11 Reacties

2 weken geleden

Dat heb ik bij mijn eerste ook gehad. Het duurde meer dan anderhalf jaar, ik was nooit langer dan twee weken niet ziek. Het stopte direct toen ik met borstvoeding stopte, maar misschien was dat toeval... volgens mijn huisarts kon dat in elk geval niet met elkaar te maken hebben.

2 weken geleden

Reactie op Madagascar

Dat heb ik bij mijn eerste ook gehad. Het duurde meer dan anderhalf jaar, i ...
Oh wauw zo lang.. ik heb helaas al lang geleden moeten stoppen met borstvoeding dus daar kan het bij mij niet aan liggen.

2 weken geleden

Ik ben ook al een stuk of 5x ziek geweest sinds de geboorte en was ook echt nooit ziek. Moet zeggen dat het nu al 1,5 maand goed gaat, en meestal was het dan maar een dag of 2. Heel pittig wel. Ik denk dat ik gewoon verminderde weerstand heb door de borstvoeding en nu ik ook deels kunstvoeding geef blijft er wat meer voor mezelf over lijkt het. Weet niet hoe je kindje slaapt, maar slaapgebrek is natuurlijk ook wel echt funest voor je weerstand en je lichaam krijgt daardoor ook niet de rust om goed te herstellen waardoor het volgende kleine virusje je gelijk weer te pakken krijgt.

2 weken geleden

Welkom in het leven met kinderen. Het gaat hier wel een flink stuk beter nu ik naast m'n vitamine c pil ook vitamine c bruistablet neem elke dag. Wellicht placebo effect maar hier heeft iedereen griep gehad en ik was er alleen een beetje verkouden van. Terwijl ik normaal altijd er helemaal af lig.

2 weken geleden

Ja ik herken dit ook van de eerste. En toen ik zwanger was, was het nog erger. Het wordt beter nu de zomermaanden eraan komen maar het is helaas niet ongebruikelijk om flink wat virusjes mee te krijgen als je jonge kinderen hebt.

2 weken geleden

Ja ik ook! Vaak probeer ik alsnog wel te werken maar het is zo extra vermoeiend. Maar ik werk ook in de kinderopvang dus dan vang je ook veel op.

2 weken geleden

Ik heb dit ook. Wel iets minder heftig dan hoe jij het beschrijft. Mijn dochter is begin september geboren en t/m december ook een keer of 4 ziek of goed verkouden geweest. Dit jaar heb ik 2x mild iets gehad. 1x alleen hoesten en 1x beetje verkouden. Er lijkt nu wel verbetering in te zitten bij mij. Ik had eerder ook nooit zo vaak iets. In december met de bv gestopt, denk dat dat mijn weerstand wel goed heeft gedaan. Je kunt ook altijd bij de huisarts vragen om bloedprikken. Heb ook wel eens gehoord dat sommige moeders ook echt een tekort ergens van hebben.

2 weken geleden

Mijn zoontje is nu 7 maanden en ben nu 1x verkouden geweest. Geef ook borstvoeding. Dus tot op heden de dans ontsprongen. Ik slik wel elke dag mama dag en nacht, magnesium en visolie. Daarnaast let ik heel erg op m’n voeding en dan met name dat ik voedzaam eet, zo min mogelijk toegevoegde suikers. Geen idee of dat nog effect heeft🤷🏻‍♀️ Maar verwacht dat het hier vanaf volgende week gaat beginnen, want m’n zoontje start dan op de opvang🎉😅

2 weken geleden

Het zal inderdaad ook met verschillende factoren te maken hebben hebben. Ben veel bloed verloren tijdens de bevalling, maar hij is nu 6.5 maand dus dan zou ik verwachten dat het alweer wat beter zou gaan. Slapen doet hij over het algemeen goed, maar kan inderdaad wel merken dat als er 1 slechte nacht is, ik daarna gelijk ziek begin te worden.. voor nu maar extra vitamine C bijgehaald. Kijken of dat wat doet😅

vorige week

Nou alsof ik dit topic geschreven heb. Geen tips helaas, alleen maar herkenning. Schreef ze met een dikke zakdoek in haar neus vanuit haar bed 🫣🤒

vorige week

Reactie op gwenny1996

Nou alsof ik dit topic geschreven heb. Geen tips helaas, alleen maar herken ...
Beterschap😅 ik geef me er maar gewoon aan over dat het nou eenmaal zo is. Wel blij te lezen dat het herkenbaar is en dat mijn lichaam niet 'faalt'😅 het zal ooit wel weer beter worden😁