14 Reacties

Ik heb mijn oude liefde handballen weer opgepakt, ongeveer 4/5 maanden nadat de kleine geboren is. Echt even 1 avond in de week, die voor mezelf is, even alles van me af rennen en gooien, heerlijk. En om de week heb ik overdag een dag voor mezelf als de kleine op de opvang is.

2 weken geleden

Spijkermatje!

2 weken geleden

Nou weinig ruimte voor (als alleenstaand mams nog minder) Meneertje heeft ook moeite met alleen slapen. Dus mijn ontspan momentje is naast hem in bed een kerst filmpje op mn telefoon kijken met oordoppen in of een meditatie of iets dergelijks luisteren uit mn meditation app

2 weken geleden

Uhhh op het werk zijn? Hahahahha

2 weken geleden

wandelen in de heide. daar geniet ik van

2 weken geleden

Reactie op Knutje17

Uhhh op het werk zijn? Hahahahha
Hahaha welke baan heb jij? 馃ぃ

2 weken geleden

Yinyoga

2 weken geleden

Is dit je eerste kind? Dan proberen zoveel mogelijk huishoudelijke taken in te plannen waar hij bij is, of hem erbij te betrekken. Zodat je tijdens zijn dutje echt 30/60 minuten iets voor jezelf kunt doen. Serie kijken, thuis workout. Iets dat voor jou werkt. Als je meerdere kinderen hebt is dit natuurlijk mission impossible. Maar dan (als je een partner hebt?) savonds even een half uurtje wandelen met een podcast in? Of op een vaste avond met een vriendin een theetje of koffie of wijntje gaan drinken? Zo moeilijk, maar zo belangrijk om je hoofd af en toe even leeg te maken.

2 weken geleden

Wandelen, sauna, een keer wat langer douchen met scrub en bijv een gezichtsmaskertje daarna, decoratie thuis opnieuw inrichten eens in de zoveel tijd vind ik ontspannend 馃ぃ, elke week 1 avond datenight met je man, yoga, lekker netflixen/scrollen. Ik zorg er daarnaast voor dat ik om uiterlijk 20:00 klaar ben met de keuken opruimen etc. Ik ga daarna ook echt niks meer doen wat ook maar iets te maken heeft met schoonmaken. Overdag zorg ik ervoor dat ik tijdens slaapjes en tussendoor alles opgeruimd en schoon houdt.

2 weken geleden

Ik herken dit wel. Mijn vriend is voor werk geregeld een paar nachten weg, dus dan doe ik het alleen. Ik heb altijd veel behoefte gehad aan tijd voor mezelf, dus voor mij was het vooral schakelen. Accepteren dat er nou eenmaal weinig tijd is. Dit gaat nu goed en inmiddels is de tweede opkomst. Ik pak nu de momentjes dat mijn zoon slaapt, of wanneer ik even alleen kan douchen. Verder is werk voor mij ook 'ontspannend'. Ik maak ijs.

2 weken geleden

Herkenbaar, met zo'n kleintje is er weinig tijd om even stil te staan en tijd voor jezelf te pakken. Ik fitness 2 keer in de week. 1 avond en 1 keer in het weekend, mijn man is dan bij ons zoontje. En als mijn zoontje ligt te slapen, probeer ik yoga te doen. Ik vind Down Dog een hele goede app voor thuis yoga. Deze gebruikte ik al toen ik zwanger was, speciale prenatale yoga. En in de app kan je allerlei soorten yoga kiezen maar ook slaap meditaties bijvoorbeeld. Mijn zoontje doet een middagdutje van 1,5 a 2 uur. Dan eet ik rustig wat en kijk een serietje en probeer ik vaak een yogaatje te doen. Dit brengt me echt tot rust.

5 dagen geleden

Ik ga sowieso 2x per week naar de aquafitness waar ik ook echt mijn hoofd leeg kan maken, en verder ben ik dol op haken, creatief bezig zijn met vanalles tot gewoon serie kijken met een wijntje.

2 dagen geleden

Ik haak en borduur sinds kort 馃槀 luisterboek in, nestelen op de bank en haken maar!

16 uur geleden

Ik doe vaak aan diamond painting, en sinds kort aan het leren naaien en quilten( werkt echt rustgevend voor mij) zelf vanaf dag 1 alleenstaande moeder en nooit oppas dus nooit tijd alleen mijzelf. Tijdens zijn dutje ga ik meestal bankhangen en even rustig eten of soms lekker lang en uitgebreid douchen.