31 Reacties

14 dagen geleden

Mijn dochtertje is in de ochtend een super blij kind. We worden samen wakker ik verschoon haar, geef borstvoeding en leg haar in haar swing in de badkamer voor de douche zodat ze mij kan zien hierdoor kan ik vrij rustig douche en mij klaar maken in de ochtend. Voor de rest gebruik je draagzak. Zonder draagzak zou ik ook niets klaar krijgen in huis. En durf om hulp vragen in het huishouden. Ik blijf thuis met mijn baby maar krijg ook niet alles klaar dus aventoe vraag ik aan mijn man om te helpen opruimen

13 dagen geleden

Wat vervelend dat jij je zo voelt! Ik denk dat het voor iedereen andere tips werken. Maar hieronder tips die ik heb gekregen en toepas. Side note: het is mijn tweede kind - Zoek een manier om jezelf klaar te maken met je baby erbij (wipstoel, speelmat, draagzak ect) - Sta minimaal 15 min eerder op dan je baby zodat jij wakker en opgeladen bent zodat jullie samen de dag kunnen starten - Maak je eigen ontbijt dag van te voren klaar (bijv havermout). Zelf vind ik het ook vaak fijn om een smoothie/juice te maken en deze mee te nemen als we wandelen - Wandel wanneer je baby zijn eerste slaapje moet doen. Zo zijn jullie uit huis geweest (frisse omgeving) en zijn de baby’s vaak vrolijk/meegaander in de ochtenden - wanneer je wandelt kan je ook je juice meenemen - Doe huishouden elke dag een beetje en bespreek met je partner wie wat gaat doen. Op deze manier heb je ook de mentale load gedeeld met je partner - belangrijk is om na te gaan of dat huishoudelijke taak op dat moment/die dag moet gebeuren - Probeer, in het bijzijn van je baby, je eigen dingetjes op te pakken (zoals koken). Pas de kookminuten eventueel aan zodat je minder lang in de keuken staat mocht je baby huilen - Vraag om hulp. It takes a village to raise a child. Op deze manier kan je iets voor jezelf doen (sporten) en je weer opgeladen voelen Het blijft in alle levensfase van je baby zoekende in het juiste balans tussen moederschap en jezelf hervinden. Maar met liefde voor jezelf en geduld moet dat helemaal goedkomen. Zolang jij jezelf maar niet overvraagt (zoals midden in de nacht je make up doen 😜)

13 dagen geleden

Ik lees hier allemaal reacties van “sta x tijd voor je baby op” maar hoe weten jullie wanneer je baby wakker gaat worden dan?? Bij ons zit daar echt nul ritme in 😬.

13 dagen geleden

Reactie op hildetje

Ik lees hier allemaal reacties van “sta x tijd voor je baby op” maar hoe we ...
Uiteindelijk gaat er wel ritme in zitten en kan je inschatting maken hoeveel tijd tussen de nachtvoeding en ochtendvoeding in zit. Ik heb zojuist, 03:00 uur, nachtvoeding gegeven en ik weet dat ze zich ongeveer na 4 uur weer gaat melden. Dit betekend dat mijn wekker om 06:40 gaat. Zo heb ik ongeveer 10/15 min de tijd om mezelf klaar te maken en even een moment te pakken voordat de ochtend begint

13 dagen geleden

Reactie op hildetje

Nou precies dit 😂 vraag nummer #2 is of ik dan überhaupt wakker genoeg ben om te functioneren haha

13 dagen geleden

Reactie op hildetje

Geef je borstvoeding of flesvoeding? Ik geef flesvoeding en heb vanaf 3 weken mijn dochter op een vast ritme gekregen en toen we flessen afbouwde van 6 naar 5 heb ik zelf meer gestuurd op het ritme. Dit is het ritme van mijn dochter.

13 dagen geleden

Reactie op Lauw1993

Geef je borstvoeding of flesvoeding? Ik geef flesvoeding en heb vanaf 3 wek ...
Dit is het enige wat ik mis aan flesvoeding geven 😅 Bij onze eerste dochter was de ritme al na paar weken er. Maar hij onze huidige dochter, die borstvoeding krijgt, is ritme nergens te bekennen hahaha

13 dagen geleden

Reactie op muisje15

Dit is het enige wat ik mis aan flesvoeding geven 😅 Bij onze eerste dochte ...
Wat voor app is dit als ik vragen mag😊

13 dagen geleden

Reactie op wbriggeman

Wat voor app is dit als ik vragen mag😊
Baby tracker. Ideaal met voedingen en luiers vastleggen

12 dagen geleden

Ik ga zelf iedere dag naar buiten want als je weg bent word het huis ook niet zo snel vies denk ik dan. Badkamer wc doe ik als ze slapen.Koken doe ik als m'n oudste aan het spelen is en jongste leg ik ook in woonkamer of draagzak. Stofzuigen en afwassen doe ik als mijn baby gewoon wakker is. Hij valt vaak zelfs in slaap door dat geluid. De was doe ik meestal alleen als mijn man thuis is zodat hij bij de kids kan blijven.

12 dagen geleden

Volgens mij al een paar keer genoemd, maar mij helpt het om de avond van tevoren mijn kleding klaar te leggen en de kleding en spullen voor ons zoontje. Soms maak ik ook alvast een ontbijtje, zodat ik dat ‘s ochtends makkelijk kan pakken. Voordat mijn vriend gaat werken zit hij even met ons zoontje op de bank en heb ik een halfuurtje om mezelf klaar te maken en alvast wat kleine klusjes te doen, een was aanzetten of het bed opmaken oid. Daarna gaat mijn vriend werken, geef ik borstvoeding (verschilt wel per dag, soms wil hij al eten voordat ik mezelf klaar maak dus dan doe ik dat eerst) en kleed ik ons zoontje aan. Dan eet ik mijn ontbijtje op de bank terwijl hij lekker bij mij ligt. Daarna ga ik meestal een stukje wandelen. Wat mij heel erg heeft geholpen is dat we al heel snel zijn gaan oefenen met een middagslaapje boven in de co-sleeper. Hij slaapt tussen de middag bijna elke dag minstens een uur boven, soms ook wel twee. Ik maak een keer per week tijdens zijn middagslaapje het huis schoon (ik doe de benedenverdieping, mijn vriend doet boven). Daarnaast bedenk ik elke week één klusje wat niet wekelijks gedaan moet worden. Op de andere dagen heb ik tijdens zijn middagslaapje tijd voor mezelf, of ik doe een paar dagelijkse klusjes (even snel stofzuigen ofzo). En soms wil hij niet slapen, dan is dat een keer zo en dan doe ik het huishouden op een andere dag. Qua sporten/bewegen moet ik van mezelf elke dag minstens 30 minuten wandelen, maar ga vaak wel langer omdat ik dat gewoon lekker vind. Ik ben nu ook twee keer gaan skeeleren, gewoon achter de kinderwagen haha! Baby kan dan dus gewoon mee 🙃. Verder gaat mijn moeder na mijn verlof standaard op woensdag oppassen en die dag heeft zij nu ook al vrij. Ze vindt het leuk om al eerder op te passen, dus morgen komt ze voor het eerst een uurtje hier thuis oppassen en kan ik weer naar de sportschool!