29 Reacties
10 dagen geleden
Reactie op juiceee
Ik volg
Ook ik wil een keertje plassen 🤣
Nou ja, wat overdreven dat jullie af en toe naar de wc willen 😜
Ik begreep van de kraamverzorgster dat ze de eerste 3 maanden niet zelfstandig in slaap kunnen vallen, mijn zoon slaapt ook altijd op mij overdag. Als ik hem weg leg dan wordt hij wakker. Maar hij is 'pas' 7 weken. Maar verder geen idee hoor of het echt zo is.
10 dagen geleden
Sinds introduceren eigen kamer (met 6 weken), lukt het haar zelfstandig. We leggen haar wakker (wel rustig!) weg, in een swaddle up inbakerslaapzak en met whitenoise (baarmoedergeluiden) aan. Overdag met gordijnen open, 's avonds in het donker. Moet vaak nog een aantal keer terug voor het speentje maar ze valt dan zelf wel in slaap.
10 dagen geleden
Ik ben er inmiddels een volle week mee bezig. Want ik herken het. Onze zoon is 10 weken. Het gaat sinds 2 dagen, nu ik hem inbaker stukken beter. Ik gebruik ook white noise (baarmoedergeluiden) en het is schemerig op onze kamer waar de co sleeper staat. Ben er nog over aan het nadenken om hem in zijn kamertje te leggen, deze is meer verduisterend. Soms ben ik er een uur zoet mee. Terug lopen, speentje erin, strelen over hoofdje en neusje. Soms hoef ik niks te doen. De ene keer slaapt hij 45 min en de andere keer 1 uurtje, gisteren zelfs 2 uurtjes. En dat met een baby die vorige week alleen nog in een draagzak wilde slapen.
10 dagen geleden
Onze zoon is morgen 8 weken en ik probeer hem ‘‘s morgens in zijn bedje te leggen en ‘‘s avonds rond 20.30 uur.
Hij ligt in een puckababy piep en heeft een speentje. ‘‘s avonds leggen we hem in de co sleeper en na een halfuurtje erbij blijven (speentje geven voornamelijk) valt hij als een blok in slaap. Overdag echter lukt het amper 😅. ‘s morgens is vaak de grootse kans dus daar ben ik deze week mee begonnen. Ik leg hem dan in zijn ledikant en zet White noise erbij op. Soms lukt het na 100x een speentje geven en tussen de oogjes strelen. Maar als het lukt dan altijd na 45 minuten wakker.. Onze dochter was net zo en hebben we een slaapcoach gehad. Dus t komt goed!
Oh en plassen kan ook prima met een draagzak ben ik achter 🤪
9 dagen geleden
Mijn zoontje van 9 weekjes slaapt overdag echt op zijn eigen kamer.. ik heb de swaddle up aangeschaft en white noise aan staan.. mijn zoontje is daarin kieskeurig en slaapt alleen goed op 1 van spotify 🙈
Mijn zoontje mag nu 120cc maar ik geef juist 30cc voordat ik hem op bed leg want dan valt hij in slaap.. overige voeding 90cc
Het nadeel hierin is wel dat hij nergens anders meer slaapt zoals in de kinderwagen mja ik mag niet klagen vind ik zelf
9 dagen geleden
Reactie op lindsayf
Valt hij dan zelf in slaap op een gegeven moment in de wipstoel of hoe krij ...
Ja maar het is een schommel wip stoel en merk nu heel erg als die gaat jengelen omdat hij moe is dat hij er ook echt in wil dan slaapt hij binnen 5 min wat hier ook erg helpt is de stofzuiger aan zetten dan slaapt hij altijd langer door en ga ik snel door het huis heen en me zelf klaarmaken
9 dagen geleden
Reactie op lindsayf
Wat fijn! Moet je terug lopen omdat hij dan ook echt huilt of vooral wakker ...
Wel echt huilen..maar inmiddels herken ik als hij huilt en nog eens doorslaapt of echt overstuur is..vandaag helaas alleen maar korte slaapjes van 35 min. Ik heb hem toch op zijn eigen kamertje gelegd omdat het daar wat donkerder is. Misschien is het ledikantje ook even wennen...maar goed we zetten maar door. Plassen kan idd met een draagzak, ik deed t hele huishouden maar echt bevorderlijk voor m'n rug was het niet meer
9 dagen geleden
Reactie op lindsayf
En als je een week bezig bent, ging het dan elke dag beter?
Nee dit verschilt enorm. Soms was hij na dagen zo moe dat hij daarom meer sliep. Sowieso slapen ze de ene dag beter dan de andere natuurlijk..hij inslapen is niet eens altijd het probleem. Het is ook t koppelen van de slaapcycli. Door t inbakeren zie ik daar wel vooruitgang in . Hij houd zichzelf niet wakker door t gemaai van z'n armen.
6 dagen geleden
Reactie op KnusseVuurwerk194458
Ik ben er inmiddels een volle week mee bezig. Want ik herken het. Onze zoon ...
Dit geeft hoop. Tot 6/7 weken sliep hij 1 keer per dag een lange ruk in zijn co-sleeper. Maar nu... (8 weken).. Ben ik alweer 2 uur bezig. Probleem is dat wanneer het mannetje wakker wordt hij weer wil drinken (BV). Dat is de enige manier om hem weer rustig te krijgen. Speen en vinger accepteert hij niet / moeizaam. Iemand een idee hoe ik van deze ellendige drink-slaapassociatie af kom? (Oja in combinatie met hem overdag op bed krijgen).
6 dagen geleden
Wel fijn om te lezen; de herkenning en dat het dus beter wordt. Ons zoontje van 10 weken slaapt overdag ook alleen in de draagzak of in de maxi cosi in de auto. Met m’n dochter die een huilbaby was duurde dat ongeveer tot ze 9 maanden was dus ik kreeg het al benauwd haha. Maar heb nu weer wat meer hoop, want ‘s avonds slaapt hij best goed in z’n eigen bed. Ik ga er na onze mini vakantie ook maar weer voor!
6 dagen geleden
Reactie op Lilalo
Dit geeft hoop. Tot 6/7 weken sliep hij 1 keer per dag een lange ruk in zij ...
Heeft hij echt honger en drinkt hij veel of is het troosten drinken?
6 dagen geleden
Reactie op steef16
Hoe koppelen jullie die slaapjes aan elkaar als je baby snel wakker word?
Inmiddels hoor ik aan t huiltje of hij zelf in slaap valt of wat hulp nodig heeft. Dan ga ik er wel snel naar toe. Soms helpt het speentje. Soms een hand op zijn borst of strelen met een vinger over zijn voorhoofd en neusje. Ik zie hem dan vaak al wegvallen als hij nog moe is