13 Reacties

8 maanden geleden

Wij hebben altijd een voorraad potjes, groente en fruit en flessen water in huis.

8 maanden geleden

Ik heb wat eten uit blik of pot, als ik geen zin om naar de winkel te gaan maak ik dat ook regelmatig op. Ik heb een voorraad wc papier, een zaklamp op batterijen, batterijen, radio op batterijen, wat losgeld. Zou nog wel iets van een gasstelletje willen aanschaffen. Luiers heb ik eigenlijk ook altijd wel een mooie voorraad in huis en tandpasta en andere Verzorgingsproducten eigenlijk ook wel. Mijn moeder had ook altijd veel in het voorraadhok staan, mijn vrienden zeiden altijd dat als ze ergens moesten onderduiken ze bij mij(m'n ouders) kwamen en merk toch dat ik dat ook een beetje meegenomen heb naar m'n eigen huis.

8 maanden geleden

Ik heb toevallig net een noodradio besteld. Ik ben er al een tijdje mee bezig dat ik een 'noodpakket' in huis wil hebben en zat toevallig net te denken dat ik er misschien een topic over wilde openen, maar top dat jij dit al gedaan hebt 馃 Verder zorg ik dat ik water in huis heb en hebben we blikken en potjes voeding staan, voor zowel de kinderen als voor onszelf. Verder wil ik nog een zaklamp die op beweging werkt (volgens mij heet dat een knijpkat馃) en ben ik heel benieuwd naar de inspiratie van anderen馃槉 Zeker ook met de stroomuitval in Spanje en Portugal van gisteten denk ik dat het echt geen overbodige luxe is om zulk soort dingen in huis te hebben馃

8 maanden geleden

Op deze site vind je advies over wat je ongeveer in een noodpakket zou moeten hebben in huis. https://www.denkvooruit.nl

8 maanden geleden

Altijd in huis: voorraad luiers, doekjes, kunstvoeding en potjes. Knijpkat, losgeld, wc-papier, pleisters, paracetamol. Aangeschaft en bewaar ik apart: flessen water, wat blikken groente, isolatiedekens, aanstekers, waxinelichtjes, batterijen, zonnecel oplader, tandenborstels en kindertandpasta.

8 maanden geleden

Ik zie hier meermaals 'losgeld' staan, maar wisten jullie dat dat de benaming is van geld is dat gevraagd wordt door een gijzelnemer? 馃槄. Ik gok dat jullie contant geld bedoelen?

8 maanden geleden

Reactie op HKOI

Ik zie hier meermaals 'losgeld' staan, maar wisten jullie dat dat de benami ...
Hahahahaha nee wist ik niet. Contant geld uiteraard.

8 maanden geleden

Reactie op Rookie88

Hahahahaha nee wist ik niet. Contant geld uiteraard.
Haha je bent niet de eerste hoor! En ook vast niet de laatste. Ik hoor het regelmatig en moet dan altijd even grinniken, omdat ik dan meteen een soort moeder-in-gijzel-scenario voor me zie 馃槀

8 maanden geleden

Reactie op HKOI

Haha je bent niet de eerste hoor! En ook vast niet de laatste. Ik hoor het ...
Haha ik heb nu ook wat nieuws geleerd, is denk gewoon genormaliseerd 馃檲

8 maanden geleden

Reactie op HKOI

Ik zie hier meermaals 'losgeld' staan, maar wisten jullie dat dat de benami ...
Ik moet daar ook altijd aan denken 馃槄 maargoed een gijzeling is dan ook een noodsituatie, dus kan je best losgeld bewaren in je noodpakket 馃檭馃ぃ

8 maanden geleden

Ik zit zelf naast het al genoemde ook te denken aan zwemvesten, warmhoud folie ( voor mensen) die ze ook gebruiken als iemand onderkoeld is. Water zuiveraar. Extra benzine

8 maanden geleden

Hebben jullie ook een soort van vluchtkoffer staan of meer spullen om paar dagen thuis te overleven

8 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Hebben jullie ook een soort van vluchtkoffer staan of meer spullen om paar ...
Ik ben net op zoek gegaan naar een waterdichte tas. En daar wil ik wel wat spullen in doen mocht het zo ver komen dat je gelijk weg moet ofzo, maar ik maak er niet een hefitge vluchtkoffer van ofzo. Denk vooral voor thuis en dan zo'n tas voor het geval je toch weg moet, dan kan je makkelijk dat pakken en nog snel wat zooi en kan je gaan ofzo馃