook de app HappyBaby en sinds ik dit gebruik slaapt onze kleine overdag veel beter en pakt hij de nachten ook goed door. Verder geven wij wel de fles daar zit natuurlijk wel iets meer structuur in dan als je borstvoeding geeft. Maar onze kleine vent gaf niet goed aan dat hij moe was en kon zo tussen twee voedingen door wakker zijn. Sinds ik dus met de wakker tijden werk is dit niet meer voor gevallen. Daarnaast laat ik veel dutjes gebeuren in zijn bedje in een donkere rustige kamer ik merk dat hij hierdoor ook geen hazenslaapjes meer doet dit deed hij eerst namelijk wel. En een tip: telkens de zelfde handeling met dutjes en slapen, de rust gaan ze toch heel goed op. Het is vooral testen wat voor jullie werkt. Wij gebruiken voor het slapen een susser playlist via spotify (ik hou dit soms niet vol) Hopelijk heb je hier wat aan en gaat het snel beter! You can do it mom! En je doet het heel goed ❤️

15 dagen geleden

Reactie op missteyy

Wellicht doe je het al maar ik ben sinds 2 weken echt gaan focussen op de w ...
Stel de wakkertijd is om en de kleine valt niet in slaap?? En heb je link voor playlist wat fijn. Bedankt

15 dagen geleden

Misschien slaapt hij over dag te veel? Mijn dochter is 8 weken en wij hebben ongeveer 2 weken een soort van slaap/ voed ritme en ik heb echt een ander en relaxtere baby….ze was zo onrustig ik had de pepti al klaar staan. Dat hoefde gelukkig niet

15 dagen geleden

Reactie op Rosalindem

Stel de wakkertijd is om en de kleine valt niet in slaap?? En heb je link v ...
Dan heb je dus kans dat de kleine over zijn moeheid heen is waardoor hij dus moeilijker in slaap komt. Meestal kijk ik na 60 min van zijn wakker zijn of die gaat gapen of geen aandacht meer heeft (staren naar 1 punt maar op een verveelde manier) soms zien zijn ogen er duf uit en als ik dit zie dan neem ik hem dus mee en trek ik zijn slaapzakje aan en dan ga ik hem wiegen in het donker. https://open.spotify.com/playlist/5lsX2Eon5siX2RpQxfqoAf?si=8rViFDLKSSiBYJ50AIH2Kw&pi=u-KtI0c0bBTa2W Deze gebruik ik je kan kijken of dit werkt maar wellicht gaat jouw kleintje beter op witte ruis . Kwestie van uitproberen. Wakkertijden rond deze leeftijd is 60 min tot 1,5 uur maar sommige kindjes zouden ook korter of langer wakker kunnen zijn. Goed kijken of je tekenen van vermoeidheid ziet en daarnaast proberen in dat korte uurtje lekker te tummy time en te spelen, zo wordt hij bij mij ook wel moe

15 dagen geleden

Maak je hem om 20.00 ook echt wakker voor een voeding of komt hij zelf?

15 dagen geleden

Ten eerste wil ik zeggen: je doet niks verkeerd. Jij doet wat jij denkt wat het beste is voor je kleintje, het zijn geen robots. Hoe slaapt ze overdag? Ik las hier al het een en ander over wakkertijden. Dit hou ik sinds 2 weken ook bij. Volgens de 'richtlijnen' zou ons meisje nu zo'n anderhalfuur wakker kunnen zijn, maar hier komt ze niet aan. Vooral 's ochtends (ze krijgt om 7.00 de fles) redt ze het amper tot 8.00 a 8.15. Dus ik leg haar nu rond 8.15 weer boven in haar eigen kamertje. Eerst deed ik dit met de gordijnen open, maar dan duurde het heel lang voor ze ging slapen. Nu doe ik de gordijnen dicht en slaapt ze binnen 5 a 10 minuten als we geluk hebben. De ene keer gaat het beter dan de andere keer, maar gisterochtend heeft ze 2.5 uur geslapen(!). Ze heeft daar geen prikkels, dus ik vind het fijn dat ze dan ook echt in de rust is. Na de fles van 11.00 doe ik haar ook rond 12.30 boven in bed. Dit slaapje is vaak wat korter (30 a 60 minuten). Vaak neem ik haar daarna even bij me of laat ik haar even spelen in de box. Zo is het hoe wij het ongeveer doen (als we thuis zijn). Wellicht kun jij je ook verdiepen in de wakkertijden van je kindje en hier (vooral ook overdag) mee aan de slag gaan. Ik hoop voor je dat er dan wat winst te behalen is. Want gebroken nachten kunnen ook komen door te weinig slaap overdag heb ik gelezen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe(veel) je kleintje overdag slaapt. Succes ❤️

15 dagen geleden

Reactie op Jenna02

Maak je hem om 20.00 ook echt wakker voor een voeding of komt hij zelf?
Hij komt van zelf

15 dagen geleden

Reactie op Cosiness

Ten eerste wil ik zeggen: je doet niks verkeerd. Jij doet wat jij denkt wat ...
Super bedankt voor je bericht. Ik heb tot nu toe zijn wakkertijden niet goed overdag in de gaten gehouden, meestal ga ik af op zijn “ik ben moe” signalen, dus dit is zeker iets wat ik ga proberen. Hij heeft bijvoorbeeld nu van half 8 tot nu geslapen. Het lijkt soms alsof hij een omgekeerd dag- en nachtritme heeft terwijl hij eigenlijk volgens mij daar nog geen besef van heeft.

14 dagen geleden

Ik zit momenteel ook in deze fase met me baby van 8 weken. Ik lees mee

14 dagen geleden

Reactie op blessing1

Super bedankt voor je bericht. Ik heb tot nu toe zijn wakkertijden niet goe ...
Ga je ook naar buiten met hem? Dat werd mij geadviseerd om het dag en nachtritme goed te krijgen en dat hielp heel goed!

14 dagen geleden

Als ons madam echt ni wilt slapen of ze weent breng ik haar naar de speelmat en hou ik haar hier even bezig. Hierna slaapt ze meestal super goed. Nu laat ik haar dus meestal even spelen, eten en dan gaan we de nacht in. Ook probeer ik haar wat recht hoger op te leggen na het slapen dit hielp ook met het terug wakker schieten want haar melk kwam terug omhoog (ik hoorde haar altijd het terug weg slikken) maar je doet niets verkeerd! Soms willen ze ook gewoon dicht bij mama zijn niet altijd ideaal zo in de avond 😂