46 Reacties

17 dagen geleden

Onze mannetje heeft precies hetzelfde ritme , als wat jij beschrijft! Hier slaapt hij wel elke keer in zijn wiegje, en nergens anders. Met geboorte was hij 3430.

17 dagen geleden

Hier precies hetzelfde ritme behalve de laatste fles die is tussen 21 en 22 , en ze drinkt hier 180+6

17 dagen geleden

Met welke voeding is dit? Flesvoeding?

17 dagen geleden

Ons zoontje is 8 weken oud (gecorrigeerd 3 weken) en ik geef borstvoeding op verzoek. We hebben wel een ritme in grote lijnen maar de precieze tijden zijn elke dag anders 🤪. Meestal ziet een dag er ongeveer zo uit: - ‘s Nachts komt ons zoontje wisselend voor een of twee voedingen. - Tussen 07:00 en 09:00 eerste voeding van de dag. Ik probeer mezelf van tevoren klaar te maken en kleed ons zoontje na de voeding aan. Daarna een uurtje knuffelen op de bank, zodat hij zijn eten kan laten zakken en ik kan ontbijten met hem op schoot (ook belangrijk 🤪). Daarna maken we vaak een wandeling. - Tussen 11:00 en 13:00 tweede voeding, daarna leg ik hem boven in de co-sleeper voor een middagdutje. Ik kan dan even lunchen en doe wat huishoudelijke taken of voorbereiding voor het avondeten. Als hij lang slaapt ook lekker iets voor mezelf, in bad oid. - Tussen 15:00 en 17:00 derde voeding. Als het vroeg is chillen we nog even op de bank, als het wat later is probeer ik hem in de box te leggen zodat ik kan gaan koken. - Tussen 18:00 en 20:00 vierde voeding. Mijn vriend is klaar met werk dus we zijn lekker met zijn drietjes. We geven hem zijn vitamines, wassen hem of doen hem in bad en trekken zijn pyjama aan. Daarna lekker serie of film op de bank, vaak ook nog even huid-op-huid contact. - Rond 22:00 laatste voeding. Daarna trek ik zijn inbakerslaapzakje aan en zet ik white noise op en laat ik hem op mij in slaap vallen, daarna leg ik hem in de co-sleeper. Maaaar zoals ik al zei: dit is in grote lijnen ons ritme als ik een dagje thuis ben. Als ik een afspraak heb of ik ga iets leuks doen neem ik de kleine man gewoon mee, hij slaapt ook heerlijk in de maxi-cosi of kinderwagen 🙃. In het weekend doen we vaak ook iets leuks of zijn we ‘s avonds met vrienden, dus dan loopt het allemaal weer anders. Ik heb me laten vertellen dat het nu nog makkelijk is omdat die kleintjes overal wel slapen, dus daar profiteren we nu dan nog maar even van! 😛

17 dagen geleden

Leuk om te lezen! Hier borstvoeding: - overdag grofweg elke 3u en het hangt er vanaf hoe we uit komen na de nacht. Meestal rond 7/10/13/16/19 en 22 laatste voeding. - in de nacht op verzoek en dat is vaak rond 4u. Ze slaapt overdag tussendoor in een baby nestje in de box. Dat begint nu wat onrustiger te worden dus misschien is het langzamerhand tijd voor wat meer structuur/boven slapen.

17 dagen geleden

Onze zoon is 6 weken en heeft totaal geen ritme. Overdag is hij de hele dag tegen zijn slaap aan het vechten, waardoor hij moe en chagrijnig wordt. Ik trek alles uit de kast om hem te laten slapen, Maar het lukt alleen om hele korte dutjes te doen van ongeveer 20 minuutjes

17 dagen geleden

Reactie op MrsMeijer

Hier precies hetzelfde ritme behalve de laatste fles die is tussen 21 en 22 ...
Hoe veel weken is ze?

17 dagen geleden

Reactie op IrisL38

Met welke voeding is dit? Flesvoeding?
Ja flesvoeding

17 dagen geleden

Eerste fles 120ml tussen 07.00/08.00. Daarna leg ik haar terug in de co-sleeper. Dan slaapt ze verder tot een uur of 10.00/11.00. Weer fles van 120, dan is ze vaak een poos wakker en leg ik haar na een poosje in de box in het nestje. Daar slaapt ze soms wat maar soms loop ik ook de halve middag met haar op de arm om haar in slaap te krijgen of ga ik wandelen zodat ze slaapt in de kinderwagen. Dan weer rond 15.00 fles en probeer ik haar in co-sleeper te leggen maar vaak resulteert dit in gehuil dus loop ik weer met haar rond. 18.00 krijgt ze vaak een fles en “zit” ze bij ons aan tafel in dat baby-ding op de Triptrap. Dat vindt ze mega interessant (vooral de lampen boven tafel). Rond 22:00 uur de laatste fles en vaak ligt ze dan rond 23:00/23:30 weer in de co-sleeper tot de volgende ochtend. Overdag soms dus wat pittig maar wel goede nachten.

