46 Reacties
16 dagen geleden
Reactie op Tessaa1995
Onze zoon is 6 weken en heeft totaal geen ritme. Overdag is hij de hele dag ...
Hier hetzelfde helaas, vraag me oprecht af wat eraan te doen valt en lichtelijk jaloers op mensen die wel een ritme hebben🙃hier wel een peuter waar we ook rekening mee moeten houden.
16 dagen geleden
Haha toevallig, hier echt precies hetzelfde zoals jij het omschrijft. Onze dochter is morgen 9 weken.
Het enige verschil is dat zij in de avond heel onrustig is en wij haar vaak bij ons hebben omdat slapen dan bijna niet gaat. Veel last van reflux klachten. In de nachts slaapt ze tussen ons in op een verhoogde nestje (gemaakt van zwangerschapskussen) of ligt ze op mijn borst. Overdag slaapt ze altijd op haar buik, rug is echt een no go voor haar ivm reflux. Dan kunnen wij haar goed in de gaten houden.
16 dagen geleden
Ik lees het hier nergens terug, maar slaapt jullie baby ook nog tussen die tussenpoze van +-18.00-21.30? Ik vind het een beetje lastig te bepalen wat wijsheid is. Wakker tijd zou bij de leeftijd van mijn baby (6 weken) niet langer dan 1.15 uur moeten zijn, maar teveel slaap voor de nacht-slaap lijkt me ook niet wenselijk?
16 dagen geleden
Reactie op HKOI
Ik lees het hier nergens terug, maar slaapt jullie baby ook nog tussen die ...
Weet je ik kan hem wel wakker houden soms maar als die zo moe is dat die wilt slapen hou je het toch niet tegen 🙈 hij slaapt nu in de box en gaat pas na ze laatste voeding met ons na boven...
16 dagen geleden
Reactie op HKOI
Onze is nu 9 weken en toevallig komt hij wat eerder voor ze avondfles vanavond gok ik... Dnek halfk 9 9 uur ..ipv 10 uur..kwam zo uit met de flessen vandaag...voed op verzoek...
En toevallig slaapt hij nu in de box beneden en het is nu 19.30 ..
16 dagen geleden
Reactie op HKOI
Dit verschilt per avond. Deze avond heb ik haar 18:45 gevoed, daarna heeft ze een dutje gedaan tot 19:30 en nu is ze nog steeds wakker (21:00u) maar wel rustig aan het dommelen. 22:00u voed ik haar weer (tenzij ze eerder komt) en dan neem ik haar mee: inbakeren in de co-sleeper slapen.
16 dagen geleden
Reactie op VerrassendeDauw046269
Dit verschilt per avond. Deze avond heb ik haar 18:45 gevoed, daarna heeft ...
Baby is ook 6,5 week
15 dagen geleden
Reactie op HKOI
Vanaf 6/7 weken gaat je kindje zelf melatonine aanmaken (daarvoor teren ze nog op wat ze van jou meekrijgen) en dat gebeurd zo tussen de 18:00-20:00 uur dus daarop meeliften en in die tijd naar bed is prima! Hier gaat ze al vanaf het begin om 18:00 uur naar bed en blijft daar dan tot de volgende ochtend. Wel met nachtvoedingen nog. Is een prima bedtijd en heb je nog even de avond voor jezelf!
14 dagen geleden
Reactie op SaJes
Wij doen dit ook! Pas na laatste voeding mee naar boven
Wij ook!
14 dagen geleden
Reactie op SaJes
Oeh ons kindje is vaak rond 18/19 korte dutjes aan het doen en slaapt pas e ...
Volgens mij kun je op deze leeftijd nog niet echt iets verkeerd doen. Als ze maar goed slapen. Hier merk ik dat ze gewoon echt al als een blok slaapt dan dus dan zou het verplaatsen tussentijds niet veel goeds doen. Maar denk dat die echt voor ieder kindje weer anders is
14 dagen geleden
Reactie op asil122
Volgens mij kun je op deze leeftijd nog niet echt iets verkeerd doen. Als z ...
Gelukkig! Hij slaapt in de nacht wel heerlijk 6 uurtjes eb na de voeding vaak nog 4 en dan begint de dag. Dus we gaan eigenlijk wat met zijn ritme mee🙈
Hij slaapt ook nog aldoor beneden of bij visite in zijn nestje en slaapt dan vrij diep.. ook nog niet in zijn ledikantje of in elk geval niet altijd🙈
14 dagen geleden
Hoi,
Mijn zoontje is nu 9 weken en ik ben begonnen met voeden op verzoek, en doe ik in principe nog steeds indien nodig. Maar mijn zoontje heeft eigen ritme gecreëerd en hier zitten we nu al zo'n anderhalve week in en vast ritme is best fijn. Zijn ritme wat hij heeft gemaakt is nu ;
9.30/13.30/17.30/21.30 en tussen 4.00-5.30.
Nu wil ik het ritme eigenlijk verschuiven naar 7/11/15/23 en dan in de nacht zie ik het wel.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Gewoon een keer starten om 7.00? Of steeds beetje bij beetje verschuiven.
Ik heb nog tot januari de tijd, dus tijd genoeg om er mee bezig te zijn om het in dat ritme te krijgen voordat hij naar de opvang gaat 😇
13 dagen geleden
Reactie op RM89
Hoi,
Mijn zoontje is nu 9 weken en ik ben begonnen met voeden op verzoek, e ...
Mag ik vragen hoe je de tijd ertussen doet? Slaapt je zoontje al zo lang tijdens dutjes? Hier gaat dat namelijk zo moeizaam dat als ik de wakkertijd in de gaten hou ik altijd in de knoei lijk te komen
13 dagen geleden
Reactie op asil122
Mag ik vragen hoe je de tijd ertussen doet? Slaapt je zoontje al zo lang ti ...
Overdag slaapt mijn zoontje eigenlijk alleen op de arm, in draagzak of kort dutje tijdens wandelen. De nacht slaapt hij wel in co-sleeper door.
Mijn zoontje wordt wel echt wakker voor een voeding ongeacht hoe lang hij slaapt.
Zodra ik hem overdag weg leg in zijn eigen bedje slaapt hij max 45 minuten of korter. In de box of stilstaande wandelwagen wordt hij meteen weer wakker.
Ik wil binnenkort wel investeren in overdag slapen in eigen bedje maar lukt nu nog niet echt in combi met dreumes die ook rond loopt 😅