17 Reacties
vorig jaar
Hi! Mijn oudste dochter is geboren in september en heeft de hele winter gezwommen in een winterjas maat 62 van prenatal. Ze was bij de geboorte 3600gr en is een klein beetje aan de kleine kant geweest daarna.
Ik vond deze maat wel fijn, want toen was het in oktober soms ook al fris en konden we hem al (een soort van) aandoen :)
vorig jaar
Poeh lijkt mij nog niet zo verstandig om dit nu al te kopen.. mijn dochter is van eind november en heeft heel de winter een berenpak in maat 56 gedragen. 68 had ze echt pas in de zomer (bij een maand of 8/9). Ze was te klein bij de geboorte, maar vanaf een week of 4 is ze altijd gemiddeld geweest.
vorig jaar
Maat 68! Z8 valt goed op maat . Voor de echt koude maanden als ze nog klein zijn zou ik eerder een berenpak/skipas doen want een stuk warmer. Een winterjas is in maart/april ook nog fijn voor die kleintjes, en misschien zit ze dan al in een wandelwagen?
vorig jaar
Jasjes vond ik erg onhandig bij kleintjes.
Wel warme voetenzak in de maxi cosi & soort van gewatteerd zacht katoenen aan elkaar pak gekocht.
Ik heb maat 68-74 gedaan van marmar. Baby verwacht begin september & onze kindjes zijn juist wat groter en langer dan gemiddeld en snel groeiend op mijn borstvoeding.
Mouwtje omslaan is zo gedaan mocht het toch in het begin nog iets ruim zijn.
Maat 62 hadden ze hier al heel snel na de geboorte.
vorig jaar
Reactie op DenOordt
Jasjes vond ik erg onhandig bij kleintjes.
Wel warme voetenzak in de maxi ...
Die voetenzak is echt heel warm! Die hebben wij toen alleen gebruikt toen het sneeuwde. (Toen ben ik ook begin september bevallen)
vorig jaar
Mijn ervaring is dat jassen over het algemeen vaak wel iets ruimer zijn dus ik zou maat 62 doen. Het kan zomaar dat ze in november al een winterjas aan moet. Of je kan eventueel beide maten doen als je er zeker van wilt zijn dat ze die jas de hele winter aan kan. Heb je geen jas meer van je oudste dochter in één van beide maten? Anders kan ze die toch ook nog aan en dan koop je deze nieuwe jas alleen in de andere maat.
vorig jaar
Ik vond ook een jasje voor een baby die alleen nog maar ligt niet heel fijn. Wij deden eigenlijk altijd een berenpak aan als het koud was in de kinderwagen evt met deken, in de auto deken voldoende omdat je daar de verwarming ook aan zet. (sowieso is het niet veilig een jasje aan te doen in een autostoel!)
Mocht je toch graag een jasje willen, maat is echt een beetje op de gok zoals je hieronder leest groeien alle kindjes zo verschillend. Ik zou dan eerder voor een maatje groter gaan voor de zekerheid.
vorig jaar
Dit was bij onze eerste echt een lifesaver om maten vooruit te kopen, dus deel hem hier graag :) na geboorte en eerste groei (ons zoontje kleiner dan gemiddeld) dit aangepast en matchte perfect 👍🏻
https://babykledingmaatje.nl