17 dagen geleden

Maaarrrr hoe doen jullie het als jullie kindje bijv. nog rond 05.30 komt voor een (tweede) nachtvoeding, maar je de dag wel rond 07.00 zou wil beginnen? Gewoon weer om 07u een fles aanbieden en ‘resetten’ dus eigenlijk? Ook al drinkt hij dan misschien niet de fles goed leeg? Ik vind dat nog wel eens moeilijk…

17 dagen geleden

Reactie op BM318

Maaarrrr hoe doen jullie het als jullie kindje bijv. nog rond 05.30 komt vo ...
Onze kwam vanmorgen om 5.30 voor ze fles... En om 7 uur ging die met ons mee na beneden.. Waarom wil je dan nog een flesje aanbieden om 7.00?? ☺️ ik geef hem niet om 7.00 dan nog een flesje want slaapt daarna prima in de box tot we ze grote broer ns school gaan brengen.. 2 maandjes oud is onze jongste... Hij kwam toen pas vanmorgen 9 uur voor ze fles... Ik doe op verzoek voeden.. Ook als ik zo na buiten ga met de oudste gaat hij mee de kinderwagen in en slaapt hij zo verder... Ik heb hem overdag nog niet boven of vaak in box of op een van ons.. hij slaapt sinds op ze buik slaapt zoveel beter in de box enz ... ( Vanwege op ze rug alleen spugen en onrustig slaapt hij ook snachts op ze buik) Heel ander kind daardoor... Vind knap dat sommige kindjes al lekker boven slapen maar voor nu blijft de onze lekker beneden... Pas na de laatste voeding gaat hij in de co sleeper ( ik ga vaak voor de laatste voeding al ns bed manlief doet avond voeding en ik snachts/ sochtends)

17 dagen geleden

Hier het "ritme" van onze dochter van 7 weken. Tussen 2:00 en 3:00 fles 120 cc, verder slapen in de co sleeper. Tussen 6:00 en 7:00 fles 120 cc Tussen 9.30 en 10.00 fles 120 cc Tussen 12.30 en 13.00 fles 120 cc Tussen 15.30 en 16.00 fles 120 cc Rond 19.00 fles 120 cc Rond 22.00 fles 120 cc hierna valt ze meteen in slaap in de co sleeper. Slapen begint wat meer ritme in te komen. Ze is een uurtje wakker. Daarna gaat ze slapen. Hier zit geen vast patroon in waar. Kinderwagen, draagzak, op mij... doordat het de 3e is moet ze overal mee naar toe.

17 dagen geleden

Reactie op BM318

Hier hetzelfde probleem! Weet niet goed hoe ik dan om 7.00 de dag moet starten ivm voeding en wakkertijd

17 dagen geleden

Mijn zoontje is acht weken en ik voed op verzoek. Eerst zat er geen ritme in en nu heeft hijzelf het volgende ritme gecreëerd doordat hij in de nachten langer slaapt sinds een weekje. 9.30 fles 150+5 13.30 fles 150+5 17.30 fles 150+5 21.30 fles 150+5 Tussen 4.00-5.30 komt hij voor fles 150+5 Hij drinkt niet alles op. En drinkt wat hij nodig heeft. De komende weken wil ik het schema langzaam vervroegen zodat we om 07.00 starten met de eerste fles. Dat is net wat makkelijker als ik weer moet werken na mijn verlof. En slapen overdag is vooral op arm/draagzak. En na de fles van 21.30 gaat hij mee naar boven slaapt hij in de co-sleeper. Hij doet overdag veel hazenslaapjes.

17 dagen geleden

Reactie op J_hp

Hier hetzelfde probleem! Weet niet goed hoe ik dan om 7.00 de dag moet star ...
Mijn kindje zou dan vaak zelf 3u tot de volgende voeding doen. Dus dan 8:30-11:30-14:30-17:30. Ik stuur het dan een beetje zodat we uiteindelijk rond 18:30 uitkomen en later rond 22:00u. Wat betreft wakker tijd zou ik kindje tot die 8:30 gewoon laten slapen als hij/zij dat wil en vanaf dan wakker tijden van een uur oid aanhouden, beetje op gevoel.

17 dagen geleden

Reactie op VerrassendeDauw046269

Mijn kindje zou dan vaak zelf 3u tot de volgende voeding doen. Dus dan 8:30 ...
Ja dat is precies zoals ik het nu doe😁 Alleen niet zo handig als ik straks weer moet gaan werken. Gelukkig duurt dat nog even!

16 dagen geleden

Ons meisje is morgen 5 weken en we beginnen vaak rond 7 uur met de eerste fles. Hierna elke 3 uur en dan om 22 uur de laatste. De nacht laten we haar zelf komen :)

16 dagen geleden

Hmm.. ik stoei een beetje met de avonden. Onze kleine man is 8 weken oud en onze dagen zien er een beetje zo uit (tijden kunnen wel wat afwijken hoor); - fles 120+4 rond 7.00. Soms hierna nog even slapen. - fles 120+4 rond 10.00. Hierna even wandelen. - fles 120+4 rond 13:00. Poging tot wegleggen in eigen bed voor middagdutje. - fles 120+4 rond 16:00. - fles 120+4 rond 19:00. - fles 150+5 rond 22:00-23:00, pas hierna wil hij gaan slapen in eigen bedje. Vaak heeft hij tussen 19:00 en laatste voeding zijn huiluurtjes. Het lukt wel steeds vaker om hem in slaap te wiegen en dan houden we hem bij ons tot de laatste voeding. ‘S nachts verschilt: de ene keer komt hij rond 4.00 uur nog voor een voeding, de andere keer slaapt hij door tot ongeveer 6.30 uur. Hij is dus 8 weken, weegt ongeveer 6100 gram en krijgt nog 6 á 7 voedingen per dag. Ik vraag me af of we niet al 150+5 moeten gaan proberen en ben ook benieuwd wanneer het lukt om hem eerder in zn bedje te leggen….. iemand tips/ervaringen?

16 dagen geleden

Onze dochter van 5 wek heeft precies hetzelfde ritme. Maar dan vijf flessen van 120 + voeding. Laatste fles 21:30/22:00 en dan weer 06:30. Ik vind het een heel Fijn ritme.

16 dagen geleden

Reactie op BM318

Dit is bij ons inderdaad ook wel eens. Wij leggen onze zoon dan bij ons in bed en dan slaapt hij rustig verder.