6 Reacties
3 weken geleden
Hey, ik ben ook met enige regelmaat weg voor werk. Ik vond de eerste keer ook heel lastig, maar ergens ook heel fijn eventjes! Dus vooral proberen om te denken. Ipv dat ik ook de hele tijd dacht “oh wat lastig” probeerde ik ook te denken “ik geniet even voor tijd voor mijzelf”. Het hielp mij echt heel erg om veel te bellen, ik kreeg super veel updates en kon meekijken met slaapjes via de babyfoon.
Maar ik moest er ook even doorheen, vooral de eerste keer. Er is niet echt een tip om mom guilt te verlichten, behalve lief zijn voor jezelf. Weg zijn van je kind is gewoon heel lastig. Maar probeer er ook voor jezelf wat positiefs uit te halen!
3 weken geleden
Reactie op matcha_1
Hey, ik ben ook met enige regelmaat weg voor werk. Ik vond de eerste keer o ...
Eigenlijk niets aan toe te voegen. Probeer inderdaad ook een beetje te genieten van de vrijheden die je opeens hebt. Roomservice en een film of juist lekker uiteten met een groot glas wijn, 's ochtends wakker worden en nog even blijven liggen, het kan allemaal!
En verder moet je er inderdaad doorheen en dat is niet fijn. Ik vind het vertrek altijd lastig en het helpt dan als ik weer iemand anders zie. Dus misschien valt daar iets in te plannen. Dat je met een collega reist oid? Of bij aankomst meteen een vergadering hebt?
3 weken geleden
Reactie op matcha_1
Hey, ik ben ook met enige regelmaat weg voor werk. Ik vond de eerste keer o ...
Dankjewel voor je berichtje en geruststelling. Doet me goed! En inderdaad het is er even doorheen gaan en proberen het beste ervan te maken! 🩷
3 weken geleden
Reactie op L1310
Eigenlijk niets aan toe te voegen. Probeer inderdaad ook een beetje te geni ...
Goed idee inderdaad! Dankjewel 🩷 En ik ga zeker proberen te genieten van de vrijheid, hopelijk blijf ik niet hangen in schuld en ga ik genieten
3 weken geleden
Meerdere keren afgelopen jaar voor werk en ook prive weggeweest. Probeer te kijken naar de mogelijkheden en vrijheden voor jezelf en die te pakken. Met schuldig voelen op afstand wordt het voor jou en het thuisfront niet makkelijker. Wij hebben de afspraak dat als 1 vd 2 weg is er geen klaagverhalen van het thuisfront komen, want daar heeft niemand wat aan. Geniet van het weg zijn en geniet van het vooruitzicht dat je de kleine straks weer extra kan knuffelen bij terugkomst.