31 Reacties
16 dagen geleden
Ik denk dat je er, ondanks de hectiek van de dag, tijd voor moet maken. Persoonlijke verzorging is ook jezelf even op één zetten zodat je haar daarna weer fris bovenaan kunt zetten en tegelijk goed in je vel zit.
Tips;
•Zoek de avond van te voren een setje kleding uit.
•Sta 20-30min. eerder op om te douchen, aankleden en opmaken of zet de baby met wipstoel/aankleedkussen in de badkamer zetten en wat gejammer c.q. gehuil accepteren.
• Zet de wasmachine voor het slapen aan met uitgestelde tijd zodat de was in de ochtend net klaar is. Ik gooi het daarna direct de droger in.
• Ga +/- 30min. na de voeding de deur uit; zet desnoods de avond van te voren een tasje met benodigdheden klaar als dat rust geeft en ga die deur uit. Frisse lucht is goed voor jullie alle twee.
• Ik mis je partner in dit hele verhaal. Is hij/zij er? Zo ja, verdeel zaken! Als jij twee uurtjes in de avond buiten de deur wil sporten, dan kijk je samen wanneer dat het beste uitkomt.
16 dagen geleden
Mijn tip nu ik voor de 2e keer moeder ben geworden is vooral: je kan vanalles met je kindje erbij (bijv in de wipstoel, op voedingskussen of in de box/bedje op dezelfde verdieping) en je kindje kan best eventjes wat ongelukkig zijn terwijl je net je klusje afmaakt.
Opmaken/klaarmaken zou ik bijvoorbeeld doen terwijl je kindje in het bedje ligt met iets om te kijken, zo heb ik de muziekmobiel aan het bedje ipv de box omdat mijn kleine meid vaker boven moet wachten dan beneden.. dan kan ze zo een paar muziekjes liggen kijken terwijl ik bijvoorbeeld mijn peuter verschoon en mezelf aankleed.
16 dagen geleden
*ps ik liet mijn 1e ook nooit wachten en vond zijn huilen aanhoren verschrikkelijk. Nu met een 2e ben ik daar veel makkelijker in omdat het niet anders kan. Ik weet hoe lastig het is en hoop voor je dat je er een weg in kan vinden! De tips hiervoor zou ik ook zeker toepassen!
16 dagen geleden
Wat voor mij goed werkt is mijn zoon voeden, spelen en na zijn wakkertijd proberen in de box/bed te leggen. Als het lukt heb ik een half uur tot een uur tijd voor mijzelf. Ik probeer dan meteen in de ochtend mijzelf klaar te maken en zoveel mogelijk in huis te doen zodat het niet erg is mocht het de rest van de dag er niet meer van komen 🥲
16 dagen geleden
Ik sta half 7 op. Dan douche ik en kleed ik me aan. Mn zoontje maak ik om 7 uur wakker en dan ga ik naar beneden en krijgt hij de fles. Mijn vriend maakt dan een ontbijtje voor mij en dat eet ik tijdens het voeden.
Zo rond 8 uur probeer ik mijn zoontje weer even in zijn cosleeper te laten slapen. Dan maak ik mezelf op en doe ik mijn haar. Dan ben ik rond half 9/9 uur al wel klaar om eventueel naar buiten te gaan.
15 dagen geleden
Maar kan iemand bevestigen of dit nog beter wordt? Ik krijg echt niets gedaan.. hij wil alleen bij mij of partner zijn, alles daar buiten is huilen. Hij kan echt nog geen 5 minuten in de box. Soms na wandeling blijft hij 20 min liggen maar dan moet ik dus telkens gaan wandelen, dat doe ik ook wel maar lukt natuurlijk niet 4 x op een dag. Ik hoop vooral op bevestiging van iemand dat mijn zoontje zich over een tijdje eventjes zelf kan vermaken in de box of stoel 😅. En rond welke weken werd dat beter?
15 dagen geleden
Reactie op hallie
Maar kan iemand bevestigen of dit nog beter wordt? Ik krijg echt niets geda ...
In principe wordt dit wel beter vanaf drie maanden. Alleen, zoals met alles, gaat het bij het ene kind sneller en bij het andere kind langzamer. Daar heb je niet veel aan helaas.
15 dagen geleden
Ik doe de grote dingen qua schoonmaak vaak in weekend als me man er is of hij doet het.. door de weeks doe ik wat ik kan en ja niet altijd is het huis aan kant nou ja is ff niet anders heb ook nog een kind van 5 rondlopen die na school moet enz.. Nu pas en hij is 9 weken laat hij zich makkelijker weg leggen... Ook omdat we er achter zijn gekomen dat het echt een buikslaper is ( op rug onrustig en veel spugen)
Tot hoelaat is je man er sochtends ? Miss kan je je opmaken enz als je man nog thuis is? Miss is dat een idee ? Ik doe vaak als mijn man er is ( vaak tot 7 uur is die er ..
