19 Reacties

Hoi, Mijn zoontje van 14 maanden, lust gelukkig vrij veel, maar macaroni is wel echt favoriet hier, maar aardappelkroketjes, bloemkool, broccoli ook. Misschien iets van zoete aardappel en wortel? Is wat zoeter van smaak. Ik kan me de frustratie wel goed voorstellen hoor, maar komt hopelijk ook weer goed.

5 dagen geleden

Zoete aardappel (in kleine blokjes gebakken) Potje doperwten en wortel Kipburgers van de Albert Heijn, eet ze zo een hele van op! Als je wilt kan ik je een foto sturen. Macaroni

5 dagen geleden

Mijn zoon is gelukkig een goede eter, maar is gek op banaan ei pannekoekjes (met boekweitmeel en kaneel). Verder eet hij graag fruit en is hij gek van pompoen cakejes. 'S avonds eet hij het liefst curry, pasta of soep. Zoete aardappel, courgette en ei gaan er redelijk in. Mijn zoon weigert alle soorten melkproducten, behalve roomboter.

5 dagen geleden

Havermoutpap Banaan Aardappeltjes (in elke vorm) Stamppotjes

5 dagen geleden

Hier een moeilijke eter, maar aardappel en avocado gaan er bijna altijd wel in. En knijpfruit. :)

5 dagen geleden

Hier eet ze vooral als ze het zelf mag doen. Ik werk altijd met twee vorken of lepels. 1 houdt zij vast en de andere heb ik. Zij prakt wat in het eten en tussendoor geef ik haar happen eten. Of ik geef haar een volle vork en dan kan ze heel netjes zelf eten. Banaan, pap, pasta met rode saus en groente, broodje humus, eierkoek. Dat vindt ze heel lekker, maar eigenlijk eet ze bijna alles wel :)

5 dagen geleden

Op zich is mijn dochter een prima eter. Als ze last heeft van tandjes oid dan slaat ze stukjes fruit, brood, en vers gemaakt eten het eerste af. Knijpfruit, yoghurt en potjes babyvoeding gaan er altijd wel in. Krentenbolletjes, rozijnen en van die baby pufs/sticks zijn ook altijd een hit maargoed dat zijn wel snacks. Ik eet zelf ook makkelijk een croissants en een zak chips. 😅 Zou wel tof zijn als ze mijn vers gemaakte eten wat lekkerder gaat vinden. Beetje confronterend wel als je kind beter potjes prut eet dan met liefde gekookt eten. 😂

5 dagen geleden

Hier helpt het trouwens mega goed om (deels) zelf te laten eten. Bord of bakje geven of de lepel steeds aangeven zodat ze die zelf in haar mond kan stoppen.

5 dagen geleden

Hier ook kale pasta! Ik doe dan vaak (volkoren) penne want daar kun je nog wat groente in verstoppen haha. Verder yoghurt, snoeptomaatjes en fruit altijd wel. Of van die doorgekookte worteltjes uit blik. En inderdaad knijpfruit, je hebt ook varianten met groente erin, dat voelt dan in ieder geval net iets gezonder…
Banaan en boterham!

4 dagen geleden

Ons zoontje eet het allerliefste elke dag de hele dag banaan, yoghurt, ei, brood met pindakaas, mango, pasta en (rood) vlees. Oh enn stamppot rode kool. Wij hebben gelukkig een goede eter, maar ik maak regelmatig zelf pastasaus met gegrilde groenten. Zo krijgt hij nog meer binnen, misschien handig voor jullie? Mocht je benieuwd zijn; ik grill 2 wortelen, 2 paprikas, 2 tomaten, 2 teentjes knoflook, 2 rode uien. Dat doe ik in een bak, ongeveer 150/200ml kookroom of kookzuivel, Italiaanse kruiden en heel wat verse basilicum blaadjes erbij en dan dat pureren!

4 dagen geleden

Vrijwel alle soorten fruit, Griekse yoghurt, kwark, broodbeleg vega smeerworst/pindakaas/kipfilet/philadelphia ligt/humus, doperwten, wortel, bloemkool, broccoli, snijbonen, aardappels, kabeljauw, koolvis, gehakt, kip, macaroni. Wat niet 🤣

3 dagen geleden

Hier was avond eten drama. Ik geef nu tussen de middag warm eten. Dat gaat er dan veel beter in. Ik denk dat hij in de avond toch wat moe is. Komkommer gaat er altijd in.

3 dagen geleden

Oh zo herkenbaar want hier ook geen makkelijke eter. Maar het wordt steeds beter! Ik ben erachter dat ons zoontje goed gaat op kleine dingetjes, zoals de grote favorieten doperwtjes en granaatappelpitjes (pas op voor vlekken 😅). Ik vond het zulke aparte favorieten totdat ik besefte dat ze allemaal klein zijn en hij dat blijkbaar wil. Misschien bij jou ook zo? Oh en niet klein maar wel een andere grote hit; mandarijnen. Hij eet ze niet echt maar bijt in een partje, zuigt wat sap op en gooit ze weer weg…. Ik denk dat het echt nog wel gaat veranderen hoor het eetgedrag, en ik denk dat er veel goeie tips voorbij komen, ik zou als ik jou was ook veel uitproberen qua verschillende soorten eten en ook bv zelf laten eten (de onze eet ook t best als hij ALLES zelf mag doen, en hij wil per se alles met bestek haha). Succes! En je bent niet alleen!

3 dagen geleden

Reactie op Favoritie

Oh zo herkenbaar want hier ook geen makkelijke eter. Maar het wordt steeds ...
Hey dat doet mijn dochter ook met een mandarijn! Vond het al bijzonder maar ze is dus niet de enige gelukkig. 😆

3 dagen geleden

Hier zijn ‘t fases dat ze ergens echt gek op kan zijn, maar rozijntjes, mandarijntjes en krentenbollen doen het al een tijdje erg goed wanneer er verder niets anders in gaat.

3 dagen geleden

Zijn er meer kindjes die weinig hard voedsel eten? Mijn zoontje eet fruit altijd nog het liefst gepureerd. Het enige ‘harde’ voedsel wat hij eet zijn brood, koekje, nibbit chips, bananen pannenkoek. Rozijntjes, stukjes fruit, krentenbol, spuugt ie allemaal direct weer uit.

gisteren

Reactie op PantasticPanda

Hey dat doet mijn dochter ook met een mandarijn! Vond het al bijzonder maar ...
Haha nee zeker niet! Op deze manier drinken ze een soort van ultraverse zelfgemaakte jus ;-) 🍊

gisteren

Reactie op dno4572

Zijn er meer kindjes die weinig hard voedsel eten? Mijn zoontje eet fruit a ...
Mijne ook hoor! Ik denk dan ‘ik begrijp je wel als je nog geen kiezen hebt’. Want anders moeten ze het eten kant en klaar doorslikken, lijkt mij ook erg onprettig. Dus onze kindjes wachten nog even op hun kiezen (denk ik)