Waarom lukt het je niet om na buiten te gaan? ☺️ En probeer anders je draagzak te gebruiken inderdaad... Maar wat ik al zei nu pas laat die van mij zich vaker weg leggen en ook langer... En soms dagen inderdaad niet...
15 dagen geleden
Reactie op hallie
Hoe oud is je kindje...mijne ligt graag bij je of is in de buurt van je..nu 9 weken en pas sinds deze week laat hij zich wat vaker in box leggen..of zit in trip trap stoeltje naast me.. ☺️ en omdat die graag op buik ligt maakt dat ook echt een heel verschil nu...
15 dagen geleden
Ik loop tegen hetzelfde aan, het is soms echt lastig tijd voor jezelf te creëren. Het is een zoektocht, maar ik merk dat het steeds beter gaat. Dus dat geeft hoop 😅😆. Bij ons zit het hem soms ook in de kleine dingen.. Zo bestel ik nu de boodschappen online, dit kan ik doen met de kleine op schoot. En dit scheelt weer tijd die mijn man of ik kan stoppen in het huishouden.
15 dagen geleden
Reactie op hallie
Het komt echt goed, elk kindje is anders maar het wordt makkelijker. Probeer zo min mogelijk druk op jezelf te leggen. Is er iemand die je bijvoorbeeld in huis wat kan ondersteunen? Bij onze eerste werd het toen er wat meer ritme kwam makkelijker.
15 dagen geleden
Reactie op pegg1989
Hoe oud is je kindje...mijne ligt graag bij je of is in de buurt van je..nu ...
Oh dat is fijn om te horen. Baby is nu 7 dagen en 1 dag. Vind het ook heel zielig dat hij zo verdrietig is dus ik kan m ook gewoon niet te lang in die box laten als ie ligt te schreeuwen en huilen. In draagzak duwt hij zichzelf uit. Ik weet dat t een kwestie van tijd is maar een stip aan de horizon zou helpen dat je weet hoe lang t nog duurt maar zo werkt t natuurlijk niet haha. Ik probeer vanaf nu ook maar gebruik te maken van opa’s en oma’s die even een uurtje of 2 met hem willen knuffelen of iets zodat ik m’n handen vrij heb. Wil jouw kindje wel in de triptrap zitten? Mijne is daar helemaal onrustig in, probeer daar nu soms de fles in te geven zodat t een vertrouwde plek wordt, weet niet of t zo werk.
14 dagen geleden
‘s ochtends gaat mijn vriend uit bed. Dan legt hij haar bij mij neer aan de borst. Ik heb niet meer zoveel productie, maar ze kan wel eventjes bij me liggen. Als mijn vriend klaar is, smeert hij snel brood voor zichzelf en voor mij. Dan haalt hij haar op en blijft hij bij haar beneden. Dan kan ik even douchen. Ik heb niet altijd tijd om op te maken, maar vaak ook wel. Dan ga ik naar beneden en kan ik rustig een broodje eten en gaat mijn vriend naar het werk.
14 dagen geleden
Kies in de drukke periodes voor enkele prioriteiten naast je dochter. Altijd en overal een 10 voor willen halen, is een recept voor veeel frustratie.
Dus wel zorgen dat je gedoucht en opgemaakt bent om het huis te kunnen verlaten. Zodat jij je in elk geval mens voelt. Maar een deel van het huishouden even een tandje minder doen, maar wel weer zorgen dat je kookt omdat je daar plezier uit haalt.
13 dagen geleden
De eerste weken lukte het mij niet om mezelf te verzorgen en het huishouden te doen. Mijn handen echt vol aan ons meisje, alleen merkte ik dat ik daardoor met haar ook niet naar buiten ging (want ik wil wel verzorgd zijn en me happy voelen).
Toen besloot ik om die verantwoordelijkheid niet bij haar te leggen, in de zin van ‘het lukt me niet want ze huilt steeds’ o.i.d.
Daarom sta ik nu een uur eerder op. Soms 2 uur. Dan ga ik douchen, opmaken, kleding al klaarleggen. Beetje huishouden al doen. En ik voel me dan dus echt al zoveel beter. En ik maak gebruik van bijv. het wippertje en de babygym. Al is het om even te gaan plassen.
Ik laat haar nooit doorhuilen of krijsen, maar weet inmiddels dat het soms alleen een beetje jengelen is, en dat ze stopt na een halve minuut. Dat loslaten scheelt ook. Het kan soms ook effe niet anders.